Rage 2 visar upp sig i 9 minuter lång gameplay-video

Robot
Rage 2 visar upp sig i 9 minuter lång gameplay-video

Jonglering med fiender i en färgglad apokalyps.

#Avalanche, #FPS, #rage-2


Medlem

Är riktigt taggad på detta! Hoppas det inte är så här ”blurry” när man spelar på PC bara.. och att dom i detta klipp körde på easy. Detta blir lätt ett köp

Medlem

Taggad på detta också, jag var skeptisk till om Avalanche skulle få till gunplayet men det ser riktigt bra ut , speciellt det senaste halvåret. Perfekt tills Doom Eternal kommer.

Medlem

Ser riktigt kul ut. Hoppas de får till utforskningen. Det ska vara kul att ta sig mellan uppdragen också, annars blir den öppna världen en belastning istället för en tillgång.

Medlem

Och jag tycker det ser ut som en gäspning. Korridorskjutare med hjärndöda fiender utan självbevarelsedrift utger ingen utmanande känsla i mina ögon. Spelaren verkar ju närmast leka med fienderna istället för att få faktiskt motstånd från dem. Varför ha superkrafter när de ändå springer in i ens skottlinje och inte utnyttjar skydd eller jobbar tillsammans?

Avstängd

@Sebbepojken:

Jag ser då inga korridorer. Som vanligt spelar man väl här i god mode eller på easy för att visa så mycket som möjligt utan att behöva starta om osv. Men det såg även ut som att den som spelar faktiskt har rätt bra skills. Fiender förutom bossar ska inte medföra speciellt mycket motstånd tycker jag, det skulle ta för lång tid att göra progress i spelet då, men det finns säkert Hard-läge om man tycker det blir roligare.

Ser bra ut, fin design överlag, bra avvägt när det gäller färg. Älskar hur skräpig världen ser ut, riktig Mad Max Känsla.

Hoppas att med hjälp av ID så har de fått till gunplay riktigt bra...

Avstängd
Skrivet av Harmond:

Men det såg även ut som att den som spelar faktiskt har rätt bra skills.

hahaha!

Medlem

Och släpps bara på deras egna Bethesda sida vad jag kan hitta? Trisst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Ser riktigt kul ut. Hoppas de får till utforskningen. Det ska vara kul att ta sig mellan uppdragen också, annars blir den öppna världen en belastning istället för en tillgång.

Baserat på det jag spelade fanns det mycket att skjuta på ute under öppna, men svårt att avgöra hur varierat det blir med bara en timme i bagaget.


signatur
Medlem

Tycker det ser riktigt tråkigt ut. Krävs bra narrativ och varierade uppdrag om detta ska vara kul mer än en timme. Får tyvärr känslan av att detta är mycket " åk dit döda alla fiender, åk dit gör samma sak". Men vad vet jag

Medlem

Gräslig grafikstil.

Medlem

Ser jäkligt kul ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser oerhört röjigt ut detta! Frågan är om man ska dras med Beteshda launchern till pc eller hålla sig till ps4:an? Konsolerna kör ju i 60 fps i alla fall enligt en intervju med Tim Willits av game informer.

Haha, går dock inte att komma ifrån att de har lite humor
https://twitter.com/RAGEgame/status/1088137918282166274


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser ju dödsskönt ut jue.


signatur

- pixelfantast

Medlem

AI'n på fienderna såg inte så bra ut. Sprang mest runt utan att göra så mycket. Hoppas att han spelade på easy bara för att se mer skillad ut under videon.

Medlem
Skrivet av snubben:

Tycker det ser riktigt tråkigt ut. Krävs bra narrativ och varierade uppdrag om detta ska vara kul mer än en timme. Får tyvärr känslan av att detta är mycket " åk dit döda alla fiender, åk dit gör samma sak". Men vad vet jag

Alltså, "alla" Avalance spel blir oerhört enformiga och tråkiga efter, inte alls så lång tid, dom kan leverera stora miljöer med bra grafik, en stabil motor och bra körning+skjutning, men att fylla spelen med något vettigt att göra efter några timmar, det verkar vara det svåra. Får se vad det blir av detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns som det här spelet kan bli rätt avgörande för Avalanche Studios framtid.

