Turordnings-strategiker se hit: Age of Wonders: Planetfall ser ut att släppas i sommar

Robot
Turordnings-strategiker se hit: Age of Wonders: Planetfall ser ut att släppas i sommar

Numera Paradox-ägna studion ger oss mer imperiebyggande.

#age-of-wonders-planetfall, #release-date


Medlem

Har bara spelat första AoW men det var ju riktigt bra i både singelplayer och multiplayer. Ska bli intressant att se om detta blir bra. Då kan det kanske bli ett köp.

Medlem

Ser mer fram emot Warcraft 3 Reforged.

Backloggens befriare

Har faktiskt aldrig spelat Age of Wonders, kanske man skulle ta tag i någon dag...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Härlig spelserie!

Jag har inte spelat mer än de tre* första installationerna, men samtliga var fantastiskt bra. Hoppas att det här kan leva upp till samma nivå. Att det dessutom är en framtidsvision känns tilltalande. Nästan alla turn based (turbaserade på svenska?) spel jag har spelat har varit i fantasymiljö, så trevlig med omväxling.

*Räknar Shadow Magic som det tredje, även om det väl snarare än vildvuxen version av tvåan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

AoW 1 var helt jävla underbart. Allt därefter har varit en besvikelse, och sci-fi och AoW känns bara fel för mig.


signatur

I drank what?

Medlem

Garanterat köp för min del. Plöjt ned hundratals timmar i de tidigare AoW spelen.

Medlem

TBS är ett sorgligt outnyttjat spelsätt numera. Finns massor av områden ett TBS skulle kunna göra värde av, mer än RTS kan.
Synd bara att majoriteten av dagens spelare är så insnöade på maffig grafik, snabba strider och korta spelrundor.
Att sitta i en vecka bara för att göra en perfekt civilisation i Civ eller klara av den största kartan i AoW slår att spela CS eller WoWS...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Kommer också att köpa detta. Triumph studios gör good shieeeeet!

Medlem
Skrivet av Mirage:

AoW 1 var helt jävla underbart. Allt därefter har varit en besvikelse, och sci-fi och AoW känns bara fel för mig.

Wut, AoW 2 var ju bara en klar färbättring av 1an. Särskilt med expansionen.
3an hade sina ljusa sidor också.

Medlem

@Tarmböld: Vi har helt enkelt olika smak


signatur

I drank what?

1
Skriv svar