Darksiders III tjänade snabbt igen pengarna det kostade – är en "nyckelserie" för THQ Nordic

Robot
Darksiders III tjänade snabbt igen pengarna det kostade – är en "nyckelserie" för THQ Nordic

Vågar man hoppas på ett Darksiders IV framöver?

#darksiders, #darksiders-iii, #thq-nordic


Medlem

Gav spelet en 2a och hoppas personligen på att ingen 4 blir av


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Älskar Darksiders, ser gärna mer från serien.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Moderator | Testpilot

Gillade nog ettan mest då det var en skön blandning mellan Zelda och äldre God of War titlar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev väldigt positivt överraskad av trean, har gillat serien sedan del ett (som jag håller med om är den bästa) och detta var verkligen en värdig uppföljare. Initialt skrämdes jag iväg av låga betyg men efter att ha snubblat över en youtube-recension som prisade spelet så skaffade jag det och ångrar mig absolut inte.

Medlem

Har faktiskt gillat alla 3 spelen rätt bra, diggar hur varje spel typ "kopierar" andra spelserier på olika sätt! Trean var som en lite lättsammare version av Dark Souls vilket jag faktiskt gillade väldigt mycket !

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillade nog ettan mest då det var en skön blandning mellan Zelda och äldre God of War titlar.

Håller med.
Ettan var grymt bra. Sen skönk serien.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ettan och tvåan i serien är likvärdiga när det kommer till hur bra de var. Det är endast trean som faller lite här.

Problemen som man stötte på är att spelet är för kort (ca 10 timmar långt), saknar samma "loot jagande" som i tidigare spel, själva världen man vistas i känns för liten och har en liten klaustrofobi-känsla samt att de gjorde Fury för "edgy".

Releasehästryttare

Nån av er som köpte det här monstret till paket?

Medlem

Tyckte nog att det var lite svårt ibland lite mycket trial and error blev lite less på det hoppas på en 4a

Medlem

Håller tummarna för en fyra då. De sade ju tidigare att om de säljer mer än 100 K så ska det bli en fyra, och de borde de ju gjort vid detta laget. Trean var bra (4) men de hade skalat av en del av sakerna som gjorde de två första så bra. Låt oss träffa Strife!

Medlem

Hur mycket ska det säljas för att täcka utvecklingskostnaden?
Ibland verkar spel sälja många miljoner men går ändå back och studion läggs ner. Är det marketing som kostar då?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem

2an har alltid varit min favorit men måste säga att 3an var riktigt skoj den också, dock rätt så annorlunda från 1an och 2an med Dark Souls influenserna.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur mycket ska det säljas för att täcka utvecklingskostnaden?
Ibland verkar spel sälja många miljoner men går ändå back och studion läggs ner. Är det marketing som kostar då?

Svårt att säga då det varierar kraftigt från spel till spel.

Utvecklarna till Darksiders 3 nämnde tidigare att ifall de lyckas uppnå 100k sålda kopior av spelet skulle de överväga att göra Darksiders 4. Med den infon kan man utgå ifrån att spelet kostade lite drygt 60 miljoner kronor.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nån av er som köpte det här monstret till paket?

https://www.youtube.com/watch?v=zQ6RqSt_xpo

Jag gjorde. Piskan till Fury var dock sönder i mitten, redan i förpackningen innan jag öppnade den. Då jag beställde från store.thqnordic.com så har det inte varit en lätt uppgift att få den fixad. Först blev jag anklagad till att jag hade pajat den till att när jag vill nyttja ångerrätten kunde dem tänka sig fixa den. Men även då bad dem mig kontakta deras leverantör som jag inte får svar från. Så blev reklamation via kreditbolaget, fått tillbaka pengarna, återstår o se om jag ska lämna tillbaka något, de har någon vecka kvar...

Utöver det bemötandet så var innehållet trevligt

Skönt att man använde kreditkortet iallafall, underlättade sjukt när man pratar med idioter....

Medlem

För mig var detta spel en buggig upplevelse med frame drops från helvetet.. Men jag ger det ändå 2 av 5 för att när det väl fungerade för mig, hade jag kul och klarade även ut det..

Medlem

@Devan: Måste ge tummen upp på affischen. Hur många utgåvor har man öppnat med supersnygga bilder och det är vikt på mitten... Det är otroligt synd, nästan som att kasta ner konsten i papperskorgen.

Releasehästryttare

@grenadecx: Som konsument när sånt händer kan jag rekommendera starkt att man tar många högupplösta bilder så fort man ser att nåt är trasigt utan att röra saken, visst hade man hoppats på att de alltid skall tro en, men tyvärr finns det många scammers där ute som försöker lura företagen och det i sin tur gör att man behöver mycket bevis för att de inte skall avfärda en.

Medlem
Skrivet av Devan:

@grenadecx: Som konsument när sånt händer kan jag rekommendera starkt att man tar många högupplösta bilder så fort man ser att nåt är trasigt utan att röra saken, visst hade man hoppats på att de alltid skall tro en, men tyvärr finns det många scammers där ute som försöker lura företagen och det i sin tur gör att man behöver mycket bevis för att de inte skall avfärda en.

Absolut. Fast jag skickade bilder till dem - både i förpackningen och utanför. De brydde sig inte alls. Tur nog vet man sina rättigheter.

Medlem
Skrivet av Striva:

Svårt att säga då det varierar kraftigt från spel till spel.

Utvecklarna till Darksiders 3 nämnde tidigare att ifall de lyckas uppnå 100k sålda kopior av spelet skulle de överväga att göra Darksiders 4. Med den infon kan man utgå ifrån att spelet kostade lite drygt 60 miljoner kronor.

Jag gissar att utvecklarna inte får 100% av utpriset i butik.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar