Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Western överallt!

Ha ha jag döör! Har suttit inne idag och spelat RDR2 så jag har värk i tummarna! Slutade spela för ett tag sedan och sätter på tv:n på 7:an och vad finner jag där?? Western så klart ha ha
The magnificent 7 - kom tydligen 2016 och är en nyinspelning från 1960.
Ordentlig RDR2 -känsla även om detta inte är ett rånargäng. Fan nu får jag sitta uppe till över kl 24

Medlem

Rekomenderar alla att stanna uppe hela natten, mingla, dricka whisky och öl festkvällen då Jack kommer tillbaks från Mr.Brontes förvar, förra genomspelningarna har jag gått och lagt mig tidigt men fick många kul dialoger då jag bestämde mig för att inte krasha förrän på morgonkvisten. Arthur tål även hur mycket som helst


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

@alias: Hehe, ja det är helfestligt. Och när folk börjar sjunga spontant vid lägerelden så kan Arthur också försöka sjunga med.

Medlem

@alias:
På tal om uppdraget hos Mr Bronte….är det någon här som provat att, som Arthur, sticka in till Blackwater-området UTAN att bli jagad? Hittade på Youtube en liten film om hur man gör. Man ska göra det i samband med Bronte-uppdraget
Någon här som testat och kanske lyckats?

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@alias:
På tal om uppdraget hos Mr Bronte….är det någon här som provat att, som Arthur, sticka in till Blackwater-området UTAN att bli jagad? Hittade på Youtube en liten film om hur man gör. Man ska göra det i samband med Bronte-uppdraget
Någon här som testat och kanske lyckats?

Ja, både @breahl och @Över45 har tagit sig till södern med det tricket vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Ha ha jag döör! Har suttit inne idag och spelat RDR2 så jag har värk i tummarna! Slutade spela för ett tag sedan och sätter på tv:n på 7:an och vad finner jag där?? Western så klart ha ha
The magnificent 7 - kom tydligen 2016 och är en nyinspelning från 1960.
Ordentlig RDR2 -känsla även om detta inte är ett rånargäng. Fan nu får jag sitta uppe till över kl 24

Haha. Om du läser en sida bakåt i tråden så förklarar jag att originalet till den filmen är Japanska "Sju Samurajer" av Akira Kurosawa.

Ja jag jag har "glitchat" in i Blackwater området med Arthur efter Bronté uppdraget. Jag rensade nästan hela området på intressanta saker som ju Arthur inte borde kunna få tag i. Så nu har jag en fin sparfil jag kan börja spela från när jag har lust. Var inne i området flera timmar med Arthur.

Apropå film/TVserier med Western tema har jag just tittat klart på serien Godless på Netflix. Den var mycket bra med lite annorlunda manus än en gammal Western. Snyggt filmat och många karaktärer man bryr sig om. Så tack för tipset! De som gjorde det. Kollade de fyra sista avsnitten i ett sträck. Det är galet när man bara kan fortsätta och fortsätta titta😁

Medlem

@Över45:

Godless var så grymt bra så jag hoppades att det skulle komma mer, men samtidigt kändes det som en perfekt miniserie med perfekt slut så egentligen behövs det ingen fortsättning.

Det är helt okej att sluta med flaggan i topp liksom. 😊

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

@alias:
På tal om uppdraget hos Mr Bronte….är det någon här som provat att, som Arthur, sticka in till Blackwater-området UTAN att bli jagad? Hittade på Youtube en liten film om hur man gör. Man ska göra det i samband med Bronte-uppdraget
Någon här som testat och kanske lyckats?

Japp jag har gjort det. Funkar hur fint som helst men besök inte någon stad, då får du sheriffen och lawmen på dig. Jag besökte tumbleweed och det blev livat. Men du kan hämta den fina revolvern och jaga legendariska djur. Även dinosauriebenen kan du ta om du gör den questen.

På tal om det så är ju tumbleweed helt öde i red dead 1. Var lite tråkigt tycker jag men såg någon förklaring att det var för att järnvägen inte byggdes förbi den staden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Japp jag har gjort det. Funkar hur fint som helst men besök inte någon stad, då får du sheriffen och lawmen på dig. Jag besökte tumbleweed och det blev livat. Men du kan hämta den fina revolvern och jaga legendariska djur. Även dinosauriebenen kan du ta om du gör den questen.

På tal om det så är ju tumbleweed helt öde i red dead 1. Var lite tråkigt tycker jag men såg någon förklaring att det var för att järnvägen inte byggdes förbi den staden.

Fast klippet jag hittade på Youtube där var de inne i Blackwater t om utan att någon jagade honom!? Arthur red runt helt öppet.

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

Fast klippet jag hittade på Youtube där var de inne i Blackwater t om utan att någon jagade honom!? Arthur red runt helt öppet.

