Anthems day 1-patch skalar laddtider och minskar kraschrisk

Robot
Anthems day 1-patch skalar laddtider och minskar kraschrisk

Kommer du spela Biowares loot-shooter?

#anthem, #bioware, #ea, #releaselistan


Medlem

Det här är ett sånt spel jag gladligen skulle spela om det var gratis
Hoppas på PS+ om ett år eller två.

Medlem

Jag rekomenderar att folk kollar på Skill Up's videoreview (lååång, men bra)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Avstängd
Avstängd

Inget "Ja, är redan maxlevel"-alternativ? :/

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Inget "Ja, är redan maxlevel"-alternativ? :/

Det kvalar in under "Ja". Men jag ändrade formuleringen till "Spelar du/kommer du spela Anthem?"


signatur
Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag rekomenderar att folk kollar på Skill Up's videoreview (lååång, men bra)
fhe76p6Tiro

Börjar tröttna ganska hårt dessa Youtube-åsikter (inom gaming). Nu har jag inte kollat denna. Den kanske är bra om man jämför mot andra.

Gen
Medlem

Fixar de inte "Low GPU load" så vette fan om jag inte ber om refund för min Origin Premier månad och avvaktar att spela spelet ett tag tills de fixat problemet.

@Maysay: Man får inga likes för att vara positiv.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Maysay:

Börjar tröttna ganska hårt dessa Youtube-åsikter (inom gaming). Nu har jag inte kollat denna. Den kanske är bra om man jämför mot andra.

Ja, du tröttnar för de säger sanningen. lol
"Titta mamma! Jag kan flyga som Iron Maaaan, spelet är amaaazing."

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Börjar tröttna ganska hårt dessa Youtube-åsikter (inom gaming). Nu har jag inte kollat denna. Den kanske är bra om man jämför mot andra.

Samma här.
Det är en persons åsikt och eftersom denne är populär och låter som han vet vad han pratar om så tar alla andra sheep efter.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@Maysay: Man får inga likes för att vara positiv.

Har inte ett skit med likes att göra. Kritiken är befogad.
Finns flera positiva videos som har tusentals likes.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Börjar tröttna ganska hårt dessa Youtube-åsikter (inom gaming). Nu har jag inte kollat denna. Den kanske är bra om man jämför mot andra.

Jag håller med. Alla you-tubers är så jäkla gnälliga nu för tiden. Jag antar att sånt ger flest "klick" i deras önskan att sticka ut fr mängden. Jag orkar inte se skiten längre för att vara ärlig. Jag råder alla att bilda sin egen uppfattning i stället eller kolla flera riktiga recensioner (nej, inte fr IGN) som inte baseras på nån enskild individs agenda. Personligen tycker jag detta är ett bra spel. Har kört några timmar varje kväll sedan pre-release och jag gillar både story samt gameplay så här långt. Lite tröttsamma buggar men enligt uppgift ska det vara löst till release. Vi får se hur end-game håller i sig.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Samma här.
Det är en persons åsikt och eftersom denne är populär och låter som han vet vad han pratar om så tar alla andra sheep efter.

Han vet ju precis vad han talar om.
Det är ju du som är ett får som blundar helt för spelets brister och spelar med skygglapparna på.

Är ni 14 år, eller?

Medlem

Längtar som fasiken till Fredag.

Hade (trots alla buggar) superkul med demoversionerna och har längtat efter ett riktigt snyggt och bra co-op spel att spela med vännerna.
Det var allt för länge sedan någonting liknande som föll oss i smaken släpptes.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Ja, du tröttnar för de säger sanningen. lol
"Titta mamma! Jag kan flyga som Iron Maaaan, spelet är amaaazing."

Jaha så du bestämmer vad sanningen ska vara.. Intressant och konstruktivt.

Medlem

Som kontrast till Skillups tre-kvarts-dravel kan jag delge denna

Ett annat sätt att se på spelet, som matchar mitt eget. Och för att vara helt ärlig @Zerox_no1... Ingen bryr sig om din agenda. Att gå på folk för att de inte tycker som du gör dig till 14-åringen. Eller du kanske ammar fortfarande, vad vet jag.

Medlem

Har, trots att jag inte var speciellt taggad, haft ganska kul i spelet. Dock så har det idag börjat bli massa server-problem. Massa lagg och tappa koppling >_> Hoppas patchen löser möget.

Inaktiv

Ska vi seriöst hålla på såhär i kommentarsfältet? Jag kan tycka att de flesta borde ha lärt sig om subjektivitet vid det här laget. Saker jag tycker är dåligt i ett spel kan vara precis vad som gör att nån annan tycker spelet är bra. Sen buggar och dylikt är väl de flesta överens om att det är negativt.

Kan tillägga att jag inte tittat på något av klippen ovan men det har alltid funnits media där folk uttryckt sig varför X är bra eller dåligt och håller man inte med själv behöver man inte ta det till sig.

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Jag håller med. Alla you-tubers är så jäkla gnälliga nu för tiden. Jag antar att sånt ger flest "klick" i deras önskan att sticka ut fr mängden. Jag orkar inte se skiten längre för att vara ärlig. Jag råder alla att bilda sin egen uppfattning i stället eller kolla flera riktiga recensioner (nej, inte fr IGN) som inte baseras på nån enskild individs agenda. Personligen tycker jag detta är ett bra spel. Har kört några timmar varje kväll sedan pre-release och jag gillar både story samt gameplay så här långt. Lite tröttsamma buggar men enligt uppgift ska det vara löst till release. Vi får se hur end-game håller i sig.

