Era tankar om Anthem? [Inför recension]

Skribent
Era tankar om Anthem? [Inför recension]

Jag ska under kommande vecka recensera och tycka till om Biowares nya storstatning Anthem som släpps nu imorgon 15 feb. Men innan det vill jag lite ta tempen vad ni på FZ tycker. Dels för att det är intressant att höra vad ni tycker, men också för att era tankar och åsikter gör det lättare för mig att veta vilka områden jag ska fokusera på i min text.

  • Vad är ni mest oroliga/exalterade inför?

  • Kommer ni spela spelet eller undvika helt?


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Releasehästryttare

Undvika helt.

Som ni märkt så har de inte låtit recensioner komma innan spelet släpps vilket betyder att det är mycket dåligt.

Gissar att du kommer ge det en svag 2/5

Tråddemonen
Testpilot

Tror att Anthem hade varit ett väldigt speciellt spel om Bioware hade satsat på RPG istället för ett mmo. Har spelat båda betor och testat på allting dem har att erbjuda, men det finns inget som lockar mig till att stanna kvar i den spelvärlden trots att jag har givit spelet fler chanser en jag velat. Gameplayen är oerhört enformigt trots variation mellan klasser, abilities och vapen, det bästa som spelet har att erbjuda är flygandet som känns underbart men även där har de lyckats med att misslyckas, spelare kan bara flyga en kort period innan de måste landa och kyla överhettade flygmotorer.

Världen, grafiken och idéen är god, synd att spelsystemet förstör det bara.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av erikcedervall:
  • Vad är ni mest oroliga/exalterade inför?

  • Kommer ni spela spelet eller undvika helt?

1. Mest nyfiken på om det finns något att hämta som påminner om ett Bioware-spel alls; story, singleplayer och liknande.

2. Definitivt inte vid release, kanske på någon djup rea framöver.


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

@Mortaigne: Tror du inte det kommer till xbox sub tjänsten efter typ 3-4 månader ?

Skribent
Skrivet av Devan:

Undvika helt.

Som ni märkt så har de inte låtit recensioner komma innan spelet släpps vilket betyder att det är mycket dåligt.

Gissar att du kommer ge det en svag 2/5

Blir allt vanligare att utvecklare gör så nu förtiden.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Gnällkuk

Farhågorna för spelet;
För lite variation, overall mediokert spel med några höjdpunkter här och där under kampanjen.
För lite end game content och för slö utrullning av nytt end game content.

Kommer jag att spela det? Ja, men tveksamt om det blir mer än de 10h som ingår med Access Basic. Tveksamt om jag kommer att spela det ikväll, jag förutsätter att det problem vid släpp. Har dessutom ett annat spel att testa nu i helgen, Pagan Online.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det största irritationsmomentet som jag upplevde det var laddningsskärmarna. En värld som de vill få att verka öppen blev mer frustrerande stängd när det var laddningsskärmar till höger och vänster. Testade ifs inte freeroam under betan, men under uppdragen var det en riktig mood killer.

Medlem

Farhågor: Att dom skall lägga in pvp och eller innehåll som kräver mer än 4st spelare i framtiden, det var det som förstörde Destiny för mig.

Annars superpeppad, Demohelgerna lovade gott (bortsett från UI:t och buggar, buggar, buggar.

Flyga var superkul, förmågorna var coola, rustningsdesignen var toppen (till skillnad från Warframe urk.) Världen var snygg som attan och flöt på bra även i 4K.

Lite Bioware story på det och spelet är komplett enligt mig.

Såvida inte Cyberpunk 2077 släpps i år så kommer detta med stor sannolikhet vara årets spel för mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Länge sedan jag såg fram emot en release så mycket som denna, har stort förtroende för att dom kommer lyckas bra med detta. jag fullkomligt älskade demot, mäktigt och storartat, tyngd i gameplayet. Kommer verkligen sätta mig in i detta. Har 1 månad nu att hårdköra när sambon är ute på resa

Medlem

Kommer nog inte spela det, mer troligt att jag spelar Division 2 men tveksam. För mycket buggar.