Jag testade aldrig fara till Blackwater, kanske funkar där. Vet inte hur det är med lawmen där men i Tumbleweed finns ju en sheriff.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Fast klippet jag hittade på Youtube där var de inne i Blackwater t om utan att någon jagade honom!? Arthur red runt helt öppet.

Såg klippet också innan. Var dock inte heller inne i Blackwater eftersom "personerna" där inte verkade reagera på Arthur och det inte fanns ngt intressant att hitta. Jag red mer direkt söder ut för att få tag på legendery djur, dinosaurieben, vapen och udda platser för Arthurs dagbok. (hade fuskkarta på var saker, djur fanns😉) Det enda jag inte gjorde var att fiska legendary fiskar. Det viktigaste var dock att inte klanta sig och dö av misstag eller av ngn dum Wanted händelse.
Gör man det "återuppväcks" man utanför hela området! Och jag tror att man då får göra om Bronte uppdraget för att komma in igen.
Vet ju inte om det fortfarande funkar, de borde ju nästan ha gjort lite uppdateringar så man INTE skall kunna "fuska" sig dit.
Men det är väl bara att testa😀. Redigerat: inlägg nr 2200!! Här är vi uthålliga😁

Medlem

Har hört andra i tråden säga vad torftiga andra spel känns efter ha spelat rdr2, håller absolut med. Känns sorgligt när man inser att det kommer ta lång tid innan man får en liknande single player upplevelse igen. Förmodligen flera år. DLC! DLC! Hear me rockstar! Dom kunde ju göra "The Ballad of Gay Tony" även om det var länge sen nu, hoppas det inte var en engångshändelse.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Fast klippet jag hittade på Youtube där var de inne i Blackwater t om utan att någon jagade honom!? Arthur red runt helt öppet.

Kan det vara så att de vanliga invånarna i Blackwater inte bryr sig om Arthur, så han får vara i fred där så länge poliser och bounty hunters inte får syn på honom?

Gen
Medlem
Skrivet av Shadee:

För någon som varken har PS4 Pro eller en 4K TV, är det värt att köpa spelet? Kommer det rulla på bra? Sedan tänkte jag go off topic i tråden och även fråga om God of War fungerar utan Ps4 Pro och 4K TV?

Jag körde i 1080p på min Pro/4K TV eftersom det så likadant ut som "4K" läget. Rockstar har verkligen misslyckats med Pro versionen av spelet (asfult). Mao funkar det funt att du kör på vanliga PS4an i 1080p, ser helt okej ut.

God of War däremot ser helt otroligt ut i 4K och fortfarande fint ut i 1080p (man kan välja 1080p/60fps på Pro varför jag testat det).

Just GoW är väl ett sådant spel som ser bäst ut på Pro medan RDR2 inte spelar någon roll.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag körde i 1080p på min Pro/4K TV eftersom det så likadant ut som "4K" läget. Rockstar har verkligen misslyckats med Pro versionen av spelet (asfult). Mao funkar det funt att du kör på vanliga PS4an i 1080p, ser helt okej ut

Hackar det fortfarande inne i städer som St Denis och till och med Valentine som det gör på min slim även med pro? Har en känsla att det släpps på nästa gen konsoller också som gta 5 så har ingen större lust att uppgradera. Köpte gta 5 på 3 olika plattformar så det tricket funkar inte längre på mig


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Hackar det fortfarande inne i städer som St Denis och till och med Valentine som det gör på min slim även med pro? Har en känsla att det släpps på nästa gen konsoller också som gta 5 så har ingen större lust att uppgradera. Köpte gta 5 på 3 olika plattformar så det tricket funkar inte längre på mig

Inte hackigt vad jag märkt. Har för mig det är mindre fpsdrops på Pron men att grafiska skillnaden inte är så stor.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Kan det vara så att de vanliga invånarna i Blackwater inte bryr sig om Arthur, så han får vara i fred där så länge poliser och bounty hunters inte får syn på honom?

Vanliga invånare bryr sig inte om dig. Det är om du träffar på en lagens man som det kan bli jobbigt. När jag stötte på sheriffen i tumbleweed spawnade det massor med bounty hunters men jag red ifrån alla, hade araben.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av alias:

Har hört andra i tråden säga vad torftiga andra spel känns efter ha spelat rdr2, håller absolut med. Känns sorgligt när man inser att det kommer ta lång tid innan man får en liknande single player upplevelse igen. Förmodligen flera år. DLC! DLC! Hear me rockstar! Dom kunde ju göra "The Ballad of Gay Tony" även om det var länge sen nu, hoppas det inte var en engångshändelse.

Ja får hoppas dom har någon smaskig DLC på gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja får hoppas dom har någon smaskig DLC på gång.

