Det händer! Zelda: Link's Awakening får remake i år till Switch

Robot
Det händer! Zelda: Link's Awakening får remake i år till Switch
Gen
Medlem

Ser ut att bli en fantastisk remake!

Medlem
Skrivet av Gen:

Ser ut att bli en fantastisk remake!

Betydligt snyggare och bättre än Breath of the wild.

Medlem

Oj, nice!
Detta och A Link to the Past är ju dom 2 absolut bästa Zelda-spelen imo, blir garanterat dag 1 köp!

Gnällkuk

Ser mer ut vad jag hade förväntat mig att en remake på A link to the past hade sett ut
Eftersom jag aldrig ägt en GameBoy är detta ett spel som jag aldrig spelat, hur stort/långt är spelet om man jämför mot A link to the past?

Men ja, ser riktigt mysigt ut! Däremot tycker jag Link är skitful?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser riktigt bra ut, blir nog en Switch framöver ändå.

Medlem

Meh. Remakes och remasters är det enda man läser om nuförtiden

Medlem

Nice!

Första bossen i originalet är för övrigt den svåraste Zelda bossen jag vet. Samma som i toppen av tornet i SNES spelet. En orm aom snurrar runt och försöker putta ner dig ....men arenan är mikromal och man har bara TRE ynka hjärtan .

Medlem

Ser riktigt mysigt ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ge mig på 3DS också!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av robbis:

Betydligt snyggare och bättre än Breath of the wild.

Sjukaste jag läst. Men ja. Det ser också fantastiskt ut. BotW är däremot det mest stilsäkra spel jag vet. Snacka om att skapa en värld från grässtrå till stratosfär där allt bidrar till en levande helhet som slår det mesta.

Avstängd

Först trodde jag det var Zelda-SNES-spelet men sen när jag såg Chompern så insåg jag, "ja just det, DX-spelet från Gameboy där utvecklarna fick friare tyglar att roa sig med att blanda de olika NIntendo-universuma!"

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag förstod att det var Link's awakening när jag såg stora vågor. Väldigt klassiskt intro som de gjorde ett bra jobb att ge en homage till!

Ser fram emot det. Klarade aldrig ut Link's awakening back in the day, så ser fram emot att ge det en till chans.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Charmen med grafiken går helt förlorad med denna remake - nej tack, spelar hellre orginalet på min Super Game Boy till SNES


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv

Många som pratar sig varma om grafiken, förstår det inte riktigt själv, själva pratet alltså. Precis samma "mobilspelsaura" alla nyss hatade på i alla Final Fantasy och Mana-remakes. Nu dessutom med "Tilt Shift" filtret som var populärt att ha på sina Instagrambilder 2012?

Men nu är det ju Nintendo så det är väl därför det, som med precis allting de gör, blivit MAGISKT, UNIKT och SÅ FANTASTISKT istället

Medlem

Inte helt övertygad kring grafikstilen. Däremot får de gärna klämma ur sig remakes av Oraclespelen också.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Skulle behållt mitt switch...

Medlem

Nja.. gillar det inte alls, ser lite B ut.

Startar hellre upp Gameboy Color versionen.

dyb
Medlem

Sålänge inte det kostar 600kr....

Kontot avslutas

Jag tycker egentligen att det hade räckt med originalet ifall remaken kommer vara precis som 90-talets version. Vill ju att det ska vara en del nya saker i spelet helst.
Håller med om att Link ser väldigt konstig ut men det kommer nog ändå bli ett köp eftersom jag är ett sådant Zelda fan.


signatur

ゼルダの城

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det jag är mest nyfiken på är om de äntligen går ifrån "svärdet är ett item som alla andra" eller om det kommer finnas en dedikerad svärdknapp. Nu när det inte behövs snålas med knappar funktioner. Ge mig en svärdknapp, och sen minst 2 items på de andra knapparna. Dock kanske spelet blir trivialt om man kan ha för mycket saker i kombination med varandra.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Meh. Remakes och remasters är det enda man läser om nuförtiden

Det beror på att alla spel nu är gjorda, går bara att göra remakes och remaster tyvärr.

Medlem

Kul att se! Zelda var mitt första Game Boy-spel. På ett sätt gillade jag den nya trailern, allra helst introt, men grafiken ser ändå liiite plastig ut. Lite som A Link Between Worlds. Stilen påminner lite om billiga 3d-spel. Men det blir nog bra ändå!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Ser fram emot detta.
ska införskaffas omgående det släpps.
Links awakening var ett spel jag aldrig ägde då jag inte hade gameboy men spelade mycket hos en kompis.
Så detta ska spelas
ang att folk klagar på utseendet och grafiken, var samma prat om utseendet när wind waker(?) släpptes. Såg tecknat och barnsligt ut lät det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Att alla spel redan är gjorda eller att dagens spel är för stora?
Skrivet av Cheewie:

Det beror på att alla spel nu är gjorda, går bara att göra remakes och remaster tyvärr.

Eller för att det tar för lång tid att göra nya spel idag och då går det snabbare att slänga ihop ett litet 2D äventyr eller en remake mellan de större spel släppen.

Själv skulle jag vilja se ett nytt spel där man spelar som Linkle istället.
Eller så skulle jag vilja se ett spel som utspelar sig mellan Majora's Mask och The Twilight Princess där man får se vad som egentligen hände för Hero of Time.
Eftersom han är ett skelett i Twilight Princess så borde han ju ha dött i Lost Woods när han var vuxen. Barn som dör i Lost Woods blir ju Deku Skrubbs medan vuxna som dör där blir sådana skelett (kommer inte ihåg vad de heter just nu)
En teori som jag själv har är att eftersom Temple of Time både ligger i ruiner och i Lost Woods i Twilight Princess är att Hero of Time Link skulle bege sig tillbaka till Temple of Time efter Master Sword, men något hände så att hela templet rasade ihop över honom.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Härligt!! Jag har alltid föredragit 2D-Zelda, så det här ska bli kul att spela om!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Sjukaste jag läst. Men ja. Det ser också fantastiskt ut. BotW är däremot det mest stilsäkra spel jag vet. Snacka om att skapa en värld från grässtrå till stratosfär där allt bidrar till en levande helhet som slår det mesta.

Fattar inte att folk gillar breath of the wilds grafik så mycket, twilight princess är ju mycket bättre. Nu pratar jag så klart inte om kvalitet på texturer eller så, utan mer "art style" generellt. Jag har heller inte spelat någon av dessa spel skall tilläggas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte att folk gillar breath of the wilds grafik så mycket, twilight princess är ju mycket bättre. Nu pratar jag så klart inte om kvalitet på texturer eller så, utan mer "art style" generellt. Jag har heller inte spelat någon av dessa spel skall tilläggas.

Ja, alltså, twilight var ju snyggt och så på sina håll men tyckte spelet kändes väldigt stelt och det var en väldigt mörk och dyster värld gentemot BotW.

Medlem

Såå vackert! Mys

Skribent

Link's Awakening är underskattat. Det är dessutom rätt experimentellt i sin utformning samtidigt som det är ett traditionellt "Zelda". Blandningen av universum och att Link kan hoppa är ju rätt unikt.

Gillade det mycket på GB och ser fram emot att få besöka Koholint igen. Själv tycker jag grafiken rimmar rätt bra med hur det såg ut på den tiden. Link såg ju ut lite som en trädgårdstomte redan i Zelda 1 och Zelda 3, fast pixlar då.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar