Fulkultur är tillbaka, med snack om Final Fantasy och bra JRPG-inkörsportar

Robot
Fulkultur är tillbaka, med snack om Final Fantasy och bra JRPG-inkörsportar

Om JRPG i allmänhet och Final Fantasy i synnerhet.

#final-fantasy, #fulkultur, #jrpg


Medlem

Härligt
Detta ska jag lyssna på inatt på jobbet.
JRPG är en genre som jag gillat men helt kommit ifrån sen ps3 xbox360 tiden.
På PC har jag heller aldrig kört ett JRPG
Mina favoriter är från final fantasy, suikoden, breath of fire serierna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

@Molotov: Steam har på senare år blivit en mindre guldgruva för JRPG. Ys-serien rekommenderas varmt av mig! Kanske inte varenda del, men där finns en del klimpar.


signatur

En Bamseponny av folket

Backloggens befriare

Vågar man gissa på att @Loevet medverkar i detta avsnitt?! ;p


signatur

Ad hoc addendum

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@keffkebab: Indeed I am


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Molotov: Hoppas att vår diskussion uppskattas! Och vi nämner faktiskt en klassisk JRPG-pärla som kan spelas på PC Och som Fredrik nämner här nedan, Ys-serien är väl värd att utforska (senast jag kollade var PC-versionen av personliga favoriten Ys VIII något skakig, vet inte om den situationen förbättrats dock).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Även om inte just JRPG är min kopp té så tackar jag för ännu ett mysigt avsnitt som sällskap under några annars tråkiga mil.

Intressant är det, även om jag som sagt inte är överdrivet fascinerad av detta med JRPG.

Och hörrni, Final Fantasy 8 var bättre än 7an


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Finns det några planer att göra Fulkultur i videoformat också? Har nämnt det förut, ljudpodcasts i all ära, personligen uppskattar jag det mer när man ser personerna i fråga.

Tycker videoformat är lite mysigare helt enkelt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare
Skrivet av Loevet:

Jag gjorde också en fan-site till FF7! Och skrev en guide! Överdriver inte om jag säger att jag spelat igenom det ett tiotal gånger. Allt var Final Fantasy 7. StarCraft-klanen. Alla nicknames. Allt. Nickade alltid Zack förr, men sen blev det mer och mer keffkebab...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Älskar Jrpgs men kan inte spela Action Jrpgs. Typ Tales of serien eller Star Ocean. där man styr en gubbe och button mashar fienderna medans dina party medlemmar styrs av AI och skriker attacker och skills de använder varje sekund.

Senaste Jrpg jag spelade var Dragon Quest 11. Turn based for the win. Persona 5 kommer jag inte spela. Tidspress med dejting sim.... Nej tack.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Underbara, underbara FF12! Förvisso högst personligt då jag la mina vantar på spelet i ett skede i mitt liv då jag inte var supernöjd med min situation osv, så kanske lite flykt från verkligheten eller gud vet vad. Men för mig är 12 sann kärlek. Fan vad jag gillar att allt inte är svart o vitt, ont o gott. I ff12 får man vara med om att ibland är det bara olika viljor, ambitioner och politiska kompromiss som skapar världen.

Även om ff7 är ett mer komplett o bättre spel så är ff12 närmadt hjärtat:)

1
Skriv svar