Era tankar om Anthem? [Inför recension]

Medlem

När jag testade anthem fick jag flashbacks till lost planet från capcom,. Är jag ensam om det?

Medlem
Skrivet av absimilard:

Fattar inte varför de senaste åren varit fullkomligt nedlusade med spel som en gång visades på E3 med sjuuukt jälva bra utförande, som får en att bli galet hypad, för att sedan, när de släpps, inte vara i närheten. Seriöst? Jag fattar det inte. Är det överdriven tro på att man kommer under några år efter EEE lyckas sy ihop det eller vill man bara hypa så att folk ska kasta pengar på det dag 1 utan att se att det inte är vad som utlovades?

Kanske är nvidia & AMD som inte lyckas pressa priserna på sina kort. Därför har inte lika många möjligheten att spela med tyngre grafik. Då kör man en downgrade istället.

Medlem

Spelets största problem (utifrån de få timmar jag spelat) är dess hub-stad. Sjukt tempo-dödande när man konstant tvingas återvända till staden för att påbörja ett nytt uppdrag (du kan bara göra ett uppdrag åt gången). Okej om staden hade varit en del av den öppna spelvärlden och att man kunde springa runt i den iförd sin dräkt, då hade det inte varit så illa. Men nu tvingas du stirra på en laddningsskärm och måste sen lalla runt i staden i förstaperson, utan dräkt, i 2 km/h. Jag är själv överraskad över vilken negativ inverkan det har på spelet, men Destiny och Division känns verkligen hundra gånger bättre bara tack vare det faktum att man där kan springa runt och skjuta sig genom uppdrag efter uppdrag på löpande band, utan att behöva återvända till en isolerad hub gång på gång.

Medlem

Största motståndet för mig var de vanliga, oerhört typiska konsol-klockorna som varnande skanderar i ett nytt Bioware-spel. En titt på UI:t så vet man att detta har prioritet 2 på PC, vilket man också kunde konstatera med flygandet. Dock, inte så att jag hatar typen av kontroll man valt där, hamnar man på rätt sida i designen kan styrsystem som simulerar fördröjning eller "släpande" vara riktigt givande, men blir alltid frustrerad över hur Bioware enbart polerar konsol före utgivning nuförtiden.

Bestämde mig för att vänta, och kanske har man gjort ändringar sedan demot, så jag läser gärna en undersökande text om spelet.

Medlem

Vad det än är så har det inte mycket att göra med det Bioware som en gång var. Min gissning är flopp, men vem vet?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

NuZ
Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

@magma: Fast Witcher är single player, Anthem är online och har serverkostnader för utgivaren. Vilket onlinespel idag har inte mikrotransaktioner? Det kommer man liksom inte undan längre.

Frågan är bara hur drakoniska dom är och där tycker jag att Anthem har lagt sig på en nivå som gör dom väldigt lätta att ignorera.

De spelen där du själv får hosta server. CS, MW4, Quake mfl mfl mfl.
Jo men fortfarande i ett fullprisspel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Devan:

Undvika helt.

Som ni märkt så har de inte låtit recensioner komma innan spelet släpps vilket betyder att det är mycket dåligt.

https://youtu.be/nIT3aeaMgvs

Gissar att du kommer ge det en svag 2/5

Visst såg det bättre ut på E3 men nog fan är spelet jävligt snyggt oavsett, och gissningsvis betydligt mer spelbart. Jag är nöjd som det ser ut just nu, både grafiskt och med prestandan(som gissningsvis hade varit hemsk om det var som i E3 trailern).

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Jag ska under kommande vecka recensera och tycka till om Biowares nya storstatning Anthem som släpps nu imorgon 15 feb. Men innan det vill jag lite ta tempen vad ni på FZ tycker. Dels för att det är intressant att höra vad ni tycker, men också för att era tankar och åsikter gör det lättare för mig att veta vilka områden jag ska fokusera på i min text.

  • Vad är ni mest oroliga/exalterade inför?

  • Kommer ni spela spelet eller undvika helt?

Jag hade gärna velat läsa om hur mycket tid/grind du kommer behöva lägga ner för att få in-game currency för att köpa det kosmetiska.

Medlem

Vet de flesta är väldigt negativa här inne men jag måste bara säga spelat betan och idag riktiga spelet och kan bara säga spelet är riktigt jäkla bra. Riktigt cool tutorial och intro. Bra känsla i flygandet nu och episk känsla av att styra en javelin. Strider är så sjukt roliga man får liksom inte nog av dem. Folk är bara kräsna idag som det spottas ut spel hela tiden. Men att säga detta spel är dåligt det kan man ej göra. En sak denna typ inte är personens spel absolut det köper jag men dte betyder inte spelet är dåligt. Jag tycker det iallafall är riktigt bra och älskar att farma gear kan inte vänta tills man farma för svåraste graden. 10/10 lätt. Bra jobbat EA games Och Owen i spelet är sjukt rolig haha

Medlem

Colossus ftw lätt bästa javelinen helst efter man fått 300% sköld skada får sjukt många achis för melee kills

Medlem

Kommer nog vänta något år innan jag köper, precis som jag gjorde med The Division - och sen lira det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Eftersom jag har Origin Access kan jag testa spelet i 10h, men ärligt talat saknar jag helt intresset. Det är nog första gången någonsin som jag inte ens haft lust att testa ett Bioware-spel. Tradigt.

Inaktiv

Alphan och Betan säkerställde att jag inte kommer ta ens med tång i detta spel.
Det blir Apex Legends fram till åtminstone Division 2 releasen.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kanske är nvidia & AMD som inte lyckas pressa priserna på sina kort. Därför har inte lika många möjligheten att spela med tyngre grafik. Då kör man en downgrade istället.

