Nu tar vi banne mig Spelhelg!

Robot
Nu tar vi banne mig Spelhelg!

Activision kickar 800, Apex äter Fortnite, Metro: Exodus recenserat, samt plagiatanklagelser mot FZ!

#activision, #fräcka-fredag, #metro


Medlem

Ni har ju fel bild på nyheten. @dali gav er den nya FF-bilden förra veckan.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Spelhelg - I wish. Nu vankas det barnkalas...

Tråddemonen
Testpilot

Hade velat sett en drömbubbla på Jocke när han tänker på Bad Geralt.

Ambassadör
Xbox
Medlem
Medlem

"Hur gammal är du sa du?"

Medlem

Vad händer med Gustav om man tar på spiken och säger tjillevippen, blir han stor då eller försvinner han helt och hållet?

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Spelhelg - I wish. Nu vankas det barnkalas...

Hellre det än jobbhelg

Ambassadör
League of Legends

Förstår inte vad alla pratar om, @Gustav Höglund är en stor pojk.

Medlem
Skrivet av dali:

Förstår inte vad alla pratar om, @gh0glund är en stor pojk.
https://i.imgur.com/UiSjJ7e.png

Medlem
Skrivet av dali:

Förstår inte vad alla pratar om, @gh0glund är en stor pojk.
https://i.imgur.com/UiSjJ7e.png

Små människor kan uträtta stordåd!

Ambassadör
League of Legends
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av dali:

Förstår inte vad alla pratar om, @gh0glund är en stor pojk.
https://i.imgur.com/UiSjJ7e.png

Haha! Calle är skeptisk.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Medlem

FF-trådarna börjar bli veckans höjdpunkt.

Medlem

simon the sorcerer 1&2 är extremt bra spel.
dessa två sitter starkt i mitt huvud som "när jag var liten så...."
Så otroligt många roliga underbara minnen!
Spelades på en Amiga och en 486à.
Minns en gång när jag satt och lirade tvåan, så stog min tjej-kusin bakom mig och klämde finnar på ryggen

tack för ni nämnde StS !


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

yes!! allt skall vara som det alltid varit, fast bättre....

där har du mig ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gurra är ett förbannat bra tillskott till FZ. love u bro

Medlem

"Bobby Kotich är inte så populär just nu"... när fan har Bobby Kotich nånsin varit populär... inget illa menat mot rödhåriga 40 åringar...

Men Bobby Kotich är en sån där man som har bara en människa som älskar honom, och det är inte ens hans mamma, det är hans framtida änka som ärver allt han lämnar till henne och barnet, barnet som låter henne få kontroll över allt han lämnar till henne och barnen...

ja hon och nåt barnbarn kanske älskar honom längre fram när dom får leva av det han lämnar efter sig... men idag, finns det ju garanterat ingen som älskar eller gillar.. eller ens tolererar den där jäkeln... han ser ju ut som en levande gammal MAD... fast ond..

Ps. Ja jag cut and paste hans bild på mad, så bara det är en förolämpning mot MAD, då Bobby Kotich är för ond för att få sitta på MaDs fulsöta nuna, men jag är för lat, det tog 3 sekunder med paint.net att göra hela den så ganska talande likheten som jag nämnde... kommer till liv nästan... ? SÅ inget gnäll nu om mitt cut and paste, det är latemans jobb jag vet... men jag jobbar inte på FZ... hade jag jobbat här, så hade det sett exakt likadant ut, bara att jag fick betalt för konstnärliga under jag just skapat...

PPS... har precis hittat mitt nya avatar! MadKovich....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Gurra är verkligen ett perfekt komplement till personkemin. Sköna tillsammans alla tre och aldrig förr har ni haft en tredje som så smidigt kan ersätta en av er och underhållningsvärdet bibehålls. Iaf som det upplevs "genom rutan"!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

ja det är lite mer avslappnat tycker jag nu, känns som ni inte är lika orolliga för att göra "misstag", och låter det gå mer som det kommer. Inte för att ni har varit något super allvarligt debatt propgram på svt under valkampanjen, men ni har alltid försökt lite för mycket hålla en viss "professionalism" om det nu är möjligt med spel media/journalistik? Men jag gillar när man har misstag, och vågar göra fel, och än mer, när man väl gör fel, att man skrattar åt det med publiken, istället för att vara "perfektioneister"... FÖr jag ska vara ärlig, jag orkar sällan kolla hela såna här program, på allla sajter, för det blir för stelt ofta och inövat, det är alltid lättare att hålla intresset på det ni tar upp, om ni inte går efter någon punkt lista, utan pratar om det helt ur egen synvinkel och egna åsikter och känslor. Jag tror många tycker att spel journalister kan verka lite borkskämda och otacksamma, och som nisade själva, ni sitter där och får allt levererat till er, ni lever ju nästan i en gamer bubbla, jag slår vad om att många tycker Metro är bättre än 3 av 5, och jag höll med omatt Crckdown3 sög balle, men vissa kommer nog gilla den än mer om FZ säger att den är dålig. Jag är en lojal FZ fan/kund/besökare/läsare, men jag måste ändå säga att många tycker att FZ kan ibland vara lite "high and mighty", alltså om resten av spel media/journalistiken är Fox News så kan FZ ibland beskriva sig själv lite som spelvärldens 60Minutes... Inte nån gamla gubbar skämt, utan att ni ser att ni står en balkong högre upp än andra in er bransch, jag vet att ni inte ser er så, men många säger att dom uppfattar det lite som ni tycker er veta bäst om allt som heter spel? Sp ,tex in ganeubfirner ger metri spelet en stark 4-5, så skulle ni kunna klämma ur nån one liner om hur någon blivit mutad eller nåt i samma stil, vilket kanske är sant, men ni vinner inte på att spela på den "linjen" då alla människor/gamers/journalister blir mutade dagligen om det ena eller det andra... tror ingen vettig person längre läser resenscioner och litar 100% på dom utan att forska lite själv innan köp... Även FZ kan ha lite udda betydg ibland som inte alltid hålller en kontinuitet mellan olika spel/recensioner.... är det mutor eller fel vecka att döma ett spel på just den gången? Nu är jag för trött, skriver av ren övertrötthet... hoppas ni slutate lästa för länge sedan... god natt... och keep up the good work FZ, vad jag än må säga, så är ni bäst!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Frilansare