Vet inte hur det var med Just Cause 4 men det fick ju inga fantastiska betyg direkt och tveksam om spelet sålde speciellt bra. Generation Zero verkar än så länge inte fått några stående ovationer från de som testat betan och osäkert om det kommer bli en hit.

Avstängd

Mad Max var ju betydligt bättre än JC3.. får jag gissa blir det samma med detta vs JC4.. Mad Max var väl ingen som hade några högre tankar om innan det släpptes (och alla blev rätt förvånande över hur bra det var). kändes mer som det var nått litet sidoprojekt i jämförelse med det mer ambitiösa JC3 (...men som i jämförelse mer känns som ett hafsverk).

Medlem
Skrivet av Harmond:

@Sebbepojken:

Jag ser då inga korridorer. Som vanligt spelar man väl här i god mode eller på easy för att visa så mycket som möjligt utan att behöva starta om osv. Men det såg även ut som att den som spelar faktiskt har rätt bra skills. Fiender förutom bossar ska inte medföra speciellt mycket motstånd tycker jag, det skulle ta för lång tid att göra progress i spelet då, men det finns säkert Hard-läge om man tycker det blir roligare.

Ser bra ut, fin design överlag, bra avvägt när det gäller färg. Älskar hur skräpig världen ser ut, riktig Mad Max Känsla.

Hoppas att med hjälp av ID så har de fått till gunplay riktigt bra...

Inga fysiska korridorer, nej Men karaktären springer ju från start till mål utan att egentligen bli störd av fienderna. Det finns inget som tvingar spelaren att ta alternativa vägar. Fienderna är mer där för att distrahera lite från löpningen (därav korridorkänslan för mig). Spelaren tar ju inte skydd öht förutom en supersköld mot nån missilskjutande filur. Vid flera andra tillfällen ställer den sig däremot högst upp på en egenskapad platå för att få bättre vinkel medan den totalt exponerar sig själv. Jag upplever videon som att man lika gärna kan springa förbi allihop.

Jag tycker att det är roligt när man i action-spel faktiskt blir utmanad av fienden. Varför ska jag slåss mot underlägsna personer? Och varför är de underlägsna? De borde ju veta att det kommer en överlägsen hjälte och sopar mattan med dem så att de kan fly istället. Det ger mig ingen känsla av framgång eller skicklighet att knäppa såna här lerduvor. Därför tycker jag att videon känns som en gäspning.

Inaktiv

Detta kan nog bli bra! Nån annan som tyckte det såg suddigare ut i förstapersonsläget? Kan bero på att det spelar på konsol och att den då kör i lite högre FOV men mindre upplösning, alltså någon sorts adaptiv upplösning för att hålla god bilduppdatering.

Medlem

Tankarna förs till Bulletstorm, trevligt!

Medlem

förundras över hur dom lyckas göra gunplayen så bra, men så dålig i exempelvis just cause.
Om man kan skruva upp svårighetsgraden kanske det blir ett köp.

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Och släpps bara på deras egna Bethesda sida vad jag kan hitta? Trisst.

Ja detta är något som stör mig rejält. Spelet ser riktigt mäktigt ut och jag måste lira FPS på PC men vill köra det via Steam. Vilket dilemma. Hehe. Nej men jag stör mig som fan på sådant. Vill ju använda Steam funktionerna och statistiken. Vill helst inte tillbaka till piratandet. Hoppas det släpps på Steam i sista sekund när de ser hur Metro Exodus PC försäljning möjligtvis skadats av ny butik. Vi får se...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ingen som pratar om att Rage 2 verkar sälja saker i spelet ("Offers in-app purchases")? Eller gäller detta bara EA?

EDIT:

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2019/02/15/cheat-codes-...

https://twitter.com/RAGEgame/status/1095444881214984194

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ingen som pratar om att Rage 2 verkar sälja saker i spelet ("Offers in-app purchases")? Eller gäller detta bara EA?

EDIT:

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2019/02/15/cheat-codes-...

https://twitter.com/RAGEgame/status/1095444881214984194

Som jag förstått det är det inget man kan köpa med riktiga pengar. Men jag håller med om att det är lite oroväckande.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Som jag förstått det är det inget man kan köpa med riktiga pengar. Men jag håller med om att det är lite oroväckande.