Speciellt när de ska försöka dra in politik i det hela. Man ser hur de försöker bygga upp publiken.
Själv börjar jag gå över mer till Twitch-streamare. Tycker det är skillnad på live vs. redigerade videos (Youtube). Man märker också att vissa Youtubare inte klarar av det formatet (t.ex Boogie1488).

Tyckte det var lite roligt när Destiny reagerade på Apex Legends (könsfrågan) tidigare.

Jag förstår ironin att jag länkar Youtube-klippet.

Edit.

Tycker Destinys klipp är talande också. Han själv är ganska öppen på sin Twitch-kanal om hur trafiken på Youtube-kanalen fungerar. Man ser också hur han använder rubriker m.m. För att dra folk på Youtube. Pga att den plattformen bygger mer på algoritmer än t.ex Twitch.

Redaktör

@Zerox_no1 @Gurkon - höj nivån, tack. Man kan tycka saker utan att vara otrevlig, och andra får tycka annorlunda - detta är ett forum.


signatur
Medlem

Ökar den spelglädjen med?

Medlem

Snart fredag! Wohoo! Ps4 spelare ta en titt i forumet på min tråd!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Gurkon:

Ett annat sätt att se på spelet, som matchar mitt eget.

Kanske tycker du att just den där videon är så bra tack vare att den matchar din åsikt även fast den kanske suger precis lika mycket som den andra videon?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Kanske tycker du att just den där videon är så bra tack vare att den matchar din åsikt även fast den kanske suger precis lika mycket som den andra videon?

Absolut, jag gillar ju spelet. Länken postades som kontrast till Skillup-videon. Oavsett det så är det självklart att folk har rätt till sina åsikter.

Men det är väl inget jag dolt med tanke på det jag skrev just där?

Medlem

Läste någonstans att Anthem har 5-6 år dev-tid.

Är det någon här som jobbar med spelutveckling?
Frågan jag ställer mig är, varför, vaaaaarför, tar man inte in folk utifrån under dessa år?

Det tar tagit 5-6 år att utveckla, det tog 5-6 dagar för en bred massa att såga.
Är det inte bättre att man kör rejäla "playtests" under dev-tiden så man kan fixa saker, medans det fortfarande finns tid att fixa saker?
Hur kommer det sig att folk fortsätter utveckla spel som sedan sågas? Blir man fartblind?
(Menar inte specifikt Anthem här, t at ex Fallout 76 och Crackdown 3 som ligger på 52% resp 57% på metacritic).

Jag fick koden på köpet med mitt RTX, så jag kommer sitta på fredag och lira. Kan vara bra, kan vara bajs, vad vet jag? Men när man läser runt på internets så verkar det ju tyvärr som att negativiteten har övertaget.

Och alla är ju inte negativa, kolla Apex Legends som kom från ingenstans och verkar ha charmat både spelarbas och kritker...

Edit:
Alltså, bara en sån sak som laddtiderna i Anthem. Va fan tänkte dom på?
Hade jag varit "produktchef" så hade min första respons efter mitt första testspelande till teamet var "lös denna skiten".
Jag höll ju på att ge upp DEMOT enbart pga att jag ledsnade så hårt på att det var loadingscreens överallt hela tiden.
Sen verkar det ju som att PC-kontrollerna var/är en dålig konsolport. Samma sak där. Hur fan kan man sitta i 5-6 år och inte märka att kontrollerna suger getpung, något som spelarbasen lyckades fatta direkt under demot?

Medlem

Det som gör mig mest förbryllad är att folk postar en video med valfri polariserad åsikt rörande ett spel och låter den tala för en. I mitt tycke, i ett forum, väger allid en eget formulerad åsikt mycket tyngre som diskussions-stoff.

Medlem

Är det någon som kommer spela på PS4 som jag? Nån som vill lira ihop?

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Det som gör mig mest förbryllad är att folk postar en video med valfri polariserad åsikt rörande ett spel och låter den tala för en. I mitt tycke, i ett forum, väger allid en eget formulerad åsikt mycket tyngre som diskussions-stoff.

Det börjar bli mer och mer så nu när det dyker upp fler källor. Åsikter har blivit affärer.

Medlem

Jag kan förstå att det finns folk som redan nu är kritisk till spelet p.g.a diverse buggar och långa laddningstider. Vilket jag även har stött på. Så den här nyheten välkomnar jag hjärtligt.
Det jag har svårt för är för dem som inte tycker att spelet är i grunden väldigt bra. Antingen är det såna typer som har spelat alldeles för MYCKET dataspel och bara bläddrar spel efter spel hela tiden så att de tills slut är avtrubbade.

Ser man Anthem till sin helhet som spel så bjuds det på väldigt fina open world - miljö och monster bossar. Storyn är väldigt spektakulärt och välgjord också.
Anthem har även en bra grund att bygga vidare som kan bli en guldkant.

/ Tack för mig

12
Skriv svar