Era tankar om Anthem? [Inför recension]

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Undviker. Har fullt upp med Apex just nu.

Samma här. Har sneglat lite på Anthem tidigare men just nu så har Apex mitt fulla intresse.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ärligt talat blir jag rädd av att se hur många som saknar kritiskt tänkande här inne. Det är ni som gör att stora bolag kan fortsätta att pumpa ut ofärdig skit och komma undan med det.

Hur kritisk är du i ditt tänkande? Köper indiespel som är gjorda i Unreal engine? Då du själv stödjer Tencent som är ett mycket större bolag än EA. THQ Nordic använder bl.a Unreal engine.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@magma: Fast Witcher är single player, Anthem är online och har serverkostnader för utgivaren. Vilket onlinespel idag har inte mikrotransaktioner? Det kommer man liksom inte undan längre.

Frågan är bara hur drakoniska dom är och där tycker jag att Anthem har lagt sig på en nivå som gör dom väldigt lätta att ignorera.

Som du säkert redan vet gick ju EA och sa att de inte tror på singelplayer längre. Bioware har själva gått ut med att det är mycket de skulle velat ta bort från spelet, men är tvingade att rätta sig efter EA. Bioware var också emot att folk skulle få spela olika tidpunkter. De önskade att alla fått börja samtidigt, detta hade också underlättat för recensenter/kritiker att ge konsumenterna ett omdöme innan köp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Får också drops i stan, men har nu tweakat settings och ligger på runt 60-70 när det händer mycket på skärmen. Tyvärr fungerar inte frametarget så i menyer kan fps sticka iväg snabbt runt 230-250. Ser inget annat alternativ än att sätta 60hz på 144hz-skärmen :/

Testa MSI afterburner, har låst min fps till 150 och det fungerar.

Medlem
Skrivet av Striva:

@Dudinkalv: Gå och lägg dig.
Folk saknar alltså kritiskt tänkade när de gillar saker som du inte gillar? Arrogans på hög nivå detta.

Håller med honom, han är inte arrogant så länge folk sitter och försvarar mikrotransaktioner.

Medlem

Kul att man sitter här som ett fån och väntar på andra releasedatumet även fast man köpte deras special edition av spelet. Nä, tror detta är sista gången jag köper ett EA-spel om de fortsätter så här. Vill inte ha ytterligare en tjänst att betala för månadsvis för att man ska få bästa service och innehåll.

Medlem
Skrivet av Keneralen:

Testa MSI afterburner, har låst min fps till 150 och det fungerar.

Tack, ska prova det


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Jag provade aldrig betan, men har ju hört om alla problemen. Testade nu EA access trialen på 10 h och har sjukt roligt. Så för mig blir det nog ett köp, men frågan är på vilket format. Lutar lite åt PC trots att jag nu kör på Xbox.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är ett kul spel men berättelsen inledningsvis är dåligt upplagd. Fattade inte alls övergången till Tarsis och att folk ogillar Freelancers (utan att själv krystat improvisera händelser i min fantasi). Dessutom är det sjukt frustrerande att läsa så många som är upprörda över sådant som inte är och inte recenserar det som är. Det är inte ett klassiskt BioWare-RPG, det är inte ett lika snyggt spel som grafikdemot för några år sen. Inte för att folk inte har rätt att bli upprörda över det men det är inte en recension av spelet som blev. Jag är orolig över endgame, BioWare har helt tappat den bollen förut utan nån som helst förståelse för problemet och jag ser samma indikationer här.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Håller med honom, han är inte arrogant så länge folk sitter och försvarar mikrotransaktioner.

Mikrotransaktioner för kosmetiska saker är väl inget att hetsa upp sig för? Har aldrig köpt något sådant, kommer aldrig att göra det heller. Men blir jag sur för att andra gör det? Nä vem bryr sig.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Mikrotransaktioner för kosmetiska saker är väl inget att hetsa upp sig för? Har aldrig köpt något sådant, kommer aldrig att göra det heller. Men blir jag sur för att andra gör det? Nä vem bryr sig.

