Tipsa mig om pang-pang spel för gamlingar.

Medlem
Tipsa mig om pang-pang spel för gamlingar.

Jag är gammal och klarar inte av att lira spel som kräver djuriska reflexer eller att snabbt kuta omkring på väggar och skita regnbågar åt höger och vänster. Eftersom jag är så gammal har jag även svårt för stress, hip-hop och att dö utan att fatta vad som hände på grund av att man råkar snubbla eller för att någon ligger och trycker under en gran 3km bort med en bärbar kanon. Vidare har jag även problem med att behöva lägga 6 timmar varje dag tillsammans med skrikande ryssar för att ha någon möjlighet att undvika tokstryk varje gång jag startar spelet.

På ena sidan har vi väl COD, Titanfall och liknande som går bort på grund av reflexer, väggar och hip-hop. På andra sidan finner vi då Americas Army, Squad, Insurgency och dylikt. Åt ytterligare ett annat håll befinner sig WoT med sina karakteristiska "witam" och "cyka blyat". Men vad kan vi hitta mellan dessa spel? Något som inte uppmanar till att sparka ned varenda dörr och dundra in bara för att dörren var stängd utan istället belöna en spelare som spenderar några sekunder åt taktisk genomgång i huvudet eller med kamrater innan man sparkar ned dörren, för den var ju trots allt stängd.

Tips! Snälla fz.se jag behöver tips! Vilket spel skall jag ägna mig åt för att få döda på mina egna villkor?

Releasehästryttare

Du nämner ju wot som jag personligen spelar just nu, tycker det är sällan folk är otrevliga, kom precis från ett game där jag komminucerade med en annan tank så vi kunde ambusha fienden på bästa sätt. Det som jag tycker är värst är inte hur folk beter sig där utan att spelet är p2w.

Du kan ju testa World of warships om du inte gjort det innan, mycket taktiskt tänkande var man befinner sig på kartan och väldigt långsamt combat.

Annars vetefaskiken, de flesta shooters är ju snabba.

Megadelux

War Thunder. Free to play. Stridsvagnar, Flyg, helis, båtar. DOCK lång grind.

Har du B C D E körkort, Gillar hundar, eller laga mat IRL så är du välkommen till hemvärnet.

Medlem

Är "gamling" själv (42 strax) och besitter inga superreflexer men fann att PUBG och liknande kan vara riktigt kul med kompisar (gärna med lite öl till), men det funkar även att lira ensam och det var då i alla fall jag själv kunde utveckla mig i egen takt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Jag är snart 48år och brukar spela Unreal Tournament 2007 offline på medel svårighetsgrad.
Det går att ställa volymen på musiken naturligtvis och är man inte vaken finns aimbot (vilket jag inte använder).

Medlem

Jag kör själv world of warship och takten passar mig. Den viktigaste förmågan här är väl att kunna planera 1 minut framåt i tiden utan att falla i sömn under tiden.

Ifall du får för dig att ge det en chans så hör av dig så teamar vi upp då WoWs kan vara en utmaning när man kör på egen hand.

Quake-konnässsör

Heroes & General har du, likt Battlefield fast lite mera lugnare. Tar lite längre tid att "låsa" upp vapen och diverse tillbehör i spelet, kan att göra med att spelet också är Free2Play så utvecklarna vill att man spendera lite pengar på spelet.

https://heroesandgenerals.com/

Warframe har vi också men då mest PvE, vet inte om det finns PvP i spelet. Har själv inte kört det så vet inte så mycket om det heller, men även detta är Free2Play.

https://www.warframe.com/

Men vad jag förstår är du ute efter spel som körs mot andra på nätet, och inget singelplayer spel?

Medlem

Blue Estate! Ett kul spel som påminner mig om gamla skjutspel som Virtua Cop etc. Rail shooter tror jag det heter. Man styr alltså inte gubben utan bara siktar och pangar. Riktigt kul och underskattat spel

Medlem

Gamla original Ghost Recon tycker jag fortfarande är det fps som bäst belönar en för att man tar det sakta och tänker efter innan man gör något.

Eller alla Rainbow Six som släpptes innan Siege.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Devan:

Det som jag tycker är värst är inte hur folk beter sig där utan att spelet är p2w.

