Det händer! Zelda: Link's Awakening får remake i år till Switch

Inaktiv

Link's Awakening hör till min triforce över bästa Zeldaspelen.

1: A Link to the Past
2: Ocarina of Time
3: Link's Awakening

Såg faktiskt väldigt bra ut på videon. Ska man bli tvungen att skaffa en konsol igen...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte att folk gillar breath of the wilds grafik så mycket, twilight princess är ju mycket bättre. Nu pratar jag så klart inte om kvalitet på texturer eller så, utan mer "art style" generellt.

Smaken är bekant som baken. Delad.

I min värld är BotW helt outstanding (när det gäller just art style). Då pratar jag inte bara Zelda, utan samtliga spel. BotW ligger som ohotad etta, två och trea på listan över världens snyggaste spel. Sen klarar tyvärr, varken Switch eller Wii U att leverera den grafiken tillfredsställande, men det är en annan sak.

Twilight ser väl bra ut, men tillför inget nytt alls. Det är ju bara en vidareutveckling av den stil som sattes redan i OoT. En grästuva i BotW är mer spännande och imponerande än en solnedgång i Hyrule på TP enligt mig.

Medlem

Blir allt fler spel till switch jag är sugen på kanske skaffar en igen om något år.

Skrivet av anon_326400:

Många som pratar sig varma om grafiken, förstår det inte riktigt själv, själva pratet alltså. Precis samma "mobilspelsaura" alla nyss hatade på i alla Final Fantasy och Mana-remakes. Nu dessutom med "Tilt Shift" filtret som var populärt att ha på sina Instagrambilder 2012?

Men nu är det ju Nintendo så det är väl därför det, som med precis allting de gör, blivit MAGISKT, UNIKT och SÅ FANTASTISKT istället

Varför hänger du inte bara ut de som talade illa om ff spelet och nu hyllar grafiken i Zelda spelet?

Kontot avslutas
Skrivet av anon_319742:

Link's Awakening hör till min triforce över bästa Zeldaspelen.

1: A Link to the Past
2: Ocarina of Time
3: Link's Awakening

Såg faktiskt väldigt bra ut på videon. Ska man bli tvungen att skaffa en konsol igen...

Väldigt lik min lista över de bästa Zelda spelen.

1. A Link to the Past
2. Twilight Princess
3. Ocarina of Time

Men o andra sidan så brukar väl A Link to the Past och Ocarina of Time ligga bland de tre bästa spelen bland många.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Ja, alltså, twilight var ju snyggt och så på sina håll men tyckte spelet kändes väldigt stelt och det var en väldigt mörk och dyster värld gentemot BotW.

Skrivet av Vamp:

Smaken är bekant som baken. Delad.

I min värld är BotW helt outstanding (när det gäller just art style). Då pratar jag inte bara Zelda, utan samtliga spel. BotW ligger som ohotad etta, två och trea på listan över världens snyggaste spel. Sen klarar tyvärr, varken Switch eller Wii U att leverera den grafiken tillfredsställande, men det är en annan sak.

Twilight ser väl bra ut, men tillför inget nytt alls. Det är ju bara en vidareutveckling av den stil som sattes redan i OoT. En grästuva i BotW är mer spännande och imponerande än en solnedgång i Hyrule på TP enligt mig.

Som sagt, om man skippar tekiniska framsteg som möjliggör bättre grafik, så tycker jag den mer realistiska vägen i Twilight är helt klart trevligare, då pratar jag om "art direction". Man behöver inte gå in på något djupare plan, men det är ungefär som att jag tycker Diablo 2 ser bättre ut än Diablo 3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Många som pratar sig varma om grafiken, förstår det inte riktigt själv, själva pratet alltså. Precis samma "mobilspelsaura" alla nyss hatade på i alla Final Fantasy och Mana-remakes. Nu dessutom med "Tilt Shift" filtret som var populärt att ha på sina Instagrambilder 2012?

Men nu är det ju Nintendo så det är väl därför det, som med precis allting de gör, blivit MAGISKT, UNIKT och SÅ FANTASTISKT istället

Fast mana remaken ser ju rent fördjävlig ut och speciellt om man jämför med originalet som är ett av dom snyggare SNES-spelen. Tycker inte detta var så snyggt med tilt shift och massa plastmaterial (ser ut som något i LEGO-Scala-serien), men det är ju i alla fall en seriös grafisk produktion.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Riktigt bra musik i originalet. Ska bli spännande att se hur de utvecklar detta i nyversionen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Gen
Medlem
Skrivet av dyb:

Sålänge inte det kostar 600kr....

Hallå...vi snackar ju om Nindendo "Billigt" och "Inte dyrt" existerar inte i deras vokabulär.

Skribent

Det ser otäckt plastigt ut. New The Legend of Zelda, typ.
Jag lär spela det, men estetiken tilltalar mig inte så här på rak arm.

Inaktiv

@robbis: Jag vet att det är subjektivt men aldrig i snytvete. Tycker detta ser så otroligt plastigt och tråkigt ut. Nintendos spel som ser ut att vara gjorda i garn är iaf gulliga men detta ser förjävligt ut i mitt tycke. Nu kan spelet var bra i sig men förstår ej hur de tänkte här.

12
Skriv svar