Vilket gammalt Nintendo-spel förtjänar en Switch-remake?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Coop:

Perfekt Dark eller Golden Eye, även om jag fortfarande skulle föredra orginalena.

Golden Eye fick ju en remake på Wii. Sen var den ju inte speciellt bra däremot... Men det är ju ett bra tag sen nu.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

En HD remaster/remake på paper mario och paper mario TTYD !

Kontot avslutas
Skrivet av Jakob:

Personligen skulle jag vilja se en uppdaterad version av Wario Land: Super Mario Land 3! Samt Starfox Adventures från Gamecube.

Star Fox Adventures är det enda Star Fox spel som jag verkligen gillar så det skulle uppskattas.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle gärna se typ Super Mario All-Stars. Sure, tror de flesta finns via onlinetjänsten, men ändå.

Jag köpte själv Super Mario All-Stars när det kom till Wii.
Skulle det komma igen så skulle jag vilja att det följer med fler spel. Eventuellt några äldre New Super Mario Bros spel med.

Själv skulle jag vilja se både Four Swords och Four Swords Adventures.
Four Swords släpptes ju under en begränsad tid till DSi och 3DS, så det skulle vara kul om det kom igen.
Four Swords Adventures är det enda Zelda spelet från den generationen och bakåt som inte har återsläppts på ett eller annat sätt.
När det kommer till Wii och framåt så räknar jag inte än, men där skulle det även vara kul att se Skyward Sword igen.


signatur

ゼルダの城

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag köpte själv Super Mario All-Stars när det kom till Wii.
Skulle det komma igen så skulle jag vilja att det följer med fler spel. Eventuellt några äldre New Super Mario Bros spel med.

Håller med att det borde vara fler spel med. Men samtidigt då vi pratar remake och inte rena rerelaser, så."borde" det betyda att de skulle göra om alla matiospel så att de ser ut som NSMB, vilket jag inte skulle gilla.

Men någon ultimate Mario-samling hade inte varit fel!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Vill ha en remake på terranigma

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ingen renodlad remake kanske, men jag vill ha ett 3D Mario med fokus på att ta sig i mål. Inte leta efter dolda objekt. Inte samla stjärnor. ”2D” banorna i Super Mario Galaxy var fantastiska.

Nu måste man förvisso till viss del leta dolda stjärnor i det, men Super Mario 3D World till Wii U är nog det närmsta man kommer din beskrivning i dagsläget. Varje bana slutar med en klassisk flaggstång.

Kontot avslutas
Skrivet av Coop:

Perfekt Dark eller Golden Eye, även om jag fortfarande skulle föredra orginalena.

Skulle det vara GoldenEye så vill jag helst se originalet, men det kan det vara lite knepigt med att få.
Perfekt Dark är väl ingen omöjlighet eftersom Nintendo och Microsoft samarbetar så bra nu för tiden.
Men annars skulle jag i så fall hellre se Perfekt Dark som ett av spelen till en Nintendo 64 Classic Mini.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Luftman:

En HD remaster/remake på paper mario och paper mario TTYD !

Två spel som har blivit ganska dyra att införskaffa original. Så ja, de skulle verkligen uppskattas om de kom.


signatur

ゼルダの城

Skribent

Pokemon Snap, anyone?

Medlem

Jag hoppas på Faxanadu. Ett spel jag höll mycket kärt i början av 90-talet.

Spelet har de rätta elementen för att kunna modernisera så att det faller i dagens gamers smak.

Redan i början av 90-talet hade det; RPG, story, levelsystem, grinding, tydliga gearuppgraderingar, problemlösningsförmåga i alla slotten.

Medlem

De första 2 Paper Mario
Super Mario Sunshine
Donkey Kong Country 1-3
Donkey Kong 64
Banjo Kazooie och Tooie
Chrono Trigger
Final Fantasy VI
Oracle of Seasons + Ages
Super Mario RPG

Vill gärna ha alla Zelda tillgängliga på Switch ❤️


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Zombies Ate My Neighbors eller Final Fight!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent
Skrivet av shadek:

Jag hoppas på Faxanadu. Ett spel jag höll mycket kärt i början av 90-talet.

Spelet har de rätta elementen för att kunna modernisera så att det faller i dagens gamers smak.

Redan i början av 90-talet hade det; RPG, story, levelsystem, grinding, tydliga gearuppgraderingar, problemlösningsförmåga i alla slotten.

