Svenska youtubers för barn

Youtuber
Skrivet av Salkinius:

Ja, alla dessa, förutom Jnxlp (ungarna har nog missat denna), tittas det på i tid och otid. Så tack för det Figge bl. andra. :). Något som jag skulle vilja efterfråga hos youtubarna är lite mer testande av spel. Det skulle vara skönt att vidga barnens vyer lite när det kommer till spel... Vissa fler spel av äventyrskaraktär. Typ Astroneer eller Subnautica. Jag är medveten om att urvalet är litet pga av språkförbistringen.

Jag testar rätt mycket spel av olika karaktär, allt från Heart of Iron till (Insert Name)-simulator


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av figgehn:

Jag testar rätt mycket spel av olika karaktär, allt från Heart of Iron till (Insert Name)-simulator

Det är bra det... Det tackar jag för. Jag ser ju långt ifrån allt av vad ungarna tittar på. För egen del så styrdes ens eget spelande när jag var liten av vad som fanns att tillgå. Vad polarna hade och vad man lyckades få tag på genom vissa skumma kontaktannonser där man la stålar i ett kuvert och fick hem disketter på posten. Då lirade man vad man fick eller så lirade man inte alls.

Nu är utbudet så stort och spelen så bra att det blir svårt att få ungarna att lägga tid i spel som är lite mer komplicerade. Det är därför bra om Youtubers på ett roligt sätt kan introducera ungarna att lira andra titlar. Särskilt ni "tubers" som är etablerade har ju plattformen att kunna göra det... så bra jobbat i sådant fall, Figge.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, har svårt att avgöra om du är seriös eller ej så jag kommer att svara seriöst

Jag tycker inte om skrikiga, gapiga människor som desperat söker uppmärksamhet oavsett pris. Jag ser ogärna att mina barn ser upp till detta.

Jag tror just det där är en del av deras succé. Att de inte vänder sig till dig och att du tycker att det är lite gapigt.

Vanliga barnprogram och barnfilmer har ju de senaste decennierna varit väldigt inriktade på att vara uthärdliga för vuxna eller till och med underhållande för vuxna. I princip varje animerad storfilm har ju en publik som till största delen består av barn men med massor av skämt som går över deras huvuden för att föräldrarna ska få ut något av det. Och det är en fantastisk idé eftersom föräldrarna måste följa med på bio och har (någorlunda) makten över vardagsrumstvn.

Men med mobil video så tittar människor ofta själva och då kan det vara helt inriktat på målgruppen utan att ta hänsyn till att föräldrar och andra ska stå ut med det, de är mest glada att ungen sitter tyst en stund.

Geeks Gaming
Skrivet av Aloysius:

Jag tror just det där är en del av deras succé. Att de inte vänder sig till dig och att du tycker att det är lite gapigt.

Vanliga barnprogram och barnfilmer har ju de senaste decennierna varit väldigt inriktade på att vara uthärdliga för vuxna eller till och med underhållande för vuxna. I princip varje animerad storfilm har ju en publik som till största delen består av barn men med massor av skämt som går över deras huvuden för att föräldrarna ska få ut något av det. Och det är en fantastisk idé eftersom föräldrarna måste följa med på bio och har (någorlunda) makten över vardagsrumstvn.

Men med mobil video så tittar människor ofta själva och då kan det vara helt inriktat på målgruppen utan att ta hänsyn till att föräldrar och andra ska stå ut med det, de är mest glada att ungen sitter tyst en stund.

Du har nog alldeles rätt

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tror just det där är en del av deras succé. Att de inte vänder sig till dig och att du tycker att det är lite gapigt.

Vanliga barnprogram och barnfilmer har ju de senaste decennierna varit väldigt inriktade på att vara uthärdliga för vuxna eller till och med underhållande för vuxna. I princip varje animerad storfilm har ju en publik som till största delen består av barn men med massor av skämt som går över deras huvuden för att föräldrarna ska få ut något av det. Och det är en fantastisk idé eftersom föräldrarna måste följa med på bio och har (någorlunda) makten över vardagsrumstvn.

Men med mobil video så tittar människor ofta själva och då kan det vara helt inriktat på målgruppen utan att ta hänsyn till att föräldrar och andra ska stå ut med det, de är mest glada att ungen sitter tyst en stund.

Årets bästa analys, hand down.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar