"Vi är definitivt inte färdiga med Mass Effect"

Medlem

@hannes.theorell:

Det får du gärna utveckla.

@Chomag: Karaktärer med olika sexuella preferenser har varit vanligt i rollspel sedan decennier.
Spelare vill ha romanser i rollspel och vill ha valet att kunna ha det med så många karaktärer som möjligt (oavsett vad de själva skapar för karaktär), därför agerar spelutvecklare och implementerar detta.
Är det utvecklat så?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:

Fast det var inte alls mina invändningar mot ME:A. Jag tror du citerade fel person då jag varken skrev eller bryr mig om karaktärernas sexuella preferenser i ett rollspel, snarare har det varit Biowares styrka fram tills just ME:A i mitt tycke, där vissa karaktärer känns som de är skrivna av flamsande fjortisar. Att jag spelade 90 timmar beror på att jag ville klara det och 2/5 innebär betyget ok på min personliga betygsskala, dvs varken ett dåligt eller ett bra spel.

@Chomag: Aha, jag trodde du ville att jag skulle utveckla mitt senaste inlägg.

Men liiite skevt tycker jag det ändå är att plöja ner flera veckors heltidsarbete på ett spel som varken är bra eller dåligt.
Men visst, alla är olika. Jag plöjer bara ner +60 timmar i de spel jag tycker är riktigt bra. Jag värdesätter min tid eftersom min vardag består av många saker som behöver göras.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:

Japp, alla spelar vi olika så att säga. Det är det som är en del av tjusningen med underhållningsspel, man kan aktivt välja själv hur mycket/litet man vill spela och själv tillhör jag sorten som söker genom varje vrå innan jag tar mig vidare till nästa nivå i ett spel. I ett rpg innebär det oftast att jag utforskar allt, gör alla questar, skaffar alla crafting recept osv, medan andra kanske bara kör igenom spelets huvudstory utan att ägna en sekund åt sidouppdrag eller leta efter hemligheter.

@Chomag: Jo, men det gör jag också, så länge jag tycker spelet är bra. Tycker jag inte att det är bra så är det inte värt tiden att lägga på det. Så har man lagt ofantligt mycket tid på ett spel så tycker man nog innerst inne att det är ganska kul ändå.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:

En motfråga, kan du exempelvis tänka dig att se filmer/tv-series du på din höjd anser vara ok (alltså inte dåliga eller bra, utan okej) i rent underhållningssyfte?

@Chomag:

Tv-serie – nej, jag tröttnar och slutar följa. Två eller tre avsnitt ger jag en ny serie, fångar den mig inte så blir det njet.

Film – Beror på omständigheterna men oftast slutför jag filmer även om de rent av är dåliga. Trots allt bara ca 90 min.
Jag kommer heller inte att se om filmen i framtiden. Å andra sidan är det få filmer jag finner nöje att se flera gånger.

Böcker – Jag kan inte erinra mig att jag läst någon direkt dålig bok. Det skulle möjligtvis vara "Gotland : the pearl of the Baltic Sea : center of commerce and culture in the Baltic Sea region for over 2000 years" av Tore Gannholm. Han är en jättetrevlig människa men boken är inte mycket att hänga i granen (rent faktamässigt är den full med sakfel också, men som den konspirationsteoretiker han är så är det de svenska regenternas fel).


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:

Där ser man, själv droppar jag serier jag inte har intresse av ungefär vid samma tidpunkt som dig och samma sak med filmer. Böcker måste fånga mitt intresse direkt, annars är fungerar de bra som brasved typ. Men jag älskar ju ME egentligen och hoppades ända fram tills slutet att det skulle bli bättre, vilket det aldrig blev i mitt tycke. Så där satt jag framför spelet fram tills slutet, med mängder av timmar spelade och allt gjort som gick att göra (förutom ett par questar som inte gick att klara p.g.a buggar), med en rejäl lång nästa och en enorm besvikelse över att detta var vad jag fick efter åratal av väntan.

12
Skriv svar