Så skapades Miami-kartan i Hitman 2

Robot
Så skapades Miami-kartan i Hitman 2

Danska Io interactive bryter ner racingbanan i det senaste lönnmördarspelet.

#hitman-2, #miami, #blocktober


Medlem

Jag tänkte direkt på kartan "Interchange" i Escape From Tarkov, som är precis ett stort IKEA + flera andra varuhus.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Intressant. Nackdelen med dessa nya Hitman spel är att mycket utav spelet bygger på alla dessa skrivna händelser. Även om du har frihet att göra vad du vill så är det uppenbart att spelet vill att du ska välja något av de alternativ som finns. Om utvecklarna fokuserade på att göra miljön mer dynamisk, dvs. kunna påverka objekt i världen och med en AI som reagerar utefter så kan spelaren leka mera fritt, som Valve tänkte lite med Half-life 2 och dess fysik motor.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av nils45:

Intressant. Nackdelen med dessa nya Hitman spel är att mycket utav spelet bygger på alla dessa skrivna händelser. Även om du har frihet att göra vad du vill så är det uppenbart att spelet vill att du ska välja något av de alternativ som finns. Om utvecklarna fokuserade på att göra miljön mer dynamisk, dvs. kunna påverka objekt i världen och med en AI som reagerar utefter så kan spelaren leka mera fritt, som Valve tänkte lite med Half-life 2 och dess fysik motor.

Håller med. Mycket av valfriheten man upplevde i tidigare spel försvinner - eller i alla fall känslan av den - när man byggt in små storylines kring många av de mer kreativa sätten att ha ihjäl någon, istället för att försöka skapa mer dynamiska nivåer.

Resultatet blir att kreativiteten försvinner totalt då man istället för att själv vara kreativ går till A och gör B för resultat C eftersom spelet är scriptat så att man behöver göra det.

Medlem

Det skulle väl kunna komma som ett DLC: "Hitman: Västerås" med en Ikea-bana.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Det skulle väl kunna komma som ett DLC: "Hitman: Västerås" med en Ikea-bana.

Behöver dock inte vara just Västerås...vi har rätt många butiker i Sverige ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Behöver dock inte vara just Västerås...vi har rätt många butiker i Sverige ju

Jo, men det bara Ikea Västerås som är känt för mord.

Tråddemonen
Testpilot

Tänka sig att få montera ihop alla mordvapen själv med bruksanvisningar, skruvar, klister och träplugg.

Medlem

Slänga offren i Ikeas egna ''Dömpster''. Sen hugga nån med ikeas kökskniv ''Mjord''

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jo, men det bara Ikea Västerås som är känt för mord.

Ah..du tänkte i de morbida banorna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Jag tänkte direkt på kartan "Interchange" i Escape From Tarkov, som är precis ett stort IKEA + flera andra varuhus.

För övrigt den bästa mapen just nu i Tarkov.

Medlem

Eskil är rätt lik Liam Neeson ::)

Medlem
Spelkarta

Det kan också menas vara Westeros.

Medlem

Ja... äntligen kan jag uppleva knivmorden på IKEA.....

Man blir illamående.

1
Skriv svar