Att kunna ändra sitt utseende är väl en av grundpelarna i vad som tilltalat folk i RPGs rätt länge och spel i allmänhet. Det är principen av mikrotransaktionerna som stryker mig mothårs oberoende om jag personligen bryr mig om utseendet på karaktärerna eller inte. De behövs inte, EA tjänar redan nog med pengar på Anthem för att kunna betala utveckling av spelet, nästa projekt och driva serverna. Om inget annat bevisar Battlefront 2 detta då de fortfarande gick med stor vinst på spelet även om deras mikrotransaktioner blev nedskjutna i den titeln.

Medlem

3.5


signatur

Allätare

Medlem

Dålig spel som den är plus att den är sjukt dåligt optimerat på konsol..

Medlem
Skrivet av Maysay:

Hur kritisk är du i ditt tänkande? Köper indiespel som är gjorda i Unreal engine? Då du själv stödjer Tencent som är ett mycket större bolag än EA. THQ Nordic använder bl.a Unreal engine.

Hur är indiespel gjorda i unreal inte förenligt med kritiskt tänkande? Som konsument har jag i princip aldrig blivit missnöjd eller känt mig lurad när jag köpt indiespel i unreal, till skillnad från Ea och frostbite där varje köp är lika med någon typ av scam...

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Jag ska under kommande vecka recensera och tycka till om Biowares nya storstatning Anthem som släpps nu imorgon 15 feb. Men innan det vill jag lite ta tempen vad ni på FZ tycker. Dels för att det är intressant att höra vad ni tycker, men också för att era tankar och åsikter gör det lättare för mig att veta vilka områden jag ska fokusera på i min text.

  • Vad är ni mest oroliga/exalterade inför?

  • Kommer ni spela spelet eller undvika helt?

1. Är mest orolig inför de repetativa momenten, om det blir för mycket för snabbt inpå i början av spelet.
Jag var exalterad innan VIP-betan, men efter den blev jag besviken men försöker ändå hålla hoppet uppe.

2. Allt hänger på de recensioner som kommer i veckan.


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

Medlem

Provade betan ett par timmar på boxen och kände just.. Ingenting. Bioware och EA får i allafall inte mina slantar. Dom kommer hamna i Ubisofts plånbok istället. Kan det inte bli 15 mars snart?

Medlem

Upptagen med att spela Anthem och ha kul, så kommer inte skriva mer än såhär.

Medlem
Skrivet av Striva:

@Dudinkalv: Gå och lägg dig.
Folk saknar alltså kritiskt tänkade när de gillar saker som du inte gillar? Arrogans på hög nivå detta.

I detta fallet handlar det inte om vad man gillar eller inte, snarare att skilja på ett välgjort spel och ett som inte är det.

Men lycka till med spelet så får vi se hur det går sen

Skrivet av Maysay:

Hur kritisk är du i ditt tänkande? Köper indiespel som är gjorda i Unreal engine? Då du själv stödjer Tencent som är ett mycket större bolag än EA. THQ Nordic använder bl.a Unreal engine.

Vad har spelmotorn med det hela att göra?

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alltså har bara haft Anthem i ögonvrån. Är det spelvärldens största fail på senare tid?
Minns att jag blev sjukt taggad efter första E3 trailern, skaffade aldrig spelet.
Läste om allt som var och gick fel, tänkte; ''Ah, kanske är ett sånt spel som blir 10/10 efter första expansionet'' För sånna spel finns det ju.
Men det verkar ju helt kört här.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Till och med jag har gett upp på Anthem. Avinstallerat och kommer troligtvis inte återbesöka det. Synd, så sjukt mycket potential.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

Samma här, men besöker ändå Reddit nästan dagligen. "What are ya all mad about today?".
Vi skrattade alla högt och länge åt Fallout 76, men det spelet har de ju lyckats vända till något som fansen verkar uppskatta nu iaf. Anthem har bara gått från mediokert till magplask på magplask.

EA säger ju dock att de fortfarande tror på dem under sitt earnings call och att de kommer fortsätta att satsa på det, däremot vet jag inte riktigt hur detta ska ske med den långsamma utrullningen av saker, avsaknaden av utlovande funktioner och en så fundamental sak som bara att ha högre chans att få bättre loot lyser med sin frånvaro fortarnde, efter snart fyra månader.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar