Apex Legends uppdaterat med fokus på stabilitet och optimeringar

Robot
Apex Legends uppdaterat med fokus på stabilitet och optimeringar

Nope, peacekeeper är inte nerfad än.

#apex-legends, #nyhetstips


Medlem

gör mig inget att några vapen är lite mer op än andra, då tindrar det i ögonen lite när man hittar ett

Medlem

Tycker inte peacekeeper är så OP egentligen, man måste ha ett riktigt bra aim och en bra barrel för att den ska vara riktigt bra.

Får fortfarande krasher, dock körde jag nog en 10 matcher i morse, varav spelet krashade 2 gånger. Ändå surt, hoppas de kan få bort det helt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vart glad när jag såg att dom hade fixat en del problem med att spelet krashar. Spelade några matcher nu på morgonen och fick en krash mitt problem kvarstår

Medlem

Största lyftet för egen del var att spelet gick från halvflyt på runt 40-50fps som bäst till nuvarande 70-80 istället, på identiska settings.

Känns nästan som om första versionen rullade i någon form av debug-läge. Någon mer som märkt av klart förbättrad prestanda? (780ti, 32gb ram, i7 3820 s2011)

eld
Medlem
Skrivet av xarl:

gör mig inget att några vapen är lite mer op än andra, då tindrar det i ögonen lite när man hittar ett

Problemet är väl att peacemakers rarity inte återspeglar dess kraft, jag tror det är tänkt att balansera fint med resten av standardvapnena

Gen
Medlem
Skrivet av vizay:

Största lyftet för egen del var att spelet gick från halvflyt på runt 40-50fps som bäst till nuvarande 70-80 istället, på identiska settings.

Känns nästan som om första versionen rullade i någon form av debug-läge. Någon mer som märkt av klart förbättrad prestanda? (780ti, 32gb ram, i7 3820 s2011)

Intressant och skitbra om det stämmer.
Mitt 1080Ti gjorde inte speciellt bra ifrån sig i 3440x1440, fick bara 65-75fps. Hoppas på mer nu.

Medlem

@Gen: kan meddela att det stämmer för mig också. 980ti har jag och droppade ner på 50fps ibland (kör 1440p). Nu ligger jag sedan patchen runt 80-100fps. Stor skillnad.

Gen
Medlem
Skrivet av Jowcke:

@Gen: kan meddela att det stämmer för mig också. 980ti har jag och droppade ner på 50fps ibland (kör 1440p). Nu ligger jag sedan patchen runt 80-100fps. Stor skillnad.

Tack för svaret, får testa så snart jag kan.

Medlem

prestandaförbättring kan säkert vara väldigt beroende på exakt vad man kör för rigg och settings så klart (jag kör 1080 med ganska låga settings för att kräma så mycket prestanda som möjligt) men har fått samma svar från flera andra nu också att något verkar ha hänt till det positiva iaf.

Hoppas att även du får bättre prestanda @Gen

Medlem

Kör 1920x1080, 1080 gtx. Max på allt utom skuggor. Sällan under 100 fps förutom i spectate då det laggar sönder. Har kraschat raka vägen till skrivbordet en gång på c.a 25-30 matcher.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Blev ju ostabilare
Hade en krasch på en vecka innan, igår blev det nog 5-6 krascher under bara två timmar kvällslir.

Men konstiga krascher också. Inga felmeddelanden eller nått. Mer som om man skulle dra en "alt-F4" ..


signatur

- pixelfantast

Medlem

Om man byter ut orden efter, så blir det:

Apex Champions
Quake Legends

Det hade också fungerat.


signatur

autograph

1
Skriv svar