Medlem
Spel å alkohol

Som jag sitter här å dricker min fjärde öl blir jag lite filosofisk.
Spelar ni å dricker? När jag är såhär halvfull vill jag spela Rocket League för jag tror jag är så jävla bra då, men blir mer mosad än vanligt.

Vore kul att höra andras upplevelser. Var inte rädda för att säga att ni dricker alkohol ibland, vi är ju alla vänner här

Backloggens befriare

Nja, det har väl hänt att man tagit någon öl eller så när man spelat, men aldrig mer än så. Å andra sidan dricker jag väldigt sällan mer än ett par öl åt gången, och gör jag det, så är det garanterat i goda vänners lag.

Det är en ganska stor alkoholhets i min arbetsmiljö, och jag blir bara anti av sådant, så jag har inget större sug att dricka över lag.


signatur

Ad hoc addendum

Moderator | Testpilot

Bara när jag var yngre och jag var på lan med polarna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Megadelux

Det händer faktiskt. En helkväll med öl, tilltugg och en bra podcast eller motsvarande i lurarna. Det är riktigt trevligt. Men bör göras med måtta då man sitter själv vid datorn i mitt personliga tycke.

Medlem

Brukar ta mig en öl eller en vodka/rom å cola, kanske en whisky å smutta på under en kväll på helgerna ibland när jag lirar med polarna. Inte direkt jättemcket (och inte allt detta på samma gång utan det blir vad jag känner för).

Man brukar ju skoja om att man blir bättre på spel när man dricker. Till en viss gräns och beroende på person kan jag tycka. Jag talar bara för egen maskin här men jag vet att jag blir lite mer avslappnad när jag dricker. Istället för att sitta på helspänn å hitta folk när jag spelar någon shooter med polarna så sitter jag där å snackar skit istället. Å i det stora hela går det faktiskt bättre (har suttit å jämfört spelsessioner dagarna efteråt) då jag inte försöker gå efter att vara så bra som möjligt utan bara låter det flyta på. Men efter att du går över den där gränsen så kommer det bara gå utför istället. =p

Ambassadör
League of Legends

Gjorde det tidigare. Dock blev alkoholen mer av ett problem än nöje så la ner med det helt och hållet.

Vill dra en liten halv off topic historia: Världens första dopningsfall under OS var en svensk, Hans-Gunnar Liljenwall. Under OS i Mexiko 1968 blev han dopningsfälld under skyttet i modern femkamp. Detta var på grund av att han hade druckit ett par öl under lunchen innan skyttet. Sverige och laget förlorade en bronsmedalj tack vare det. Han drog den berättelsen när jag hade honom som vikarie i fysik under gymnasiet.

I skytte ses alkohol som dopning eftersom man blir mer avslappnad.

Någon gång ibland kan jag smutta på en whisky ifall jag sitter ensam någon helg. Men det är så jäkla sällan att min 18-åriga Glenfiddich numera är drygt 23 år...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gen
Medlem

Kan hända att jag tar en öl eller en liten päron cognac när jag lirar, dock inte varje dag.

Tråddemonen
Testpilot

Finner inget nöje att dricka i ensamhet, samt att det bara blir jobbigt att spela om man blir berusad. Håller mig hellre nykter och fokuserad när jag är ledig och ska spela.

Medlem

Dricker inte alkohol längre så det händer aldrig. Men mycket i min ungdom gjorde man det när man lirade Battlefield eller motsvarande med polarna både online och i en couch situation men kan inte säga att det bidrog något vidare till upplevelsen.

Medlem

Till helgen händer att jag dricker alkohol samtidigt som jag spelar, men håller mig strikt till varannan vatten.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Brukade tycka det var nice med en whisky vid datorn, eller om man är med polare, köra lite Drunk Driving Mario Kart. (https://www.youtube.com/watch?v=6V3CbIsIJ3M)

Men numera har jag slutat dricka, så inget mer drunk driving för mig, och ingen mer CS whisky.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Kalla mig extrem, men tycker man borde förbjuda alkoholen helt och hållet

@Cenorida: Du är extrem.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ja du är extrem. Fyyfan gå å spela brädspel med Jehovas vittnen! (Förlåt Jehova, du var säkert en schysst karl).

Fantastiska svar, tack. Fiskade efter nån mer ensamdrickare med det är kanske tabu.
Jag gillar att ta ett par öl efter stressstress-jobbet, varva ner, tjöta med polarna när vi blir massakrerade i Insurgency eller överkörda i rl. Nederlag smakar bättre med öl har jag märkt, det blir bara som en salt pinne, ”jaja fuck it jag har glömt det imorgon”.

Men kom igen nu, bilkörning blir man ju fan bättre på av ett par innanför västen? Är väl bevisat att det finns en happy-promille...om än kort. Men när bilen ska flyga i xy OCH z, träffa en boll perfekt å sen knöla in returen i nättaket...ja då ångrar man öl #5.
Vill tillägga att jag bor i Norge å dricker matbutiköl, 4.6% så är väl inte allvarligt full efter fem

Anonyma ensamdrickare: pm för moraliskt stöd :)0

Medlem

Ölar alltid, men det är en sweet spot för mig mellan öl 2 och 3. Då rullar allt fint och man får sina kills enligt vad man anser kunna göra. Efter öl nr 3 är är allt en bonus. Men har mycket trevligt med folk på Teamspeak.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Absolut händer det någon gång i månaden att man sätter sig ner med ett par kalla, då oftast ihop med något singelplayer spel, senast har det vart GTA V story mode. Förjävla fint.