Håller med, likt Zelda 2 och Battle of Olympus, lite underskattat spel. Men du vet väl att Xanadu-serien fick en uppföljare så sent som 2017 till PS4? Kanske inte vad du är ute efter, men att serien fortfarande existerar kanske gör att det finns hopp?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle vara kul och se Wave Race, F-Zero eller Zelda II.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag skulle gärna se Super mario 64 och sunshine med samma grafik som Odysse.

Medlem

No more heroes 1-2 borde få en hd remake

Medlem

Då vill jag ha ett 3D spel som remake då jag inte lirar 2D. Super Mario SunShine var suveränt. Även Super Mario 64. Super Mario Galaxy spelen har jag inte lirat så de skulle sitta klockrent som remakes. Kanske Super Monkey Ball också.

Perfect Dark och GoldenEye 007 var suveräna spel också men jag grejar inte att lira med kontroll längre utan till FPS måste mus & tangentbord användas därför är jag personligen inte intresserade av de 2 titlar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Something Metroid


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ogre battle. Både Originalet till SNES och Ogrebattle 64 har goda kvaliteer. Även om Ogre Battle 64 inte åldrats väl tack vare 3D eran.

Medlem

Hade gärna sätt Castlevania.

Kontot avslutas
Skrivet av apapest:

Vill gärna ha alla Zelda tillgängliga på Switch ❤️

Ja, det skulle vara trevligt.
Just nu kan jag bara komma på en konsol som lyckades med det.
Nintendo GameCube med Gameboy Player.

Zelda, Zelda II, Ocarina of Time och Majora's Mask på The Legend of Zelda: Collector's Edition.
A Link to the Past till Gameboy Advance och sen så klart alla Gameboy och Gamecube spel som fanns med Zelda.

Efter det så har det närmaste varit att samla alla Zelda spel på två konsoler.
Detta var på Wii U och Nintendo 3DS.
Med Virtual Console, ny utgivningar och med Four Swords på Nintendo 3DS så räknade jag ut att jag kunde spela alla Zelda spel förutom Four Swords Adventures på dessa två konsoler.


signatur

ゼルダの城

Medlem

ActRaiser till Snes är en gammal, ofta förbisedd, pärla som har kunnat bli grym i modern tappning. Det är delvis ett "du är en gud, bygg en värld och ta hand om ditt folk"-spel och delvis ett 2d, sidscrollande action-plattformsspel.

Medlem

Blev medlem nu när jag såg att folk svarat star tropics och kid icarus!!
Bra smak!
Varför inte första metroid fast med karta, eller super mario sunshine som är så drygt att få tag på.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av DocLouis:

Blev medlem nu när jag såg att folk svarat star tropics och kid icarus!!
Bra smak!
Varför inte första metroid fast med karta, eller super mario sunshine som är så drygt att få tag på.

Välkommen in i värmen!

En remake på första Metroid på Switch hade varit guld, men nu är Zero Mission redan så bra så en port av det till Switch hade gjort mig minst lika glad!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

Inte ett enda, tack. Får vara nog med portar och låtsas-uppföljare nu.

Inaktiv

Cobra triangle, Wizard of warriors, Metriod, Gunsmoke, Section-Z, Offroad

Medlem
Skrivet av waeress:

Kid Icarus, The Battle of Olympus eller Faxanadu.

Herregud 3 riktigt bra spel, Faxanadu den oändliga farmandet man hade för den där armorn osv, för att inte nämna extasen när man som 7åring fick Battle of Olympus i julklapp och känner igen sig så väl där från Zelda:Links adventure "drewl".

Dock jag skulle gärna vilja se en remake på mario 64, ett helt grymt spel tack vare 3d grafiken som kom med spelet, finns mkt bra spel helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Scatterbrain:

Nu måste man förvisso till viss del leta dolda stjärnor i det, men Super Mario 3D World till Wii U är nog det närmsta man kommer din beskrivning i dagsläget. Varje bana slutar med en klassisk flaggstång.

Ja, Super Mario 3D World var nästan det jag söker, men saknade helt och hållet utmaning, vilket var synd.

Medlem

Vad hette n64 spelet där man körde lastbil och sladdade sönder byggnader? Blast Corps? Det skulle jag gärna spela på switch.

Medlem

Själv vill jag ha Metroid Prime spelen från cuben, och Zelda Wind Waker HD?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skriv svar