Nintendo sägs återuppliva ett nedlagt, "dött och begravet" spel

Robot
Nintendo sägs återuppliva ett nedlagt, "dött och begravet" spel

En titel som var utannonserad, men som skrotades.

#nintendo, #switch


Medlem

Project H.A.M.M.E.R.? =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Avstängd

- Super Mario 128 till GameCube?
- Donkey Kong Racing till GameCube?
- Mother 3?!

Inaktiv

Donkey Kong Racing av Retro Studios, såvida Nintendo inte la ner det de arbetat på sen 2014.

Medlem

Mother till N64 känns ju som en stark kandidat..

Medlem

HL3?


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Moderator | Testpilot

Hoppas på Megaman Legends 3!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Kontot avslutas

Det första jag kom att tänka på var Metroid 64. Men det fanns ju inte ens med på listan som jag kunde se. Konstigt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

"Steven Seagal is the final option" - Kom ihåg vem som outade det först. 😁

Medlem

@ZeldasCastle: Eftersom att det aldrig lades ner, det påbörjades inte. Det blev Metroid Prime.

Medlem

Super Mario Rpg 2. Men vet inte om det har varit under utvecklingen överhuvudtaget.

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Det första jag kom att tänka på var Metroid 64. Men det fanns ju inte ens med på listan som jag kunde se. Konstigt.

Är väl inte så konstigt då det aldrig har existerat.

Medlem

Pulsmätaren!?!

Medlem

Super Mario Bros 4 till NES


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas på Super Mario Spikers där Mario och hans vänner spelar volleyboll och sen drar på sig trikåer och pucklar på varandra.

Medlem

Något Virtual Boy spel och VR-utrustning till Switch kanske?

Medlem

Star Wars 1313!

Drömmen lever.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett nytt Golden Eye, plz

Medlem

Jet force gemini!

Kontot avslutas
Skrivet av anon_326400:

Är väl inte så konstigt då det aldrig har existerat.

Har sett video klipp på Youtube där de har diskuterat nerlagda Nintendo 64 spel och då har de nämnt Metroid 64.

Skrivet av Esri:

@ZeldasCastle: Eftersom att det aldrig lades ner, det påbörjades inte. Det blev Metroid Prime.

https://metroid.fandom.com/wiki/Metroid_64

Tog snabbt fram information om det.
Det fanns planer på det men det påbörjades aldrig eftersom de inte hade tillräckligt med bra idéer.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

"Har sett video klipp på Youtube där de har diskuterat nerlagda Nintendo 64 spel och då har de nämnt Metroid 64"

Det är mycket möjligt, men ett Metroid var aldrig under utveckling till N64.

Kontot avslutas

Om det är ett spel som vi inte kan tänka oss att det är så känns det som om det inte borde vara någon Mario titel.
Något till Disk Drive kanske???
Svårt att veta. Låter lite knepigt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Har något vagt minne av att jag läste i gamla Super PLAY när det begav sig att Nintendo jobbade på en uppföljare till Super Turrican på Gamecube. Rättigheterna ägs av Factor 5 som i alla fall då hade ett avtal om att utveckla exklusivt för Nintendo. Vet inte hur det är med det idag, och Factor 5 har ju haft lite ekonomiska bekymmer, men min dark horse i racet är ett nytt Turrican Spel.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Jag tycker inte det låter som att det absolut måste vara ett av Nintendos egna nerlagda spel.

Geeks Gaming

Hmmm, var där inte ett fatal frame som blev nerlagt utan förklaring? 🤔

Medlem

Eternal Darkness hoppas jag på

Medlem

Scalebound. Nintendo är bra tighta med Platinum Games och det är både oväntat och officielt nedlagt.

Medlem

Hmm.. klurigt.. men bör vara ett spel Nintendo utvecklar själva...

..Mario Paint.. känns ju verkligen som ett spel man inte ser komma.. så min gissning blir Mario Paint till switch.

Medlem

Uppföljare till Kid Icarus?

Medlem

Med tanke på att Nintendo och Microsoft har inlett ett samarbete när det kommer till crossplay och att Xbox Live kommer till Switch så hoppas jag att det har något med Rare att göra. Donkey Kong Racing eller Banjo-Threeie (som båda var planerade till Gamecube) hade inte suttit fel.

12
Skriv svar