Aaaaah! Guldammo, hate it!

Skrivet av renod:

Har du B C D E körkort, Gillar hundar, eller laga mat IRL så är du välkommen till hemvärnet.

Jo jag har såna grönspräckliga kläder här hemma trots att jag inte gillar att laga mat eller har så många bokstäver på mitt körkort.

Skrivet av Nizze Najs:

Jag kör själv world of warship och takten passar mig. Den viktigaste förmågan här är väl att kunna planera 1 minut framåt i tiden utan att falla i sömn under tiden.

Kanske snart dags att installera det igen...

Skrivet av almblad:

Heroes & General har du, likt Battlefield fast lite mera lugnare. Tar lite längre tid att "låsa" upp vapen och diverse tillbehör i spelet, kan att göra med att spelet också är Free2Play så utvecklarna vill att man spendera lite pengar på spelet.

Vinner tyskarna det stora kriget någon gång nu eller är det bara amerikanarna?

Skrivet av almblad:

Men vad jag förstår är du ute efter spel som körs mot andra på nätet, och inget singelplayer spel?

Inte nödvändigtvis MP, SP funkar bra det med.

Skrivet av SID 6.7:

Gamla original Ghost Recon tycker jag fortfarande är det fps som bäst belönar en för att man tar det sakta och tänker efter innan man gör något.

Eller alla Rainbow Six som släpptes innan Siege.

Både original Ghost Recon och det första Rainbow Six har man ju pillat ihop en hel hög egna uppdrag till, good shit!

Tack för alla tips!

Medlem

44 taggare här, Mina tips till dig är Counter Strike, Gears of War, Ghost Recon, Titanfall och Destiny. Ja jag glömde CoD men den har du säkert redan kört. Mvh Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Spela Civ och bygg bara artilleri.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kika på Warframe, gratis är gott


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

SWAT 4
Det finns på gog.com och kostar just nu 46 kr
Taktiskt och försiktigt/långsamt spelande uppmuntras.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Fallout 4? Där har du ju alltid tillgång till V.A.T.S. om du skulle bli överrumplad. Men det är kanske för mycket dialog?

Ett annat tips är Far Cry 5, där är din förmåga till strategiskt tänkande helt avgörande för hur hektiskt det blir.

Avstängd

Är annat än FPS spel automatiskt diskade?

Om inte så finns det en hel del väldigt bra och roliga turbaserade strategispel.
Xcom 2 och hard west är två av mina favoriter i denna genre. Mutant year zero ser också väldigt intressant ut men måste beta av backloggen före jag tar mig an något nytt.

Speciellt när du nämner detta: "Något som inte uppmanar till att sparka ned varenda dörr och dundra in bara för att dörren var stängd utan istället belöna en spelare som spenderar några sekunder åt taktisk genomgång i huvudet" så vill jag rekommendera XCOM 2. Även om du istället för några sekunder troligtvis spenderar några minuter bara för att förflytta din squad.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Enda självklara valet är ju

https://superhotgame.com/

Står du still så står tiden still!

Inaktiv

MS Röj låter som det mest passande spelet enligt dina kriterier. Det behövs inga reflexer, det smäller hyfsat frekvent och du dödar en hel del tid i ditt eget tempo.

Ingen hiphop som stör heller!

Lycka till+

Obe
Medlem

Warframe hkan nog hålla dig sysselsatt fram till dödagar, har en svensktalande guild du kan få gå med i för enkla hänvisningar till gräddhyllan

Medlem

Sniper Elite spelen skulle nog funka med.Tålamod går långt i de spelen

Medlem

Inte orkat läsa alla svar, vet inte om det är enbart multi-player, men wolfenstein spelen. Riiiktigt bra är dom!

Medlem
Medlem

Vet inte om det finns något bra sådant nu? Men låter som att någon mech-shooter skulle kunna passa herrn? Annars har jag svårt att komma på någon långsam shooter utan snipers. Tänkte föreslå Division 2 först, men finns definitivt buskar med snipers i.

Medlem

Rekommenderar MechWarrior Online. 12vs12, FPS, du trampar runt i en robot och skjuter på andra robotar.