Ja, nu skulle det sitta riktigt fint med DLC.

Men Rockstar fokuserar väl fortfarande bara på online. Fast det jag sett av online hittills känns inte särskilt intressant... 😴

Nåja, det är ju bra tillfälle att beta av backloggen litegrann i väntan på DLC!

Ska bara fixa klart några challenges jag har kvar i RDR2 först. 😀

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu kommer ni bli avis

Var nyss och hämtade Otis Millers revolver som Arthur.https://i.imgur.com/xMlLpJw.jpg

Gjorde detta.

https://www.youtube.com/watch?v=mOjaUmTskqs

Man kan även skjuta dom legendariska djuren som är där nere osv.

Här har ni klippet från youtube! Så kan ni kolla vad Arthur gjorde i Blackwater också.🙂 Tack @breahl.
Kollade klippet och alla svar finns där! Kanske finns andra klipp också. @Bellafjella, @Nemo
Men det är från 20november. Så de borde ju fixat till det med en patch så det är väl troligt att det inte går att göra längre. Men inte vet jag😀

Medlem

@Över45: Tack, bra klipp!

Nu blev jag nästan lite sugen på att starta om. Vore skoj att rida runt i södern med Arthur och sen när man är klar så kunde man hänga med gänget i lägret... 😊

Medlem
Skrivet av alias:

Hackar det fortfarande inne i städer som St Denis och till och med Valentine som det gör på min slim även med pro? Har en känsla att det släpps på nästa gen konsoller också som gta 5 så har ingen större lust att uppgradera. Köpte gta 5 på 3 olika plattformar så det tricket funkar inte längre på mig

JAG ÄR INGEN FANBOY!! Dock är väl spelet bäst på XBOX1X. Efter tester och vad man själv vet. Synd att jag (vi?) inte har pengar till alla konsoler, har en del gamla dammiga saker stående vid TVn. Undrar hur stor brandrisken är😝😁

Medlem

Jag håller på med exotiska questen. Ni vet, den där man ska samla massa fjädrar från exotiska fåglar bland annat. Och här har jag gått och jagat fåglar en och en... haha!

Såg att det finns ju en MYCKET effektivare metod! 😆

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag håller på med exotiska questen. Ni vet, den där man ska samla massa fjädrar från exotiska fåglar bland annat. Och här har jag gått och jagat fåglar en och en... haha!

Såg att det finns ju en MYCKET effektivare metod! 😆

Haha jag började på den där men orkade inte göra klart den.


signatur

PS5 och inget annat.

Gen
Medlem
Skrivet av alias:

Hackar det fortfarande inne i städer som St Denis och till och med Valentine som det gör på min slim även med pro? Har en känsla att det släpps på nästa gen konsoller också som gta 5 så har ingen större lust att uppgradera. Köpte gta 5 på 3 olika plattformar så det tricket funkar inte längre på mig

Vet inte, kom aldrig så långt eftersom jag sålde spelet till en kompis i ren besvikelse. Kommer att lira det på PC istället när det väl kommer dit. Dock kollade jag på en Digital Foundry video och visst gick FPSen ner i St.Denis på Pro, dock inte lika mycket som på slim. Valentine däremot märkte jag själv inte av FPS drops (minns inte om videon nämnde sådana). Om man ska uppgradera något så är det att köpa Xbox One X, där körs spelet i äkta 4K och det märks verkligen

Avstängd

Haha kolla denna video från 48 och framåt, höll på att skratta ihjäl mig. Han streamade detta i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=GnbV-9OX_44


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag håller på med exotiska questen. Ni vet, den där man ska samla massa fjädrar från exotiska fåglar bland annat. Och här har jag gått och jagat fåglar en och en... haha!

Såg att det finns ju en MYCKET effektivare metod! 😆

Konstigt att inte fjädrarna blir förstörda😁. Men de kanske blåser av i smällen. Som tur är behöver man ju inte ha perfekta djurkadaver eller pälsar i den questen.

Sitter med ett nytt spel jag tänkte börja "Metro", men det vill sig inte riktigt. Man har blivit bortskämd med för mycket RDR2. Just varför vet jag egentligen inte. Men min inställning till spel har nog ändrats. Det kanske är den trogna hästen som saknas i alla andra spel?🐎❤

Medlem

@Över45: ja, hästen från RDR2 skulle man vilja ha med sig i de flesta spel. 😊

Apropå hästar, såg en sjukt snygg manöver..! 😂

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45: ja, hästen från RDR2 skulle man vilja ha med sig i de flesta spel. 😊

Apropå hästar, såg en sjukt snygg manöver..! 😂

Dra åt helve.... 😂😂 Undrar hur man lär hästarna det?

Avstängd

Har inte spelat Red dead 2 på över en vecka nu. Känns konstigt!


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar