Det händer! Zelda: Link's Awakening får remake i år till Switch
Ser ut att bli en fantastisk remake!
Betydligt snyggare och bättre än Breath of the wild.
Ser mer ut vad jag hade förväntat mig att en remake på A link to the past hade sett ut
Eftersom jag aldrig ägt en GameBoy är detta ett spel som jag aldrig spelat, hur stort/långt är spelet om man jämför mot A link to the past?
Men ja, ser riktigt mysigt ut! Däremot tycker jag Link är skitful?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Betydligt snyggare och bättre än Breath of the wild.
Sjukaste jag läst. Men ja. Det ser också fantastiskt ut. BotW är däremot det mest stilsäkra spel jag vet. Snacka om att skapa en värld från grässtrå till stratosfär där allt bidrar till en levande helhet som slår det mesta.
Jag förstod att det var Link's awakening när jag såg stora vågor. Väldigt klassiskt intro som de gjorde ett bra jobb att ge en homage till!
Ser fram emot det. Klarade aldrig ut Link's awakening back in the day, så ser fram emot att ge det en till chans.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Många som pratar sig varma om grafiken, förstår det inte riktigt själv, själva pratet alltså. Precis samma "mobilspelsaura" alla nyss hatade på i alla Final Fantasy och Mana-remakes. Nu dessutom med "Tilt Shift" filtret som var populärt att ha på sina Instagrambilder 2012?
Men nu är det ju Nintendo så det är väl därför det, som med precis allting de gör, blivit MAGISKT, UNIKT och SÅ FANTASTISKT istället
Jag tycker egentligen att det hade räckt med originalet ifall remaken kommer vara precis som 90-talets version. Vill ju att det ska vara en del nya saker i spelet helst.
Håller med om att Link ser väldigt konstig ut men det kommer nog ändå bli ett köp eftersom jag är ett sådant Zelda fan.
ゼルダの城
Det jag är mest nyfiken på är om de äntligen går ifrån "svärdet är ett item som alla andra" eller om det kommer finnas en dedikerad svärdknapp. Nu när det inte behövs snålas med knappar funktioner. Ge mig en svärdknapp, och sen minst 2 items på de andra knapparna. Dock kanske spelet blir trivialt om man kan ha för mycket saker i kombination med varandra.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Meh. Remakes och remasters är det enda man läser om nuförtiden
Det beror på att alla spel nu är gjorda, går bara att göra remakes och remaster tyvärr.
Kul att se! Zelda var mitt första Game Boy-spel. På ett sätt gillade jag den nya trailern, allra helst introt, men grafiken ser ändå liiite plastig ut. Lite som A Link Between Worlds. Stilen påminner lite om billiga 3d-spel. Men det blir nog bra ändå!
Ser fram emot detta.
ska införskaffas omgående det släpps.
Links awakening var ett spel jag aldrig ägde då jag inte hade gameboy men spelade mycket hos en kompis.
Så detta ska spelas
ang att folk klagar på utseendet och grafiken, var samma prat om utseendet när wind waker(?) släpptes. Såg tecknat och barnsligt ut lät det.
Det beror på att alla spel nu är gjorda, går bara att göra remakes och remaster tyvärr.
Eller för att det tar för lång tid att göra nya spel idag och då går det snabbare att slänga ihop ett litet 2D äventyr eller en remake mellan de större spel släppen.
Själv skulle jag vilja se ett nytt spel där man spelar som Linkle istället.
Eller så skulle jag vilja se ett spel som utspelar sig mellan Majora's Mask och The Twilight Princess där man får se vad som egentligen hände för Hero of Time.
Eftersom han är ett skelett i Twilight Princess så borde han ju ha dött i Lost Woods när han var vuxen. Barn som dör i Lost Woods blir ju Deku Skrubbs medan vuxna som dör där blir sådana skelett (kommer inte ihåg vad de heter just nu)
En teori som jag själv har är att eftersom Temple of Time både ligger i ruiner och i Lost Woods i Twilight Princess är att Hero of Time Link skulle bege sig tillbaka till Temple of Time efter Master Sword, men något hände så att hela templet rasade ihop över honom.
ゼルダの城
Sjukaste jag läst. Men ja. Det ser också fantastiskt ut. BotW är däremot det mest stilsäkra spel jag vet. Snacka om att skapa en värld från grässtrå till stratosfär där allt bidrar till en levande helhet som slår det mesta.
Fattar inte att folk gillar breath of the wilds grafik så mycket, twilight princess är ju mycket bättre. Nu pratar jag så klart inte om kvalitet på texturer eller så, utan mer "art style" generellt. Jag har heller inte spelat någon av dessa spel skall tilläggas.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Fattar inte att folk gillar breath of the wilds grafik så mycket, twilight princess är ju mycket bättre. Nu pratar jag så klart inte om kvalitet på texturer eller så, utan mer "art style" generellt. Jag har heller inte spelat någon av dessa spel skall tilläggas.
Ja, alltså, twilight var ju snyggt och så på sina håll men tyckte spelet kändes väldigt stelt och det var en väldigt mörk och dyster värld gentemot BotW.
Link's Awakening är underskattat. Det är dessutom rätt experimentellt i sin utformning samtidigt som det är ett traditionellt "Zelda". Blandningen av universum och att Link kan hoppa är ju rätt unikt.
Gillade det mycket på GB och ser fram emot att få besöka Koholint igen. Själv tycker jag grafiken rimmar rätt bra med hur det såg ut på den tiden. Link såg ju ut lite som en trädgårdstomte redan i Zelda 1 och Zelda 3, fast pixlar då.
"Writer and Fighter"