Det som fick mig att fastna, förutom det faktum att man kör robotar och spränger andra robotar, är just att communityn är riktigt bra. Många spelare är hjälpsamma och det tog mig runt 100 matcher innan jag hörde den första ryssen skrika över voicen. Taktik och lagarbete är det väl lite si och så med, men det är helt klart överlägset när laget jobbar tillsammans och kommunicerar.

Kräver inte heller särskilt snabba reflexer, utan mer lite uppmärksamhet på vad man gör och vad som händer på mini-map. Inlärningskurvan kan vara lite körig i början, men när det lossnar är det riktigt kul!

Skulle dessutom tippa på att medelåldern hos spelarbasen är en bit över 35 (äldsta jag spelat med är i 70-års åldern)

Nämnas bör också att spelet är gratis, det går att köpa premium time för riktiga pengar vilket gör att du drar in mer in-gamepengar per match, men det är ärligt talat inte nödvändigt. Det som kan ta tid att spela sig till är fler MechBays (garageplatser för dina Mechs, du har bara ett begränsat antal). Det går dock som sagt att spela sig till, men skulle det vara så att man vill ta en genväg så är det inte superdyrt att betala för ny heller. Jag har väl spelat runt 600h totalt över ett antal år nu och har sammanlagt lagt runt 900kr på spelet över tid, mest på kosmetiska grejer som färger för att måla mechen samt att jag köpt några paket med Mechs för riktiga pengar

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Gamla original Ghost Recon tycker jag fortfarande är det fps som bäst belönar en för att man tar det sakta och tänker efter innan man gör något.

Eller alla Rainbow Six som släpptes innan Siege.

Skulle även slå ett slag för Operation Flashpoint eller ArmA-serien. Om man hittar en server med dedikerade spelare så är det ett spel med ett rätt lugnt gemak. Bli transporterad med helikopter till stridszonen och snacka skit med varandra under resans gång. Sen dör du visserligen lätt, men det är ett lugnt tempo när man rör sig tillsammans med sin grupp mot målet etc. Inga Bunny-hoppers som headshootar dig eller liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Vet inte om du har preferenser över hur gamla spelen får vara, för annars har du ju Hidden and Dangerous-serien. Tänk SOCOM fast WW2. Väldigt lugnt, taktiskt och man behöver inte skita regnbågar, snarare sitta med en varm kopp kaffe och mysa Allt handlar om stealth.

Skribent
Skrivet av S-FighterPilot:

Vet inte om du har preferenser över hur gamla spelen får vara, för annars har du ju Hidden and Dangerous-serien. Tänk SOCOM fast WW2. Väldigt lugnt, taktiskt och man behöver inte skita regnbågar, snarare sitta med en varm kopp kaffe och mysa Allt handlar om stealth.

På tal om SOCOM, Spec Ops ett var ju bra också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av renod:

War Thunder. Free to play. Stridsvagnar, Flyg, helis, båtar. DOCK lång grind.

Kan också rekommendera War Thunder. Har liknelser med Wargamings alternativ, men är mer fokuserade på realistisk skada, istället för Hitpoints som i WoT

Medlem
Skrivet av Devan:

Du kan ju testa World of warships om du inte gjort det innan, mycket taktiskt tänkande var man befinner sig på kartan och väldigt långsamt combat.

Annars vetefaskiken, de flesta shooters är ju snabba.

Sekunderar detta vad gäller mer klassiska "shooters" så är det ju generellt hastighet och precision som ska bära spelarens engagemang. Är det ändå den upplevelsen du vill ha så skulle jag rekommendera att helt enkelt ställa ner svårighetsgraden i valfri shooters.


signatur

subterranean homesick alien

Arma 3 går alltid hem. Är med i ett svenskt community som bara kör PvE och har egna missionmakers som gör kampanjer. Kör en blandning av milsim och... mindre milsim?.. Det ska vara kul helt enkelt! Medelåldern är väl 30-35. Det enda vi egentligen kräver för att man ska få vara med är att man kan vara skötsam och trevlig. Bara pm´a om nån är sugen. Lite förvarning dock. Kör med en jäkla massa moddar. Tror att spel+moddar landar nånstans mellan 70-80gb för tillfället.

123
Skriv svar