Bästa spelvapen är avgjort!

Medlem

Timestop från Neverwinter Nights.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Tips till magiska attacker/mentala förmågor-kategorin.

Jag tipsar om force lightning från Star Wars (en förmåga introducerad i Return of the Jedi-filmen, när Kejsare Palpatine skjuter blixtar på Luke Skywalker). Man har fått piska stjärt med force lightning i mängder av Star Wars-spel, däribland Kotor II, Jedi Academy och The Force Unleashed.

Inte mina videos:

Medlem

Tack för förslagen, jag lägger till


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vulkanbesvärjelsen från Magic Carpet


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Omröstningen är igång!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Glöm inte att rösta


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius kan vi få lite draghjälp för att öka antalet röster?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Själv skulle jag säga första generationen av Eaglehorn (Diablo 2). Effekten av ”ignore targets defence” var en gudalik kraft som är svår att glömma!

Medlem

Hmm Wabbajack från Skyrim är nog den första jag kommer och tänka på.

Medlem

Min röst föll i slutändan på Psi Storm från Starcraft. Mer tillfredsställande sätt att döda underlägsna livsformer finns trots allt inte.

Övervägde även Warp från Mass Effect. Eftersom jag inte kunde komma ihåg exakt var förmågan gör valde jag dock bot den xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Alltså, när jag såg "Wololo" i listan så kände jag hur det blev alldeles armt i hjärtat, men ska jag vara ärlig mot mig själv så är det Chain Lightning, oavsett spel, som alltid varit och antagligen alltid kommer vara min favorit <3

...hedersomnämnande till Frozen Orb

Medlem

Nominerar till nästa omröstning, stationära vapen/fordon.
Gissar att flygplan hamnar i denna genre?

Warthog - Halo

AC130 - Call of Duty: Modern Warfare

A-10 Thunderbolt II - Battlefield 3


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag lägger min egna lilla röst på Shield Rod i Castlevania SOTN (trots att den inte finns på listan) Snacka om mångsidigt vapen.

Medlem

Om ni nu valt något från Final Fantasy VII så borde Bahamut ligga långt ner. Vad som borde ligga med är https://www.youtube.com/watch?v=heL6FCojAbI (Knights of the Round)

Medlem

Inget gjorde mig så förbannad som att få mina units konverterade på distans i AoE. Särskilt när jag körde väldigt casual och gillade spawna in fusk units som ÄVEN DOM blev övertagna av fienden och började mörda alla mina units istället.

Medlem

Omröstningen "Magiska attacker/mentala förmågor" är avslutad.

1. Wololo (Age of Empires) 19 % - 33 röster

2. Frozen Orb (Diablo 2) 12 % - 21 röster

3. Bahamut (Final Fantasy VII) 10 % - 17 röster

Hedersomnämnande:

Fus Ro Dah (Skyrim) 9 % - 16 röster

Totalt röstade 176 personer.

20 / 26 alternativ fick minst en röst.

Vinnaren:

Wololo (Age of Empires)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bump


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det där kanontornet man kan sätta befästa på olika ställen i Serious Sam 2. Det som skjuter cerisa ringar

Mitt bidrag till stationärt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Det där kanontornet man kan sätta befästa på olika ställen i Serious Sam 2. Det som skjuter cerisa ringar

Mitt bidrag till stationärt.

Jag lägger till!

Vill också passa på att be om ursäkt för låg aktivitet från min sida senaste veckan, har haft så himla mycket privat som har tagit min tid. Men på fredag kör vi igång nästa omröstning, hoppas på att ha minst 30 alternativ då


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: Finns väl inget att ursäkta. Tråden är kvar så vi har gott om tid


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Big Bertha från Total Annihilation är också en gammal favorit


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Har uppdaterat huvudinlägget med fler alternativ (tack för alla förslag!) samt videos på nästan alla alternativ. 2 eller 3 stycken kunde jag ej hitta på youtube tyvärr.

Och omröstningen är igång så lägg er röst på er favorit!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

Skandal, hur kan INTE Siege Tanks från Starcraft vara med? Det var ju magiskt bra! Hela animationen när de slog ned stöden och att omvandlas från någon trött Toy Stories-tank till en mastig mördarmaskin i bästa japanska stil!

Ljud, utseende och känsla på ett gäng uppradade Siege Tanks var så tillfredsställande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mako Cannon i final fantasy 7.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skandal, hur kan INTE Siege Tanks från Starcraft vara med? Det var ju magiskt bra! Hela animationen när de slog ned stöden och att omvandlas från någon trött Toy Stories-tank till en mastig mördarmaskin i bästa japanska stil!

Ljud, utseende och känsla på ett gäng uppradade Siege Tanks var så tillfredsställande.

Siege Tank är med


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Såg att Big Bertha nämndes från världens bästa RTS, Total Annihilation som var flera år före sin tid, men jag tyckte att ARMS bästa lasertorn smällde högre! Den har till och med nästan samma namn som spelet själv (Annihilator!) och känslan när den one-shottade en Goliath Tank och typ allt annat var helt otrolig och slår t.o.m Tessla Coil i Red Alert!

Lyckas inte hitta någon bild eller video när den är i action dock
https://totalannihilation.fandom.com/wiki/Annihilator

Gnällkuk
Skrivet av Freakon:

Siege Tank är med

Oh? Var jag blind eller la du till? Gick igenom två ggr utan att se den


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oh? Var jag blind eller la du till? Gick igenom två ggr utan att se den

Hehe den har varit med hela tiden, den var en av de första jag lade till

Håller med om att annat hade varit skandal!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spännande uppdelning på rösterna hittills, vissa alternativ har fått fler röster än man kunde tro på förhand.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar