Recension – Crackdown 3

Robot
Recension – Crackdown 3

Crackdown 3 är ingen katastrof, men väl en mild påminnelse om att allt inte var bättre förr.

#crackdown-3, #microsoft


Medlem
Medlem

Ännu en anledning varför man inte vill ha en Xbox, finns verkligen inge vettiga spel till boxen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Gameplay så verkligen tråkigt ut.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det ingår ju i Game Pass redan vid release så det blir nog ändå att testa imorgon.

KoP
Medlem

Första Crackdown var dunderskönt och där borde det också ha tagit slut. 2:an tillförde inget nytt direkt (orkade nog inte spela mer än ett par timmar) och 3:an verkar bara bjuda på mer av samma vara. Ibland är uppföljare bara av ondo och onödigt. :/

Medlem

Fuck yeah Crackdown! Kommer jaga agility orbs hela dagen imorgon.

Inaktiv

Förstår inte varför Microsoft har så otroligt svårt att få ihop sina egna spel. Det måste antingen vara att de helt enkelt inte bryr sig eller något som verkligen skaver kunskapsmässigt?

Så mycket de gör nu framstår bara som billiga kulisser till spel. De hade ju förstånd nog att inte försöka sälja spel som Scalebound eller Fable Legends på den premissen - men att även något så simpelt som Crackdown, som inte kräver jättemycket kreativitet eller ens ambition, framstår som något de bara har slängt ihop bara under det senaste året eller så talar ändå för något.

Får verkligen känslan av att de bara slängt ihop spelet nu eftersom det är ett av typ samma fyra-fem spel de pratat om ända sen 2013 nu.

Spelet lär ju ha lagts ner helt där någon gång emellan känns det som, om inte många gånger.

Gnällkuk

Ptja, fem år sen snart som det visades upp på E3. Något är ju galet med alla dessa MS-studios som Rorschach påpekar. Förutom Turn 10 och Forza-serien, har det ens något spel/studio som levererat/levererar?

Måste nästan vara så att de haft otroligt oflyt med att köpa upp studios som sedan utvecklar dåliga/ofullständiga spel? Nu börjar vi förvisso närma oss slutet av denna konsolcykel, men att fortsätta tappa och tappa lär knappast stärka deras varumärke. En smula ironiskt också när de väljer att kalla hela sin spelenhet för "Xbox" och sen är det just exklusiva spel till plattformen som är lika upphetsande som grafikkort i toppskiktet från AMD.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Så fruktansvärt usel konsol. Detta såg dessutom inte ens bra ut när de släppte första filmerna för många år sen nu, helt otroligt att en så pass stor studio kan göra något som ser sämre ut än ett mobilspel 2018-2019.

Medlem

@Påskmust:
@Oggmeiler:

Eller hrrf .. om man är på Pc och "bor" i Nya Zealand *winkwink* så har man kunnat spela sedan kl12 idag.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Spontan känsla: Det ser ut som en remaster på ett typiskt konsolspel från 2005.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@Zymac: Oh shit, det tänkte jag inte ens på! Får kanske göra det då

Medlem

Känns som det blev en DN: Forever av det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

eld
Medlem

Scalebound dog för crackdown 3

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Något är ju galet med alla dessa MS-studios som Rorschach påpekar. Förutom Turn 10 och Forza-serien, har det ens något spel/studio som levererat/levererar?

Skrivet av Harmond:

Så fruktansvärt usel konsol. Detta såg dessutom inte ens bra ut när de släppte första filmerna för många år sen nu, helt otroligt att en så pass stor studio kan göra något som ser sämre ut än ett mobilspel 2018-2019.

Nu är det inte någon Microsoft-ägd studio inblandad i själva utvecklingen vad jag vet. Däremot överser och styr de såklart utvecklingen som inte verkar ha gått speciellt bra. Har det varit 5-6 studior inblandade i detta spel?

Jag tittade på lite filmer från multiplayer-delen för några dagar sedan och det ser verkligen ut som något en indie-studio gjort på ett halvår och sedan lagt ut som "Early Access". Är det med tre banor efter 5+ års arbete? Jag undrar hur många versioner av den delen som skrotats då det inte ser ut att vara mycket kvar av det som diskuterades och visades för flera år sedan.

Kampanj-delen av spelet ser ut som en remaster av något 1-2 generationer gammalt spel.

Skrivet av eld:

Scalebound dog för crackdown 3

Jag misstänker att man funderat på att lägga ner även detta men efter en rad spel- och studionedläggningar vågade man nog inte få mer negativ PR + att det är lite prestige i att få ut något som använder "molnet" efter allt snack vid konsollanseringen.

Ambassadör
Xbox

Nu har jag inte spelat spelet själv ännu så det ska jag inte uttala mig om, det kanske är kul.

Men, för det första så är det som Margy påpekar inte ett 1st party-spel gjort av någon Xbox-studio utan ett spel som beställdes och hamnade i "development hell" då första studion inte kunde få ordning på det. Sumo Digital kom in och fick reda upp röran så gott det gick.