Fast eftersom det ingår i Deluxe-edition som kostar 899 SEK (Fuskkoder & Framstegshjälp) så betalar man ju riktiga pengar för det? Du betalar för ett easy-mode. Svårighetsgrader har varit gratis förut. Tydligen kan man köpa dessa saker med ingame-valuta också i standardspelet. Frågan hur enkelt det är att få ihop valutan. Sedan vet man ju inte i framtiden. Kommer speltillverkarna gör singelplayer-spelen svårare för att folk ska köpa enklare svårighetsgrader (XP boost m.m.).

Medlem
Skrivet av Maysay:

Fast eftersom det ingår i Deluxe-edition som kostar 899 SEK (Fuskkoder & Framstegshjälp) så betalar man ju riktiga pengar för det? Du betalar för ett easy-mode. Svårighetsgrader har varit gratis förut. Tydligen kan man köpa dessa saker med ingame-valuta också i standardspelet. Frågan hur enkelt det är att få ihop valutan. Sedan vet man ju inte i framtiden. Kommer speltillverkarna gör singelplayer-spelen svårare för att folk ska köpa enklare svårighetsgrader (XP boost m.m.).

Enklare svårhetsgrader lol, 95% av dagens spel är ju handhållning delux. Så fort folk inte får en kompass till exakt vart de ska och en sparning 2 sec innan de dör så gnäller dem.

Jag tycker de är sjukt underhållande att folk klagar på att Re 2 remaken är för svår, då finns de ett jävla aim assist mode..

Medlem
Skrivet av Maysay:

Fast eftersom det ingår i Deluxe-edition som kostar 899 SEK (Fuskkoder & Framstegshjälp) så betalar man ju riktiga pengar för det? Du betalar för ett easy-mode. Svårighetsgrader har varit gratis förut. Tydligen kan man köpa dessa saker med ingame-valuta också i standardspelet. Frågan hur enkelt det är att få ihop valutan. Sedan vet man ju inte i framtiden. Kommer speltillverkarna gör singelplayer-spelen svårare för att folk ska köpa enklare svårighetsgrader (XP boost m.m.).

Det som stör mig mest är att de låst BFG enbart i collectors och deluxe. De gjorde samma sak med "super-shotgun" i första rage (fast då var det i anarchy edition som är standardutgåvan). Köpte grundspelet för 80kr på rea samt +25kr för expansionen. Man tycker att de borde ha lärt sig av detta vid det här laget :/ Det framgår inte heller hur lång tid det tar att få fram denna in-game currency.

Man får dock med en "rise of the ghosts" i deluxe edition som är någon form av expansion och släpps i december i år.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:

Inga fysiska korridorer, nej Men karaktären springer ju från start till mål utan att egentligen bli störd av fienderna. Det finns inget som tvingar spelaren att ta alternativa vägar. Fienderna är mer där för att distrahera lite från löpningen (därav korridorkänslan för mig). Spelaren tar ju inte skydd öht förutom en supersköld mot nån missilskjutande filur. Vid flera andra tillfällen ställer den sig däremot högst upp på en egenskapad platå för att få bättre vinkel medan den totalt exponerar sig själv. Jag upplever videon som att man lika gärna kan springa förbi allihop.

Jag tycker att det är roligt när man i action-spel faktiskt blir utmanad av fienden. Varför ska jag slåss mot underlägsna personer? Och varför är de underlägsna? De borde ju veta att det kommer en överlägsen hjälte och sopar mattan med dem så att de kan fly istället. Det ger mig ingen känsla av framgång eller skicklighet att knäppa såna här lerduvor. Därför tycker jag att videon känns som en gäspning.

Varför skulle man bli tvingad att ta alternativa vägar, då blir det ju MER korridor än om det är upp till dig hur du vill röra dig över världen. Att följa en annan som spelar säger ju väldigt lite om hur du kan röra dig liksom. I en korridorshooter är du ju i princip tvingad att stanna och döda, här kan du möjligen ta dig förbi, vilket såklart ska vara ett alternativ.

Jag tror som sagt videon är med God Mode eller på Easy, det är standard för sånna här videos som går ut på att framförallt visa upp miljön och inte visa svårigheten. I shooters har aldrig varje fiende varit en utmaning, det är något som kommer med 1) bossar 2) när väldigt många fiender attackerar eller 3) du spelar på högsta svårighetsgraden där varje fiende potentiellt skulle kunna ta kål på dig.

Medlem

Borderlands är det du?

12
Skriv svar