"För mycket ammo" – Fallout 76-spelare bannas efter 900 timmar

Robot
"För mycket ammo" – Fallout 76-spelare bannas efter 900 timmar

Se upp alla ni som samlat hundratusentals patroner!

#bethesda, #fallout-76


Medlem

spelar folk detta spel än.... när det finns bättre spel som conan exile etc.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

900 timmar på tre månader. Han har alltså snittat 10 timmar om dagen sen release.

Medlem
Skrivet av Bennii:

900 timmar på tre månader. Han har alltså snittat 10 timmar om dagen sen release.

Lagom speltid tycker jag

KoP
Medlem
Skrivet av Bennii:

900 timmar på tre månader. Han har alltså snittat 10 timmar om dagen sen release.

Hur fasen är det möjligt? Man får vara glad om man hinner avsätta 1-2 timmar om dagen åt spelande. :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Hur fasen är det möjligt? Man får vara glad om man hinner avsätta 1-2 timmar om dagen åt spelande. :'D

Du kanske har jobb, sambo och/eller barn, men det har den där personen definitivt inte.

Medlem

Har inte ens gett en review av spelet 9 minuter...

Medlem

Så en ultracite-patron är ett rare item?

Medlem

folk med adhd sitter gärna hela dygn minst


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Hur fasen är det möjligt? Man får vara glad om man hinner avsätta 1-2 timmar om dagen åt spelande. :'D

Prioriteringar såklart!?

Medlem
Skrivet av Griimlock:

spelar folk detta spel än.... när det finns bättre spel som conan exile etc.

Conan lul....

Skrivet av Witchfinder:

Så en ultracite-patron är ett rare item?

Ultracite kräver en del grinding, så det får man väl ändå påstå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@monsterbenke: Det kan jag gå i god för

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Hur fasen är det möjligt? Man får vara glad om man hinner avsätta 1-2 timmar om dagen åt spelande. :'D

Jag kunde nog klämma 10h när jag var student, eller i alla fall 8-9. Nu är det väl 3-4 per dag.

Medlem

det är inte normalt ha nästan 1000speltimmar på en månad.. nåt är ju fel på människan..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är inte normalt ha nästan 1000speltimmar på en månad.. nåt är ju fel på människan..

Än sen? Vissa har inget annat att göra låt dom. Däremot tycker däremot utvecklarna ska tänka sig för. Har man lagt ner så mycket tid ska man bli belönad ej bli bannad. Han verkar inte fuskat sig till ammo. Klart är har man lagt ner så mycket tid får man massor av ultra rare saker. Detto ska följas.

Medlem
Skrivet av Bennii:

900 timmar på tre månader. Han har alltså snittat 10 timmar om dagen sen release.

Är väl inte jättemycket? Kan väl nästan gissa att det fanns flera miljoner som gjorde det när t ex Everquest eller World of Warcraft var som populärast.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är inte normalt ha nästan 1000speltimmar på en månad.. nåt är ju fel på människan..

Det kan man nog säga att det inte är normalt, eftersom på en månad med 30 dagar så består den av 720 timmar totalt.

Medlem

Om utvecklaren gjort sitt jobb från början så hade detta inte varit möjligt! Att lasta andra för sina egna missar är bara lågt!

Medlem

Vet inte hur han lyckades skapa över 600k ammo på en månad. 365k av dom var ultracite. Det går kanske om han dödar 1000 scorch queens på en månad. Jag spelar väldigt mycket, men jag lyckas bara farma ihop mellan 50-80k ammo till 50 cal varje månad. Vanlig ammo inte ultracite.

Det är inte svårt att ha så mycket ammo om man är en duper glitchare.

Tror nog att han inte fuskar om det stämmer det som han säger, att han har fört över ammo mellan sin karaktär och mule account framåt och tillbaka. Att det har triggat att han har plockat upp så mycket ammo.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

MEG
Medlem

Om han nu har lyckats med detta utan att fuska så är det helt klart fel att bestraffa honom.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Bethesda kommer behöva en större spade. . .

Medlem
Skrivet av icaskrotum:

Bethesda kommer behöva en större spade. . .

De behöver en ny slogan.

Bethesda - Pffff, Hold my beer!

Medlem

En fuskar kommer alltid att neka så. Och om det är som de säger att man sett hur det hoppat mellan två konton, så är det troligt att ena kontot är för fusk och glitching.

Medlem

Lägg ner drev-journalistiken


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Anton Q:

Lägg ner drev-journalistiken

Har den börjat? Var?


signatur
Medlem

Det senaste misslyckandet med spelhistoriens antagligen största misslyckande nånsin. Känns nästan som dom trollar oss vid det här laget.

Medlem

När jag läser Fallout 76 så är det alltid något negativt. Har varit så sen det släpptes.
Undrar om dem kommer lyckas vända på det, tex som hello games har gjort..

Medlem
Skrivet av AxxT:

När jag läser Fallout 76 så är det alltid något negativt. Har varit så sen det släpptes.
Undrar om dem kommer lyckas vända på det, tex som hello games har gjort..

Nope det kommer inte bli bättre
Jag har spelat det sen release och det blir nog sämre för varje patch som dom släpper.

Buggar som har patchat kommer tillbaka och ställer till problem, och patchar dom det så dyker det nya gamla buggar upp igen.
Servrarna som är troligen lokaliserade i någon sunken lagerlokal i kina blir sämre hela tiden.
Att det inte finns någon server browser är också ren galenskap för deras matchmaking fungerar på ett sätt att den letar efter servrar baserat på hur många som är inne på den, inte hur mycket ms man har till said server.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av AxxT:

När jag läser Fallout 76 så är det alltid något negativt. Har varit så sen det släpptes.
Undrar om dem kommer lyckas vända på det, tex som hello games har gjort..

Fallout 76 var ju ganska avskytt redan långt innan det släpptes och till skillnad från NMS bygger ju spelet på andras idéer (Conan Exiles mfl.) och begagnade resurser (Fallout 4) så jag tror inte att de ens har planerat att förbättra det på något sätt. För mig har det från början mest verkat vara ett sätt att dra in extra cash medan de jobbar på sina 'riktiga' projekt (Starfield och TES).

Avstängd

Ja grabben lär ju ha exploitat (säger jag utan att ha någon koll öht men 10h snitt om dagen låter orimligt..)

frågan är dock om Bethesda/Fo76 har råd att banna spelare. Kan ju inte vara många kvar vid det här laget tycker man..

12
Skriv svar