Medlem

Dricker gärna några folköl på kvällarna när jag spelar, ibland (oftare än jag hade önskat) så blir det mer än så, med starköl och jäger. Det finns tillfällen då ett rus bidrar till en bättre speluplevelse, men då gäller det spel som inte kräver så mycket uppmärksamhet såsom Doom eller liknande.

Försöker dock att sluta med det då jag inte riktigt har kontroll över det längre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har själv inte druckit alkohol överhuvudtaget sen jag var 15, inget för mig. Dricker hellre mjölk eller vatten när jag spelar, ibland kan det bli en Trocadero.

Inaktiv

Det händer att jag brukade dricka 3-5 öl eller motsvarande vid datorn när jag var ledig. Sweetspottet låg vid ca 2 öl sen blev siktet och fokuset bara sämre efter det. Nu har jag inte druckit sen ca nyår så får väl se hur jag gör sen men tanken är väl att skära ner lite

Ett annat tillfälle där det kan i mitt tycke bidra desto mer är som någon nämde om man spelar Mario Kart eller andra soffspel med kompisar en fredagkväll så kan några alkoholhaltiga drycker samt snacks vara ganska trevligt komplement till spelandet.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Ölar alltid, men det är en sweet spot för mig mellan öl 2 och 3. Då rullar allt fint och man får sina kills enligt vad man anser kunna göra. Efter öl nr 3 är är allt en bonus. Men har mycket trevligt med folk på Teamspeak.

Jag hör dig broder! Vad är det för procent på ölen?
Vilka spel spelar ni?

Medlem

Grollo, ja det har lite med sammanhanget å göra å. Är kock å när sitter fyra kockar i en soffa å spelar Overcooked. Med fritt öl-flöde, ja då är livet fint. Kanske sorgligare kl 05 när man sitter ensam å dricker slurkarna ur burkarna burkslurkarna! Patent 2019

Skribent

En öl tillsammans med kvällens spel sitter aldrig fel. Brukar generellt börja spela lite bättre med ett stänk alkohol i blodet, precis som med biljard.

Medlem

Ett par bärs till spel, oavsett vilket det är, är en fin kombination. Även om det funkar minst lika bra för välbefinnandet att spela utan alkohol. Men inte för mycket sprit till spelet, ledsamt att missa storyn etc.

Gällande de klassade drogerna så tycker jag överlag man kan låta bli skiten då det åtminstone för mig inte lett till nåt bra (tror det är rätt så få personer som fått den upplevelsen, dvs att det skulle vara bra, efter ett par år), även om det hade sin charm att kunna sitta vaken o spela 3 dagar i sträck.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag hör dig broder! Vad är det för procent på ölen?
Vilka spel spelar ni?

Det varierar, vanligtvis är väl starköl på runt 5%.
Det har börjat luta åt mer Rainbow Six Siege, ibland tar vi nån CS-runda också.

Hur ser det ut för dig?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Går inte att dricka och spela samtidigt. Varje gång vi sulle ta en öl och sitta kvar och spela något, t ex GTA5 Online, Ruse, Quake, whatever så har det slutat med en rumstempererad halvdrucken öl.

Det är helt enkelt inte intressant nog om man inte är på en pub eller en fest/tillställning

Edit: Vinna > Dricka.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Alkohol vad är det för något sånt dricker jag inte. Min bard i Bards tale hollow's Deep
dock är en riktig sup ut och det är det närmaste jag kommer Alkohol Ha Ha

p.s jag skulle kunna vara systembolagets sämsta kund genom tiderna.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Har inte druckit alkohol på ett par år nu. Men förr i tiden kunde man ta någon öl eller ett glas vin framför datorn. Det är väl lugnt så länge inte kroppen börjar sända signaler att det är ett måste (något som fattas). Som nikotinberoende har med att ta en cigarett eller snus efter maten.

Medlem

Jag dricker oerhört sällan och då i princip uteslutande för att jag är i sällskap av folk som dricker och som jag då hakar på, men på egen hand har jag kanske druckit två tre öl och en och annan snaps i hela mitt liv. Tanken på att sitta full framför tv:n helt själv känns helt främmande; enda sättet det skulle hända är om jag var i sällskap av andra som drack och som bjussade, men det är å andra sidan så långt ifrån hur jag spelar spel (om jag spelar med andra så gör jag det över nätet, inte i samma rum) att jag har svårt att se det hända också.

Testpilot

Det finns inget roligare än att med polarna spela bilspel då alla har ett par öl under västen
Nu kan man ju ha roligt även utan öl men många galna situationer har uppstått under dessa kvällar må jag säga.

Har också många roliga minnen då man varit lite på lyset under diverse raidande/fleet battles i flertalet MMO's som EVE och World of warcraft men det är inte nån vana direkt.

För mig så är det bland det bästa som finns att sparka igång ett spel man längtat och peppat efter på en fredag och samtidigt njuta av en fin årgångs-whisky. Att dricka tills man är påverkad däremot är inte nåt jag strävar efter utan det är ren och skär njutning för alla sinnen som gäller.

Skriv svar