Medlem

Det jag ser framemot är att få ett spel som man kan dyka in i när man har tid (likt FIFA-spel). Casual. Det behöver inte vara ett högt betyg. Från början var jag inte intresserad överhuvudtaget. Men det har växt. Men en sak som jag är orolig för är att spelet ska bli utsatt för negativ kritik enbart för att det är Electronic Arts. Att folk som inte har rört spelet ändå ska ha åsikter om spelmekanik m.m pga att det är EA.

Jag har förbokat det.

Medlem

Kommer undvika det helt. Räckte med en knappt timme i demot. Känns lite som med Destiny 2, lovar med än vad det håller.

Medlem

Ser fram emot release nästa vecka (Ja, jag vet det släpps nu för vissa)

Farhågor: framtida krav på 4 personer i grupp för att kunna köra viss content. Framtida PvP krav för progression.

Hopp: Apkul single player content.

Jag kommer spela på launch dagen nästa vecka.


signatur

I drank what?

Medlem

Vet inte något om förhoppningarna, men EA är väl farhågorna!

Det lilla jag sett får det mest att se ut som en snyggare variant av Destiny. Ser inget nytt och innovativt som gör mig direkt intresserad, känns som man sett och hört precis allt förr...flera gånger...
Till och med dialogerna, som förvisso levereras av bra röstskådisar med helt okej animationer, känns så oerhört fantasilösa...Och karaktärerna beter sig exakt så förutsägbart som man tyvärr förväntar sig.

Känns verkligen som att man bara tagit precis allt från andra spel och polerat det lite. Kanske har jag fel, har ju som sagt inte sett så mycket från spelet än, men hittills har inte något stått ut som intresserat eller lockat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Upptagen med Apex Legends så det blir inget Anthem för mig


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Farhågorna för spelet;
För lite variation, overall mediokert spel med några höjdpunkter här och där under kampanjen.
För lite end game content och för slö utrullning av nytt end game content.

Kommer jag att spela det? Ja, men tveksamt om det blir mer än de 10h som ingår med Access Basic. Tveksamt om jag kommer att spela det ikväll, jag förutsätter att det problem vid släpp. Har dessutom ett annat spel att testa nu i helgen, Pagan Online.

Har du bara access basic Kan du ju ändå inte lira det ikväll

Medlem

Bioware grymt företag men tyvärr kommer skippa detta spelet (har inte spelat det) sett gameplay osv på mässa mm ser sjukt tråkigt ut och aldrig fattat hypen i det.

Just nu är det Apex för hela slanten.

Tider var när SSI släppte spel!

Backloggens befriare

1. Jag är sjukt rädd för en genomklappning i stil med Mass Effect Andromeda eller Fallout 76. Har så svårt att se att något av det BioWare jag än gång älskade finns kvar.

2. Kommer nog spela det, någon gång, I en framtid, lång långt borta... Jag hoppas att jag har fel, och att det finns ett lir jag kan gilla, helst med en bra single player kampanj att avnjuta, men inte på ett bra tag...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Undviker. Har fullt upp med Apex just nu.

Medlem

Känslan just nu är att jag inte kommer att spela något annat än Apex fram till 22/3 (när Sekiro kommer).

Medlem

boycot


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

1. Mest nyfiken på om det finns något att hämta som påminner om ett Bioware-spel alls; story, singleplayer och liknande.

2. Definitivt inte vid release, kanske på någon djup rea framöver.

Det här. Är det fortfarande ett spel signerat Bioware? Jag tycker inte att det verkar vara särskilt mycket fokus på story, karaktärer, relationer etc., men jag kanske har missat den typen av PR inför släppet? Alla pratar MMO och open world-liknande och hur viktigt det är att kunna flyga överallt och om hur vapen fungerar likt de som finns i spel som Borderlands 2.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Har knappt läst något om detta spel så har en del frågor som det kanske redan finns svar på.

Några frågor:

1. Är spelet lämpat för att spelas då och då? Eller kräver det att man nöter ofta och mycket?

2. Hur mycket är grind och hur mycket är uppdragsbaserat?

3. Existerar crafting?

4. Finns det ett system för att köpa/sälja med andra spelare? Ett auktionshus till och med?

5. Hur fungerar det med levlar i grupp? Om en är maxlevel och en annan betydligt lägre, kan de spela i grupp på ett givande sätt?

6. Vad gör man i endgame?

7. Hur lång tid tar det att nå maxlevel?

8. Hur är variationen på de olika dräkterna? Måste man ha en ny karaktär för varje dräkt, eller man kan byta mellan olika dräkter på en karaktär? Är level knuten till dräkt eller karaktär?

