Nytt Nintendo Direct i kväll, med fokus på Switch och Fire Emblem

Robot
Nytt Nintendo Direct i kväll, med fokus på Switch och Fire Emblem

Räkna kallt med datum för Fire Emblem: Three Houses.

#fire-emblem-three-houses, #nintendo, #switch


Medlem

Animal Crossing!

Medlem
Kontot avslutas

Så ryktet stämde

Får se om spelen som ska presenteras också kan stämma.

Metroid Prime Trilogy till Nintendo Switch
Super Mario Maker 2
Ett nytt 2D Zelda spel.
Pikmin 3 till Switch
De nya Pokémon rpg spelen.

Dessa spel har jag för mig att det har nämnts om, kommer inte på något annat.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hoppas på lite Animal Crossing och (troligtvis när grisar kan flyga) Golden Sun.

Medlem

Fire emblem för hela slanten för mig. Sedan spelar resten mindre roll.

Kontot avslutas

Vad tror ni?
Kan spelen stämma med?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Är mer sugen på ett nytt 2D-Zelda än 3D, så det ryktet hoppas jag stenhårt på. Nytt Mario maker vore perfekt för Switchen också <3

Kontot avslutas

Super Mario Maker 2 skulle vara ett givet köp för mig om det skulle stämma. Älskade det första spelet på Wii U.

Förutom de spelen som det ryktas om så skulle det vara kul att se i fall ryktet om en mindre Switch skulle stämma. Sen skulle ett avslöjande av SNES spel till Nintendo Online vara något som skulle kunna vara med.

Sen några önskedrömmar vore ju om Nintendo avslöjade att ett engelskt översatt Mother 3 spel skulle komma. Gärna alla tre spelen på engelska på samma kassett.
Sen vill jag gärna se ett avslöjande av en Nintendo 64 Classic Mini, men skulle min dröm av det slå in så gör det nog inte det under någon Nintendo Direct.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Valentines Day! <3
Smash Bros x Kingdom Hearts!
Sora in Smash! <3

Men drömmer om en Metroid Prime Trilogi Remake, chat och text app och såklart SNES spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ZeldasCastle:

Så ryktet stämde

Får se om spelen som ska presenteras också kan stämma.

Metroid Prime Trilogy till Nintendo Switch
Super Mario Maker 2
Ett nytt 2D Zelda spel.
Pikmin 3 till Switch
De nya Pokémon rpg spelen.

Dessa spel har jag för mig att det har nämnts om, kommer inte på något annat.

Åh gud! Ett nytt 2d-Zelda är min kropp galet redo för.


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Åh gud! Ett nytt 2d-Zelda är min kropp galet redo för.

Ja absolut, det skulle vara väldigt roligt om det kom.
Men det skulle nog inte vara så konstigt om det kom heller, eftersom Nintendo brukar ju släppa lite "2D" Zelda spel mellan de stora 3D Zelda spelen.
Frågan är bara vilken konsol ett nytt 2D Zelda spel skulle komma till. Oftast så brukar de stora Zelda spel släppen komma till de stationära konsolerna, (portningar och remaker till både stationärt och bärbart) medan nya 2D spelen kommer till de bärbara konsolerna. Sen finns det ju undantag som exempelvis The Legend of Zelda: Four Swords Adventures som kom till Gamecube.

Skulle ett nytt 2D Zelda spel komma till 3DS eller Switch denna gången?
Ska man lyssna på att Nintendo inte vill sluta att "satsa" på Nintendo 3DS så borde det vara smart att släppa den till den konsolen.
Men eftersom jag tror att Nintendo är medvetna innerst inne av att Nintendo 3DS är döende och att jag känner att största fokus brukar ändå ligga på Nintendo Switch så tror jag att ett nytt 2D Zelda spel skulle komma till just Nintendo Switch.

Jag hoppas verkligen att det är så.
Fast jag kanske inte borde hoppas på för mycket, även att det stämde att det blir ett Nintendo Direct ikväll/natt så betyder det ju inte att listan på spelen stämmer.
Är rädd att jag ska bli besviken, har blivit det allt för många gånger.
Men o andra sidan så finns det nog mycket att se fram emot oavsett.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fokus på Fire Emblem som kommer släppas i höst och sen en kort visning av två NES-spel som adderas till Nintendo Online. Available right after this Direct!

Nej men nåt måste de ju visa om Switch ska fortsätta leva. Första året hade ju galet många bra spel. Förra året blev det lite skralt och för 2019 har vi ju knappt hört ett dyft.

Och vad sjutton händer med deras smartphone app? Urk.

Medlem

Skulle inte Xbox Live komma till Switch eller var det Fake News? De borde om det är sant prata lite mer om hur det ska fungera och när det kommer?

Medlem

A hat in time är enda jag vill see känner jag

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ser fram emot detta, ska bli kul att se vad som kommer. Hoppas på att en del av ryktena är sanna.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Kontot avslutas

Två spel från ryktet stämde.

Super Mario Maker 2 såg riktigt roligt och bra ut. Ett givet köp.

Att det nya 2D spelet skulle visa sig vara en ny version av The Legend of Zelda: Link's Awakening kom både som en överraskning och inte.
Det har ju tidigare ryktats om en sådan remake men då sades det att det skulle släppas till Nintendo 3DS. Nu kommer det, fast till Nintendo Switch istället.


signatur

ゼルダの城

Medlem

tycker dom gott kunde släppt zelda till både switch och 3ds


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Zeldat ser ju hur gulligt ut som helst. Om det var en dungeon man dick se i slutet känns det dock väldigt pussel pussligt på ett mobilspel-aktigt sätt vilket dock inte känns positivt..

Medlem

Oh remake på Zelda The Awakening, fan vad underbart !

Medlem
Skrivet av aholman:

Zeldat ser ju hur gulligt ut som helst. Om det var en dungeon man dick se i slutet känns det dock väldigt pussel pussligt på ett mobilspel-aktigt sätt vilket dock inte känns positivt..

Originalet till game boy var lite pussligt.
Ett bra spel som jag själv aldrig ägde men spelade hos en kompis mycket.
Kommer definitivt skaffa det till switchen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fire Emblem: Hogwarts Edition Släpps i Juli

Kontot avslutas

Jag skulle gärna vilja se en kort Nintendo Direct där de berättar om vilka nya funktioner som finns med i Super Mario Maker 2.
Sen skulle det vara kul att veta om det är några fler olika Mario spel man kan få det att se ut som. Såg ju exempelvis att det kan likna Super Mario 3D World, men jag skulle själv vilja ha med så att det kan se ut som det gamla Gameboy spelet Super Mario Land.
När det kommer till landskap skulle jag gärna vilja ha med öken och vinter med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fire Emblem riktig besvikelse, seriöst tråkig storyn påminner lite om harry potter iom de tre husen och man är på en skola. Ja där slutar väl likheten dock. Ingen storslagen story direkt. Blir vänta på mer detaljer. Men vad jag vet idag blir det inget köp för mig. Hoppades på lite mer utarbetad story

1
Skriv svar