Vilket gammalt Nintendo-spel förtjänar en Switch-remake?

Kontot avslutas

Efter att nästa Pokémon RPG spel kommer till Switch så skulle en remake av Diamond och Pearl kanske sitta fint på Switch.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Super Mario Sunshine har jag väntat på sen Wind Waker HD utannonserades till Wii U. Båda är relativt underskattade (p.g.a spelen dom är uppföljare till) och hade varit skoj att se Sunshine med lite snyggare vatteneffekter (som Odyssey har).

Andra som hade varit skoj att se är Zelda II och Skyward Sword (som fungerar med pro controllern).

Kontot avslutas
Skrivet av psiko:

Super Mario Sunshine har jag väntat på sen Wind Waker HD utannonserades till Wii U. Båda är relativt underskattade (p.g.a spelen dom är uppföljare till) och hade varit skoj att se Sunshine med lite snyggare vatteneffekter (som Odyssey har).

Andra som hade varit skoj att se är Zelda II och Skyward Sword (som fungerar med pro controllern).

Helt klart Skyward Sword.
Jag hade lite svårt för att få in bra slag med svärdet på Wii då och då. Framför allt på de där köttätande växterna där man måste vara väldigt precis med hur man hugger, eller när man ska sticka med svärdet.
Jag tror att det skulle fungera bättre med Joy-Con handkontrollerna istället.
Men skulle det fungera att göra om för exempelvis en PRO Controller så skulle det också uppskattas.

För mig så spelar det inte så stor roll om varken Super Mario 64 eller Super Mario Sunshine får någon remake. För mig skulle det även räcka med att de bara portas över till Switch, eller om de skulle få följa med på en mini konsol.
Men det skulle vara trevligt att kunna ha de så att man kunde spela de spelen bärbart vart man än är.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Håller med om Super Mario Sunshine, vill ha nu 😀
Andra spel jag skulle vilja se:
Gradius/Life Force
Final Fantasy VI
NHL 94(upphottad grafik och lite mer speed)

Finns för många bra spel. Men ovan är några jag saknar.

Super Mario 64!!!

Medlem

CLU CLU LAND.

Skrivet av DeDorkKnajt:

ActRaiser till Snes är en gammal, ofta förbisedd, pärla som har kunnat bli grym i modern tappning. Det är delvis ett "du är en gud, bygg en värld och ta hand om ditt folk"-spel och delvis ett 2d, sidscrollande action-plattformsspel.

Jag gillar dig. Riktigt bra bidrag. Ett av mina favo-lir genom tiderna. Ingen del är perfekt men sammantaget blir helheten magisk då det skapar en rätt häftig variation och gör att man aldrig riktigt tröttnar på endera del. För att inte tala om musiken... mumma!

Mitt bidrag skulle vara en total, moderniserad remake av någon annan gammal SNES-pärla. Kanske något från Silicon & Synaps (som senare kom att byta namn till ett litet spelhus vi idag känner som Blizzard). Förslagsvis BlackHawk och Rock 'n Roll Racing som jag än idag älskar.

Eller kanske en remake av Pocky och Rocky där man lyckats bibehålla och översätta spelets närmast pixelperfektion till samma lummiga, varma känsla i 3D. Kanske en omöjlig uppgift, men en kan ju drömma.

Medlem

En liten HD remake på Luigis mansion hade varit super sköj, tror det hade varit trevligt för dom som inte spelade det då samt lite marketing till 3an!

Medlem

Joe & Mac - Caveman ninja och Secret of Mana


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Alla 3D mario - Mario 64, Sunshine, Galaxy 1 & 2 men även samtliga Zelda 3D som 2D skulle vara kul att se. I närtid skulle Nintendo behöva porta över det dom redan gjort, Wind waker, Ocarina of Time Majoras mask, Twilight princess till Switch.

Medlem
Skrivet av sez79:

Håller med om Super Mario Sunshine, vill ha nu 😀
Andra spel jag skulle vilja se:
Gradius/Life Force
Final Fantasy VI
NHL 94(upphottad grafik och lite mer speed)

Finns för många bra spel. Men ovan är några jag saknar.

NHL 94 fast med uppdaterade lag och spelare hade varit guld värt. Det finns sätt att patcha gamla roms, men det är över min kunskapsnivå.

Medlem

Nintendo World Cup! = vore prio 1 för min del.
Super Dodge Ball
Ice Hockey
Blades of Steel


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av sez79:

Håller med om Super Mario Sunshine, vill ha nu 😀
Andra spel jag skulle vilja se:
Gradius/Life Force
Final Fantasy VI
NHL 94(upphottad grafik och lite mer speed)

Finns för många bra spel. Men ovan är några jag saknar.

