Spoiler alert! Hur hanterar ni dessa fruktade, hemska spoilers?

Medlem
Skrivet av anon_326400:

"Är det verkligen så svårt för somliga att undvika att spoila filmer"

Är det verkligen så svårt för somliga att komma över sig själv?

Du kräver att andra ska anpassa sig till din "Va? Vinner Gerard Butler i B-actionfilmen??" nivå.
Det är nog bättre att DU drar upp en lista på IMDB istället för att läsa i såna här trådar

Viss skillnad, du kräver att jag skall ändra min personlighet.

Allt du behöver göra är att visa lite hänsyn

För svårt?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Jag var nära på att skapa just denna tråd men var duktig för en gångs skull och använde sökverktyget först Anledningen jag vill prata om detta är på grund av att jag märkt hur mitt förhållande till spoilers och vad som anses vara spoilers har förändrats på senare tid.

När jag var yngre var jag okänslig för de flesta spoilers i spel och filmer men idag (27 år) så är jag på den motsatta sidan utav spektret. Jag tror detta är en förlängning av att jag börjat uppskatta nya upplevelser mer. Därför anstränger jag mig lite extra hårt för att undvika spoilers men det är bara inte just den allmänna definitionen av spoilers jag vill undvika som plot twist och vilka karaktärer som dör utan även funktioner i spel.

Låt oss ta kommande Cyberpunk 2077 som exempel. Jag såg på första trailern men har sedan dess undvikit all media och artiklar om spelet så gott det går då jag vill upptäcka så mycket som det bara går själv med "fräscha ögon". Med det menar jag att jag inte vill veta om man kan modifiera vapen, skapa en familj, om det finns ett karmasystem, om spelet har olika slut, om man kan skapa ett gäng, om man kan köra taxi eller äta råttor och så vidare.

Jag har full förståelse att detta allmänt inte ses som spoilers och jag skulle inte bli upprörd om någon nämner något i stil med det jag skrev ovan i en tråd utan känner att det är mitt eget ansvar att undvika de sammanhang där sån information kan förekomma.

Ibland kan det dock vara svårt då spelsidor som FZ kan ha artiklar på framsidan där det står: * "Min-definition-av-spoiler" om Cyberpunk 2077 nedan *

Du kan spela igenom hela Cyberpunk utan att döda någon

Där har vi ett exempel på just en sån sak jag önskar att jag inte visste när dagen väl är kommen att sätta sig ner och spela Cyberpunk 2077. Med det sagt vill jag avslutningsvis tipsa om ett litet verktyg för alla er som vill undvika spoilers med tillägget Spoiler Protection 2.0 till Google Chrome. Titta på klippet nedan för att se tillägget i action.

12
Skriv svar