Hahaha! Vakna till det här alltså.

Frilansare

@HaZe303:

Tack, för kritisk feedback och beröm!

Medlem

Ang. diskussion om att 78% PC-gamer rank är som er 3:a? Borde det inte vara mer av en 4:a? 20% per siffra x 4 = 80%?

Er 3a kan var allt mellan ~ 50% (dåligt) till 80% (bra) så är lite svårt att avgöra.
Borde kanske lägga till 0,5 i skalan?

Kan även lägga till att 78% är, för min del, köpbart (runt 3,5)
Under 65% skulle nog min gräns ligga (runt 3)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-itta:

Ang. diskussion om att 78% PC-gamer rank är som er 3:a? Borde det inte vara mer av en 4:a? 20% per siffra x 4 = 80%?

Er 3a kan var allt mellan ~ 50% (dåligt) till 80% (bra) så är lite svårt att avgöra.
Borde kanske lägga till 0,5 i skalan?

Kan även lägga till att 78% är, för min del, köpbart (runt 3,5)
Under 65% skulle nog min gräns ligga (runt 3)

Vår tvåa är "ok", men det blir vanskligt att översätta direkt till en 100- eller 10-skala med tanke på den sjuka betyginflationen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vår tvåa är "ok", men det blir vanskligt att översätta direkt till en 100- eller 10-skala med tanke på den sjuka betyginflationen.

Nivåbaserade betyg på det här sättet tycker jag bara ställer till det och stjälper mer än hjälper. Betyg 3 skulle man också kunna likväl säga är "Okej", "Godkänt", "Knappt Godkänt" eller "Mediokert", vilket inte nödvändigtvis är likvärdigt "Bra".

Egentligen skulle Sweclockers stämpelsystem med "Bra Produkt", "Utmärkt" och "Toppklass" passa er bättre. Resten blir överflödigt och tar över texten i recensionen.

Dock kan man ju klanta till det även där. Stämpeln "Bra Produkt" tex anser jag har helt fel färg för ändamålet och ger inte alls samma budskap som texten och symbolen. Färgen är kanske viktigast av allt eftersom det är det första man uppfattar. Den mörkblåa/svarta nyansen mot den ljusa/vita handen och övre delen sticker ut och inte på ett bra sätt. För mig förmedlar det mer en diskvalificerings/varnings symbol, än en bra produkt. Som något dött eller möglig frukt, konsumera ej, håll dig borta.

Även Prisvärd symbolen har rätt dassig färg och hela testpilot färgschemat blir otydligt, där Silver ser för gråblek ut och man likväl skulle kunna byta plats på Rekommenderar och Guld.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Nivåbaserade betyg på det här sättet tycker jag bara ställer till det och stjälper mer än hjälper. Betyg 3 skulle man också kunna likväl säga är "Okej", "Godkänt", "Knappt Godkänt" eller "Mediokert", vilket inte nödvändigtvis är likvärdigt "Bra".

Egentligen skulle Sweclockers stämpelsystem med "Bra Produkt", "Utmärkt" och "Toppklass" passa er bättre. Resten blir överflödigt och tar över texten i recensionen.

https://www.sweclockers.com/gfx/awards.png

Dock kan man ju klanta till det även där. Stämpeln "Bra Produkt" tex anser jag har helt fel färg för ändamålet och ger inte alls samma budskap som texten och symbolen. Färgen är kanske viktigast av allt eftersom det är det första man uppfattar. Den mörkblåa/svarta nyansen mot den ljusa/vita handen och övre delen sticker ut och inte på ett bra sätt. För mig förmedlar det mer en diskvalificerings/varnings symbol, än en bra produkt. Som något dött eller möglig frukt, konsumera ej, håll dig borta.

Även Prisvärd symbolen har rätt dassig färg och hela testpilot färgschemat blir otydligt, där Silver ser för gråblek ut och man likväl skulle kunna byta plats på Rekommenderar och Guld.

Det går nog inte ett år utan att tankar kring betygssystemet luftas men vi känner oss väldigt bekväma med hur vi sätter betyg, och för säkerhetsskull länkar vi alltid till våra betygskriterier i samband med ett betyg. Vissa förespråkar ju att slopa betyg helt men där har vi nog aldrig varit.


signatur
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Egentligen skulle Sweclockers stämpelsystem med "Bra Produkt", "Utmärkt" och "Toppklass" passa er bättre.

Rätt bra idé om jag får tycka

En 3a är fortfarande för vagt enligt mig

12
Skriv svar