Jag håller helt klart med om NHL94. Måste dock sätta mig emot att det är ett spel som är Nintendo exklusivt.
De bästa versionerna av spelet finns till Sega. Då i synnerhet Sega-CD versionen då den har ljudet i WAV format. Låter helt fantastiskt och man får gåshud när musiken går igång i samband med tekningar.
Det vore ju helt klart drömmen om en nyversion kommer dock. Gärna med lite variation på sättet man kan göra mål på. I NHL 94 hänger inte målvakten med på sidledsförflyttningar vilket gör det enkelt att vinna med tvåsiffrigt mot datorn. Lite mer avancerade moves och kontroller hade varit önskvärt också. Samt möjligtheter till att välja alla säsonger från 93/94 fram till idag så man kan välja just sin favoritårgång :). Vill nämligen ha just 93 - 97 tiden när man samlade hockeykort och NHL slog igenom på bred front. Alla legender från den tiden!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Söder om söder-hipster
Skrivet av DocLouis:

Blev medlem nu när jag såg att folk svarat star tropics och kid icarus!!
Bra smak!
Varför inte första metroid fast med karta, eller super mario sunshine som är så drygt att få tag på.

Välkommen! Håller med om alla, men särskilt Super Mario Sunshine. Ett lite underskattat 3D-Mario, men med riktigt fin tropisk stämning och grafiskt hade det riktigt snygga vatten- och ljuseffekter. Åh vilka minnen <3


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Medlem

Demon's Crest till Super Nintendo förtjänar verkligen en remake till Nintendo Switch.

Skribent
Skrivet av Freddan:

Nintendo World Cup! = vore prio 1 för min del.
Super Dodge Ball
Ice Hockey
Blades of Steel

Alltså Nintendo World Cup ägde. Är lite förvånad idag över våldsamheterna i det spelet. Menar, du kunde ju slå ut motståndarnas lag helt så de låg medvetslösa på planen...och det här fick bära Nintendos namn.


signatur

"Writer and Fighter"

Lost Vikings vore coolt! Gillade det skarpt back in the days.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Hebereke (Famicom), eller Uforia: The Saga (NES) av Sunsoft som det hette i Europa är en mycket underskattad pärla!

Inti Creates har ju tagit sig an ett annat Sunsoft-spel i form av Blaster Master som blev mycket bra. Så det skulle vara väldigt kul att se något mer okänt spel. Mycket bra musik! Ett trevligt metroidvania som inte så många spelat.

Det kom dessutom aldrig till USA! Uforia: The Saga blev officiellt lanserat i USA först på Wii U eShop, så det är säkert många som aldrig spelat spelet!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag kan inte komma på något, vill bara att virtual console ska komma till Switch med ett bra utbud av klassiska spel.

Medlem

Sunset Riders


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Inget om de ska vara samma "kvalité" som Link's Awakening, det ser ju bedrövligt ut. Det är som att de har använt ett smoothing filter på 3D Dot Heroes.

Tycker det ser ut som The Legend of Zelda: A Link Between Worlds till 3DS:en och det såg helt ok ut.

Skribent

Darkwing Duck
Batman
Chip n Dale

Medlem
Skrivet av Lokander:

En liten HD remake på Luigis mansion hade varit super sköj, tror det hade varit trevligt för dom som inte spelade det då samt lite marketing till 3an!

Eller både första och andra i ett och samma paket 😁


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Shadowrun och Rock n Roll Racing vore trevligt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jet force gemini hade varit trevligt att få en remake på!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Dezpenz:

Jet force gemini hade varit trevligt att få en remake på!

Hade jag gärna sett så länge de åtgärdade det stora designfelet som förstör spelet för mig. Samlingen av ALLA tribals.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Äger ännu inget switch,men det börjar bli nära att jag köper ett. Jag tycker att en remake på gargoyles quest ifrån gameboy vore coolt 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Ett modernt Cobra Triangle hade varit spännande.

Annars tar jag gärna:

Super Mario 64 i Odyssey-motorn
Super Mario Sunshine
Pikmin
Tetris attack
Punchout


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blackthorne/Blackhawk, skulle vara intressant.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Shadowrun och Rock n Roll Racing vore trevligt!

FInns ju redan en massa nya Shadowrun spel, som dessutom är riktigt bra!

Skriv svar