För det andra så är det ett Crackdown... Det har aldrig haft några cinematiska, djupare ambitioner. Det går ut på action och samla orbs. En typ av spel som inte är min grej, men som har sina fans. Precis som andra nischade titlar.

Det är skönt att det nu är släppt, då det är sista resten från den gamla Mattrick-eran på Xbox. För tidigt utannonserade spel, med för stort fokus på gimmicks med för liten budget och bristande intresse/investeringar från ledningen. Tack o lov så är den tiden över och förbi.

Det är också "gratis" på Xbox Game Pass så ingen behöver hosta upp några större pengar för det, så vill man testa och se själv så är det låg tröskel. Det ska jag göra.


signatur

Jump in.

Medlem

Gillade första Crackdown, "missade" 2an men denna recension får en inte sugen precis.
Vad tyckte recensenten om tidigare Crackdown spel?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av miffot:

Ännu en anledning varför man inte vill ha en Xbox, finns verkligen inge vettiga spel till boxen.

Xbox har inte varit intressant på fyra år.

Medlem

Ja, molnet som skulle göra Xbone femtioelva gånger kraftigare än PS4. Så gick det med det. Hoppas några kränkta amerikaner stämmer M$ över den falska marknadsföringen kring såväl Xbone som Crackdown 3.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Gillade första Crackdown, "missade" 2an men denna recension får en inte sugen precis.
Vad tyckte recensenten om tidigare Crackdown spel?

Jag hade riktigt kul med ettan.

Medlem

Hade varit något om det fanns förstörelse i den nivån som en gång visades upp. Pinsamt detta. Vet dock om spelet hade varit bättre med det de en gång visade.

Tack för recensionen!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Xbox har inte varit intressant på fyra år.

Xbox game pass är bland det bästa som hänt spelvärlden de senaste åren dock. En del spel fungerar även på PC och det ska bli fler där, så då minskar ju Xboxens vikt i det hela.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ptja, fem år sen snart som det visades upp på E3. Något är ju galet med alla dessa MS-studios som Rorschach påpekar. Förutom Turn 10 och Forza-serien, har det ens något spel/studio som levererat/levererar?

Måste nästan vara så att de haft otroligt oflyt med att köpa upp studios som sedan utvecklar dåliga/ofullständiga spel? Nu börjar vi förvisso närma oss slutet av denna konsolcykel, men att fortsätta tappa och tappa lär knappast stärka deras varumärke. En smula ironiskt också när de väljer att kalla hela sin spelenhet för "Xbox" och sen är det just exklusiva spel till plattformen som är lika upphetsande som grafikkort i toppskiktet från AMD.

Håller med om att det finns få exklusiva tital men t ex Ori and the blind forest är bra och jag hoppas Will of the wisp blir lika bra.

Gnällkuk
Skrivet av Lauchen:

Håller med om att det finns få exklusiva tital men t ex Ori and the blind forest är bra och jag hoppas Will of the wisp blir lika bra.

Finns väl ett par indiespel som är bra, men det säger väl det mesta när det första bra spelet du kan komma på som var exklusivt till Xbox är snart fyra år gammalt...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag längtar enormt oavsett vad någon recension säger ;D Älskade 1a enormt mycket och det var lika roligt när jag spelade igen för ett par veckor sedan. 2an var skit dock haha

Som andra har sagt så är Crackdown inte för alla. En speciell typ av spel. För mig är största nöjet just att samla orbs. Första spelet samlade jag in så gott som alla orbs innan jag dödade en enda gängledare xD

Jag förstår de låga betygen men det som ger låga betyg i det här spelet är inte nödvändigtvis dåligt för mig. Jag har hoppats på en större kopia av första spelet i många år. Ser ut som att det är just vad jag får också. Tror att de flesta stora Crackdown 1 fans blir nöjda. Hade detta varit första spelet i serien så är det tveksamt om det hade funnit sin publik dock.

Medlem

Har själv en Xbox, mest bara för att enbart spela med mina vänner, men Microsoft kan inte producera spel. Ännu ett Xbox-exklusivt spel som missar målet.

Medlem

Som jag förstått är det riktigt roligt att spela när man väl byggt upp sina stats- men vägen dit är trögflytande och synar alla spelets brister (repitition, medioker grafik, kass bilfysik m.m).

Gamingbolt gav spelet 7/10 trots alla brister eftersom recensenten hade riktigt roligt med spelet. https://m.youtube.com/watch?v=vjbTOPdfsmQ

Medlem
Skrivet av miffot:

Ännu en anledning varför man inte vill ha en Xbox, finns verkligen inge vettiga spel till boxen.

Finns massor, Gears of war t.ex.

Medlem

Ni som klankar ner på xbox har noll koll på hur bra den är, eller varför man har en. Äger 3 xbox ones och en ps4 men har roligast med xboxen. allt är bättre på xboxen. Exclusives är inte allt.

123
Skriv svar