Inte som att någon hade det innan heller.
En stor majoritet sitter ju på xx60 kort eller lägre.
En svindlande liten del kör high end eller entusiast.

Medlem

Har spelat spelet i drygt 12h nu, är nöjd och kommer fortsätta spela. Kör på 1440p (R7 1700, 16gb ram, 1080Ti) och får ut ca 70-100fps beroende på scen. Tyngst är det fortfarande av någon anledning i området i staden där man hoppar in i sin robot.

Sjukt vackert spel, älskar mekaniken. Det är något helt nytt för mig. Finns fortfarande lite småbuggar men det är dag 1 så man kan ju inte riktigt förvänta sig något bättre (ännu). Ser fram emot vad framtiden har att ge spelet!

Medlem

Börja ta med downgrades i utlåtandet och låt det påverka betyget i vissa fall. Det hade man gjort med vilken annan produkt som helst som inte ger vad som utlovats.

Medlem

Är Anthem ett spel för Destiny- eller Mass Effect-fans?

Medlem
Skrivet av N00bTr00per:

Det största irritationsmomentet som jag upplevde det var laddningsskärmarna. En värld som de vill få att verka öppen blev mer frustrerande stängd när det var laddningsskärmar till höger och vänster. Testade ifs inte freeroam under betan, men under uppdragen var det en riktig mood killer.

Snackade de inte om seamless tidigare?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Efter 7 h i spelet igår är jag lite kluven. Samtidigt som jag vill spela klart, känner jag att spelet saknar själ. Det är fint att se på, otroligt snygga effekter, helt okej röstskådespeleri. Tyvärr känns det inte riktigt genomtänkt.

Storyn känns lite konstig, helt plötsligt är du inslängd mitt i smeten, bortsett från alla de mindre detaljerna om lore, är spelet väldigt dåligt på att förmedla allt. Helt plötsligt finns det en kejsare, det är tre grupper, med de "ondas" ledare som har ett namn trots att han aldrig setts varken innan eller efter.

Det är så mycket i spelet som är dåligt upplagt, jag skulle sammanfatta spelet som en film utan Directors cut. Det känns som om de klippt bort halva spelet och stressat igenom det som finns kvar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Är Anthem ett spel för Destiny- eller Mass Effect-fans?

Mer Destiny-fans än Mass Effect-fans!


signatur

Niet.

Medlem

Hade gärna spelat för att se om det blivit bättre än demot, men kan inte då Anthem nekar mig pga ör många accesser från mitt konto (!). (MItt konto är inte hackat eller så och det är endast Anthem som klagar på Origin). Hade problem med min förladdning som inte var komplett.

Så nä, kommer inte spela Anthem, demot var inte min grej och strulet jag har nu fick mig göra en avinstallation och gå vidare.

Kommer säkert testa senare när det mognat.

Medlem

Serverstrul! hade problem igår med disconnect i uppdrag men so far riktigt roligt spel, speciellt om man har någon att spela med


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Det jag är mest rädd över är att alla Javelins kommer vara obalanserade . Så i slutändan blir det en klass som alla flyger rundor med. Även nyfiken hur ofta vi får laddskärmar.

Kommer antagligen köpa det inom första veckan om betygen blir bra .


signatur

It´s a me

Medlem

Känns spontant som de rippat Destiny 2 för mycket. Inte spelat så mycket än, men finns element jag gillar med det.
Medans sedan styrningen buggar rätt häftigt för mig stundtals. Musen låser sig i ett läge hit och dit, och ibland flänger den, som om den tar igen för missad datainläsning.
Tror inte jag kommer ge så högt betyg, men ser fram emot att prova lite med kompisar. Kan nog vara kul några kvällar iaf.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Ärligt talat blir jag rädd av att se hur många som saknar kritiskt tänkande här inne. Det är ni som gör att stora bolag kan fortsätta att pumpa ut ofärdig skit och komma undan med det.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Jag hade gärna velat läsa om hur mycket tid/grind du kommer behöva lägga ner för att få in-game currency för att köpa det kosmetiska.

Läst lite om detta på Twitter , tydligen inte super mycket . Ett uppdrag ger 1000credits . Där ett skin = 8000credits .
Som sagt detta är från random folk på Twitter , så kan inte garantera att det är sant . Rätta mig gärna .


signatur

It´s a me

Medlem

Inga problem alls att få credits för kosmetiska prylar. Fick börja med 40k (origin access sak) och är uppe i 90k nu (tjänat 50k sen release igår) och skins kostar lite olika. Dekaler gå från 3k-20k medans hjälmar, armar osv går från ca 10k-60k ish (av vad jag sett hittils)

Medlem

Skitkul spel. Både singel och med folk. Riktigt bra optimerat och snyggt. Har skitkul hehehe.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Har spelat spelet i drygt 12h nu, är nöjd och kommer fortsätta spela. Kör på 1440p (R7 1700, 16gb ram, 1080Ti) och får ut ca 70-100fps beroende på scen. Tyngst är det fortfarande av någon anledning i området i staden där man hoppar in i sin robot.

Sjukt vackert spel, älskar mekaniken. Det är något helt nytt för mig. Finns fortfarande lite småbuggar men det är dag 1 så man kan ju inte riktigt förvänta sig något bättre (ännu). Ser fram emot vad framtiden har att ge spelet!

Får också drops i stan, men har nu tweakat settings och ligger på runt 60-70 när det händer mycket på skärmen. Tyvärr fungerar inte frametarget så i menyer kan fps sticka iväg snabbt runt 230-250. Ser inget annat alternativ än att sätta 60hz på 144hz-skärmen :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@Dudinkalv: Gå och lägg dig.
Folk saknar alltså kritiskt tänkade när de gillar saker som du inte gillar? Arrogans på hög nivå detta.

123
Skriv svar