Releasehästryttare
Steamspel #6

Lite tidigare än när jag ville göra den, men då redaktionen ber oss att skapa helg trådar så läsare har något att göra så lyder man

Anyhow, här är Steamspel nr 6, tråden där jag listar de spel jag hittat på Steam som ser ut att vara lovande.

Dungeon Munchies - 2019

Så trailern på detta spelet är ganska "rough", gameplay bitarna ser ganska stela ut, men följer det ändå för att jaga och tillaga monster har så vitt jag vet ej gjorts än.

Hunt down monsters to cook and eat them! You’ve been revived in a massive underground complex and you must leave this bizarre facility.

Punch Line - 2019

Såg idag när jag undersökte spelet lite att detta redan finns till PS4 och skall vara hyfsat, om jag förstått det hela rätt så spelar du ett spöke som får superkrafter när han ser tjejers underkläder ... ja spelet är japanskt ...

If he sees underwear, humanity will be destroyed! Punch Line is the newest visual novel adventure from the creators of Zero Escape and the Science Adventure series! Play as Yūta Iridatsu, a high school student who faints at the sight of panties.

Heroine Anthem Zero:Episode 2 - 2019

Hade inte ens hört talas om det första spelet i serien men tydligen skall det vara väldigt mediokert, dock följer jag detta i tron att utveckaren skall ta sig i kragen och fixa de misstag som gjorde 1an mindre bra, vi får se när det väl släpps.

Heroine Anthem Zero Episode 2: is a 2D side-scroller Adventure RPG that supports both keyboard and controller.The story design is based on a combination of Syberian culture, Mermaid folktales, and Taiwanese tribal legends.

MORDHAU - Q2 2019

Ni med vakna ögon kanske har sett att Fz skrivit om MORDHAU redan, men nu har det fått steam sida och spelet ser bättre ut än innan.

MORDHAU is a multiplayer medieval slasher. Create your mercenary and fight in brutal battles where you will experience fast paced combat, castle sieges, cavalry charges, and more.

Drug Dealer Simulator - coming soon

Drömt om att bli kriminell? Nu kan du i alla fall odla dina egna droger och leva det livet i detta spel!

Have you ever thought about expanding your own crime empire, without the legal and moral consequences? SIMULATE IT!. Now you will finally be able to crawl into the dark alleys of the drug dealing business! Become a street business mastermind, or a ruthless gangster - it's up to you!

Rick Henderson - Q3 2019

Inte så mycket att säga här mer än att det är ett shoot em up med bra musik, vad mer kan man önska?

Rick Henderson is an endless horizontal-scrolling shoot 'em up with infinite replayability, a true homage to 16-bit shooters wrapped in graphics we all loved. Twitch your fingers through five enemy factions and their bosses, upgrade your ship and try to survive through unpredictable space events.

Trans-Siberian Railway Simulator - coming soon

Ni som besökte Fz igår såg säker detta spel, men trailern är ändå värt en extra titt!
Spelet som ser ut att vara en blandning mellan My summer car och Train simulator.

Get behind the wheels of classic Russian locomotives and check if the wild animals, bad people, severe frosts and constantly changing weather are able to stop you. Try to survive in the longest railway line in the world!

Tamashii - coming soon

An ancient entity seeking help, a Witch, an unnamed soul and a Twisted Temple. A dark tale about inner discoveries set in a distorted and perverted world.

The LEGO Movie 2 Videogame - 26 februari

Senaste LEGO spelet som alla barn behöver (stora som små). Perfekt att plocka hem när man sett filmen på bion.

Bricksburg is in ruins and Emmet's friends have been taken! Team up with Emmet and a host of heroic characters to save their friends from the strange inhabitants of the Systar System. Journey into outer space, discover new worlds, and test your Master Building skills.

Kommentera gärna om ni tycker spelen ser bra eller dåliga ut!

Steamspel #5

Medlem

Trans-Siberian Railway Simulator - Verkar ju ändå lite lovande . tack för att du delar med dig i alla fall

Medlem

Spelbranschen börjar verkligen få ont om ideér. Använder indieutvecklarna sig av färdiga mallar nuförtiden? Allt ser ut som cash grabs.

Inaktiv

Punch Line ser ut som ett spel som placerar en på FBIs karta. Lite väl creepy va?

Medlem

De här trådarna är alltid värda att kolla in, keep it up!

Medlem

Drug Dealer kommer man ju lätt köpa


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

Kul initiativ men spelen såg inge vidare ut i mitt tycke. MORDHAU såg ut att vara 95% Chivlary och det där japanska trosspelet vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Väldigt typiskt för många japanska spel/anime att man ska skohorna in lite snusk men här var det ju rent utav centralt. Trodde först man skulle använda Tobii eye tracker och undvika att kolla på trosorna, då hade det ju iaf varit lite coolt/originellt.

Medlem

vet inte varför men trans-siberian känns lockande


signatur

//monster

Releasehästryttare

Vanguard: Normandy 1944 - Q1 2019

In Vanguard: Normandy 1944 players fight with their squad to survive in hardcore multiplayer combat for historic D-Day objectives on real battlefields.

Skribent

The Textorcist släpptes idag. Ska sätta igång och lira alldeles strax.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Releasehästryttare

@Mattias Frost: Ser kul ut, synd bara att man själv fått köra på rookie mode bara

Releasehästryttare

@Mattias Frost: Va spelet nått att ha?

Releasehästryttare

Haven - 2020

Från skaparna av utmärka spelet FURY kommer nu Haven ett Coop spel där utvecklarna rekommenderar att man spelar med nån man älskar.

"They escaped to a lost planet to be together."

Play as two lovers who escaped to a lost planet.
The only thing that matters is to stay together.

A RPG to play solo or with a special someone.

Personligen får jag lite Jorney vibbar av trailern

Skribent
Skrivet av Devan:

@Mattias Frost: Va spelet nått att ha?

Har bara spelat ett par gånger, och det säger väl en del egentligen. Inte riktigt fastnat. Bullet hell och skriva snabbt-mekaniken lite roligare i teori än praktik. Dessutom trist att försöka skriva snabbt på latin, hade varit betydligt mer tillfredsställande att riva av meningar på engelska. Storyn väldigt pladdrig och oseriös på ett sätt som inte riktigt träffar rätt hos mig, men det är väl å andra sidan en smaksak.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Unity of Command II är ett kommande krigsstrategispel (Q3) i den lättare klassen, typ Panzer General.

https://store.steampowered.com/app/809230/Unity_of_Command_II...

Medlem

Dawn of man, var rätt kul. stenålders bygga och överlev i sim managment stil.
orkar inte länka.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Dawn of man, var rätt kul. stenålders bygga och överlev i sim managment stil.
orkar inte länka.

Ja testat ett tag bara men finns lite potential.

https://store.steampowered.com/app/858810/Dawn_of_Man/


signatur

//monster

Medlem

Såg ett inlägg om ett kommande indiespel på Reddit. Kanske postat tidigare, men då blir det favorit i repris.

Stranded Sails - Explorers of the Cursed Islands
Är ett utforskarspel med överlevnad, strid och annat inbakat.
https://store.steampowered.com/app/943260/Stranded_Sails__Exp...

1
Skriv svar