9. Mikrotransaktioner?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Efter att ha kollat lite streams under kvällen så är jag pepp! Spelet verkar polerat, storyelementen är på plats och verkar bra, freeplay verkar vara mycket mer varierat än i demo-versionerna, fiende AI:n bättre. Låt fredag den 22:a komma snart pga. ps4-spelare.

Medlem

Kan säga att första uppdraget är exakt samma som det man fick spela i alphan…..+2 cutscenes. Spelet är bättre optimerat än tidigare. Men det är inget mer än en lootshooter där man försökt klämma in en story som överskuggas av allt ytligt (kosmetiskt, grafiskt och loot i allmänhet). Kommer spela till lvl 30, sen får det vara för min del. Kul att spela tillsammans med andra, tråkigt ensam. För det är det värt 150 kr, ingen snack om saken.

Mikrotransaktionerna är kosmetiska (precis som konstaterats förut), men detta gör dom inte accepterade för det. Har aldrig förstått varför utvecklare nu för tiden måste envisas med att inkludera detta i ett fullprisspel för 600kr+. Det är dyrt att utveckla spel, men Cd projekt lyckades ju med The witcher 3 utan att ha mikrotransaktioner och dessutom erbjuda DRM-fritt. Enligt twitterinlägg från bioware själva verkar dom vilja ge oss ett bra spel. Det verkar snarare vara påtryckningar från EA och stockholders att försöka hitta vägar att mjölka konsumenten. I detta fall har man utnyttjat vad spelet fokuserar på, nämligen loot och kosmetiskt. Hade det varit storyn som haft mest fokus så hade dom nog delat upp den i bitar och sålt den som DLC för att få ut största möjliga vinst. Bioware kunde inte ens gå ut med ett rakt svar några enstaka dagar innan release (fast spelet redan gått guld flera veckor innan). Bara det borde ju ringa varningsklockor på långa vägar. Många ger ros till Bioware för att de är så transparenta om spelet (vilket jag också gör), men ändå kan dom inte vara det med mikrotransaktionerna.

På reddit sitter folk bokstavligt talat och försvarar detta med näbb och klor, säger att man oroar sig för ingenting. Seriöst, har dom glömt bort hur EA är? Hade Bioware inte suttit under EA och varit en egen liten indiestudio eller kanske tom jobbat under Cd-projekt så hade vi sluppit både mikrotransaktioner och fått ett riktigt RPG.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@magma: Fast Witcher är single player, Anthem är online och har serverkostnader för utgivaren. Vilket onlinespel idag har inte mikrotransaktioner? Det kommer man liksom inte undan längre.

Frågan är bara hur drakoniska dom är och där tycker jag att Anthem har lagt sig på en nivå som gör dom väldigt lätta att ignorera.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gratis med grafikkortet så jag ser fram emot det. Hoppas det är ok att spela single player då jag avskyr multiplayer/andra människor.

Medlem
Skrivet av Devan:

Undvika helt.

Som ni märkt så har de inte låtit recensioner komma innan spelet släpps vilket betyder att det är mycket dåligt.

https://youtu.be/nIT3aeaMgvs

Gissar att du kommer ge det en svag 2/5

Jag är av en annan åsikt, reviews som bara vissa utsedda spelmedier får utföra i förväg tycker jag förvarnar om att önskad kvalite inte nåtts,, nu är det mer fair game..

Medlem
Skrivet av Devan:

Undvika helt.

Som ni märkt så har de inte låtit recensioner komma innan spelet släpps vilket betyder att det är mycket dåligt.

https://youtu.be/nIT3aeaMgvs

Gissar att du kommer ge det en svag 2/5

Fattar inte varför de senaste åren varit fullkomligt nedlusade med spel som en gång visades på E3 med sjuuukt jälva bra utförande, som får en att bli galet hypad, för att sedan, när de släpps, inte vara i närheten. Seriöst? Jag fattar det inte. Är det överdriven tro på att man kommer under några år efter EEE lyckas sy ihop det eller vill man bara hypa så att folk ska kasta pengar på det dag 1 utan att se att det inte är vad som utlovades?


signatur

K9
:.:

123
Skriv svar