Recension – Metro Exodus

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Trist, känns inte som en d1-patch kommer rädda upp spelet. Detta i kombination med bytet av plattform kommer ju ta knäcken på spelet...

Bra skrivet, även om jag tycker att det kan bli lite väl mycket av det mer sofistikerade språket. Får komplettera dina intervjuer med ett avkodningslexikon för kreti och pleti snart

Sorry, det var inte meningen att försöka låta sofistikerad, tror jag skriver sådär. Bra feedback!

Frilansare
Skrivet av Kleptoman:

Joakim Bennet ska jämt kritisera och tycka att storyn är dåligt i spel. Om man bryr sig SÅ mycket om story så kan man gå titta på en film istället för att sätta låga betyg på bra spel.

ELLER så har utvecklarna försökt sälja in spelet med hjälp av just storyn. Klart jag avhandlar det då? Och jag recenserar gärna spel som just har story som feature. Klart jag inte skulle tjata handling i Fortnite?

Och spelet får en 3:a. Av fem. Har du spelat Exodus, eftersom du också landar i betyget ”bra spel”?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Aurora är ett vackert nav, ett tillfälle att pausa lite. Dina medhjälpare uppgraderar tåget, du har inte mycket att göra där tyvärr. I min bok hade Aurora kunnat bli ett nytt Normandy, men det lyckas man inte med.

Och tack för beröm!

Ah ok, synd. Jag tror att det hade gett mycket för helhetsupplevelsen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Joakim Bennet ska jämt kritisera och tycka att storyn är dåligt i spel. Om man bryr sig SÅ mycket om story så kan man gå titta på en film istället för att sätta låga betyg på bra spel.

Vi är många som gillar bra story i spel också. Så det är absolut relevant att ta upp i spelrecensioner också, speciellt i ett singleplayer only spel.

Testpilot

Tråkigt att peppen gått nedåt snarare än tvärtom de senaste veckorna. Nåväl, hade ändå tänkt att spela om de äldre spelen innan detta, blir nog färdig till Steam releasen.

story är allt för mig i spel. jag spelar för att leva mig i väg..inte för att meningslöst trycka på knappar


signatur

New life, New hope

Frilansare
Skrivet av kalle.lindestrom:

story är allt för mig i spel. jag spelar för att leva mig i väg..inte för att meningslöst trycka på knappar

Och grundstoryn är ju fin i Exodus! Det är sättet den levereras på som jag kritiserar. Sista 20 minuterna är !!! På ett bra sätt

Medlem

ACG verkar ha en ganska annorlunda uppfattning av spelet https://www.youtube.com/watch?v=RnhGHsrlFS0
Har även kollat på en del andra recensioner denna har nog varit den mest negativa

Ser ut att vara ett bra spel iallafall.

Medlem

Trevlig recension. Bennet vet minsann hur man uttrycker sig i skrift. Jag har själv inga planer på att köpa spelet så det är lite hugget som stucket vad spelet får för betyg.

Frilansare
Skrivet av Keneralen:

ACG verkar ha en ganska annorlunda uppfattning av spelet https://www.youtube.com/watch?v=RnhGHsrlFS0
Har även kollat på en del andra recensioner denna har nog varit den mest negativa

Ser ut att vara ett bra spel iallafall.

Bra! Vi uppmuntrar verkligen att man inhämtar fler åsikter. Har läst flera, och känns som om många tar upp samma problem som jag, men kanske inte lägger lika stor vikt vid dem!

Medlem

Skulle inte bli förvånad om det var all hype kring RTX som delvis bidrog till att utvecklarna/utgivarna släppte spelet i opolerat skick. Känns som att utvecklingstiden kunde ha spenderats på ett så mycket bättre sätt istället för att tvinga in extra tekniskt fluff i koden.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Tack för en bra recension.

Nu kan jag med gott samvete chilla med detta spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Frilansare
Skrivet av Banzeken:

Skulle inte bli förvånad om det var all hype kring RTX som delvis bidrog till att utvecklarna/utgivarna släppte spelet i opolerat skick. Känns som att utvecklingstiden kunde ha spenderats på ett så mycket bättre sätt istället för att tvinga in extra tekniskt fluff i koden.

