Viscerals Star Wars hade kommit långt – "passade inte in i EA:s affärsplan"

Robot
Viscerals Star Wars hade kommit långt – "passade inte in i EA:s affärsplan"
Medlem

bajs säger jag då.
vad hände med att kunden alltid har rätt?

Medlem

Översättning: "Dom hittade inte på något sätt att trycka in mikrotransaktioner i ett singleplayer spel"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Trist


signatur

Nämen!

Medlem

De kunde inte göra en live service av det helt enkelt. Hoppas giganterna går under rätt snart innan de skapar en ny tv-spelskrasch likt den på sent 70 och tidigt 80-talet

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

bajs säger jag då.
vad hände med att kunden alltid har rätt?

Det dog med det svenska folkhemmet.


signatur

K9
:.:

Medlem

EA är ett skitföretag och har sabbat branschen på så många sätt.
Och ibland så hjälper de till, som att hjälpa Fares att släppa A Way Out och så släpper de Apex Legends (har iofs inte spelat det) som ger Epic ett välbehövligt hål i deras plånbok.
Gillar deras sportspel men nu får de ju faan skärpa sig.
Alla spel behöver inte följa deras inkomstmall. Man kan tjäna pengar på singelplayer och multiplayer.
Folk vill ha Star Wars med story. kan vi inte få det?

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

bajs säger jag då.
vad hände med att kunden alltid har rätt?

Världens sämsta uttryck, försvarar inte EA men dummare uttryck får man leta efter. Flesta kunder vet fan inte vad som är bäst för sig själva.

Såklart hörs en uns av bitterhet från min tid inom It och ehandelsbranschen

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

vad hände med att kunden alltid har rätt?

EA: Du förstår, lille vän att kundens önskemål passar inte in i vår affärsplan. Vår verksamhet sätter istället kundens plånbok i centrum. Vi är något av pionjärer på det här området om jag får säga det själv.

Medlem

Om Jedi: Fallen Order inte handlar om Jedis och Siths i fokus så kommer jag gå bananas.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

bajs säger jag då.
vad hände med att kunden alltid har rätt?

Kunden har som alltid rätt att köpa en vara eller låta bli. Om den stora massan börjar ge fan i att belöna utgivarnas ruttna affärsmetoder blir dom tvungna att ändra på sig. Jag håller inte andan...

Inaktiv

Jedi Fallen Order Battle Royale

Ibland vill jag bara drämma till EA i huvudet med ett lasersvärd.

Medlem

Då fick man det äntligen svart på vitt, EA har helt övergett spelutveckling som inte har någon sorts löpande betalningsplan, antingen genom prenumeration eller mikrotransaktioner.

Bojkott.

Medlem
Skrivet av heady89:

Världens sämsta uttryck, försvarar inte EA men dummare uttryck får man leta efter. Flesta kunder vet fan inte vad som är bäst för sig själva.

Såklart hörs en uns av bitterhet från min tid inom It och ehandelsbranschen

Antar att din tid med ehandel inte blev så långlivad med den typen av attityd haha. Kunden har alltid rätt, om du vill att de ska fortsätta vara kund dvs.

Skribent
Skrivet av anon_326400:

Jedi Fallen Order Battle Royale

Nog för att Jedis och Battle Royale hade varit lite ballt....det ska jag erkänna..


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Nog för att Jedis och Battle Royale hade varit lite ballt....det ska jag erkänna..

Stridssystemet från Jedi Academy med STAR WARS: Movie Duels mod på en karta med 90 personer, låter rätt häftigt. Would play.

Medlem
Skrivet av heady89:

Världens sämsta uttryck, försvarar inte EA men dummare uttryck får man leta efter. Flesta kunder vet fan inte vad som är bäst för sig själva.

Såklart hörs en uns av bitterhet från min tid inom It och ehandelsbranschen

Gäller att ge kunden det de inte visste att de ville ha

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Gäller att ge kunden det de inte visste att de ville ha

Fler och dyrare loot-lådor?

Medlem
Skrivet av Kindra:

Antar att din tid med ehandel inte blev så långlivad med den typen av attityd haha. Kunden har alltid rätt, om du vill att de ska fortsätta vara kund dvs.

7 år hittills :P. Men alltså orden "kunden har alltid rätt" betyder ungefär "bend over no matter what, even if its stupid and goes against your expertise".

Svårt att skriva under på sånt när det handlar om infrastruktur av nätverk eller miljonsattsningar på e-handelskod.

Min erfarenhet är då mellan företag där man kan vänta sig en viss form av proffessionel nivå, slutkunder är ju 100ggr värre, och deras attityd kan vara som fan själva då de inte representerar något. Men man slutar aldrig förvånas ens inom branschen..

Medlem
Skrivet av Ender:

Fler och dyrare loot-lådor?

Dom verkar ju tro det men då har nog EA i förstått vad kunderna vill, ha sorgligt nog.

1
Skriv svar