Agreed! Utvecklarna har kärat ner sig i det tekniska så mycket att man åsidosatt resten. Men det märks att någon har kämpat emot.

Frilansare
Skrivet av Freakon:

Tack för en bra recension.

Nu kan jag med gott samvete chilla med detta spelet.

Tack själv!

Medlem
Skrivet av Keneralen:

ACG verkar ha en ganska annorlunda uppfattning av spelet https://www.youtube.com/watch?v=RnhGHsrlFS0
Har även kollat på en del andra recensioner denna har nog varit den mest negativa

Ser ut att vara ett bra spel iallafall.

Det har ju fått betyget "bra" av fz?

Medlem
Skrivet av Keneralen:

ACG verkar ha en ganska annorlunda uppfattning av spelet https://www.youtube.com/watch?v=RnhGHsrlFS0
Har även kollat på en del andra recensioner denna har nog varit den mest negativa

Ser ut att vara ett bra spel iallafall.

Exakt, tänkte också nämna hans eminenta recension för ett annat perspektiv på storyn och röstskådespeleriet.

Medlem

@rosski: Ja och det ser det ju att vara, om inte bättre enligt andra recensenter

Det känns som samma tankar och känslor man fick om de andra spelen, men vid en 2:a, eller 3:e spelgenomgång "klickade" det. Kanske är det samma här (?)

Lite mer polering kommer nog inte skada.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Frilansare

@Walter S.A. Iego:
Att jag kunde mörda en viktig person innan det var meningen att jag skulle träffa honom, är oförlåtligt. Sjukt slarvigt. Men när fler upptäcker detta kommer de såklart att rättas till. Men ge det några månader!

Medlem

Väntar tills den slutliga versionen släpps... till ett bra pris dessutom.

Medlem

NU förstår jag varför dem tog bort det från steam, herregud. Detta hade ju fått så in i helvete med dåliga reviews i launch då det inte ens verkar vara färdigt.

Medlem

Hur lång tid tror ni det tar att patcha "AIn" för gubbarna då? Det förstör min immersion om gubbar är "dumma" eller glitchar fast..

NuZ
Testpilot

Joakim Bennet!
Jag litar alltid på FZ betyg och håller med om dessa på istortsätt alla spel jag själva spelat och ni betygsatt. Dock blev jag lite besviken nu för har peppat inför nya Metro att det var så trasigt som skrivs om. Då till min fråga.

Har andra spel färgat dig, alltså vad för FPS uppskattar du själv? Jag är t.ex stort fan av de 2 andra Metro, Stalker och gillar skarpt Bioshock som är min favorit i genren.

Förstår du hur jag menar? Alltså du satte en 3a och vad för spel hade du satt en 5a på idag?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Wtf. La precis 500 spänn på detta till One X. Läste några Reviews som höjde det till skyarna som profeten Ms återkomst. Blev lite avtrubbad nu

Gen
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Lite småcreepy var det emellanåt.
Och lova att du läser hela sen!

Läst hela texten som jag lovat och det var väldigt bra skrivet men blev besviken att du blev besviken. Älskade de första två och har såklart väldigt höga förväntningar på trean även om jag är lite osäker på flytten från tunnel till utomhus.

Medlem

Meh... 8.5 på IGN och 8 på GameSpot/Gamereactor. Vill hellre lita på dem i detta fall.

Medlem

Kollade på er gameplay-video på Tuben. Såg ut som AIn var avstängd i vissa scener. Är det representativt för hela spelet så skulle jag kalla det direkt spelförstörande.

Jag hade ändå inte tänkt köpa det direkt, väntar på reapris. Förhoppningsvis hinner de laga värsta buggarna innan dess.

Skrivet av B-itta:

Meh... 8.5 på IGN och 8 på GameSpot/Gamereactor. Vill hellre lita på dem i detta fall.

Det har ingenting med "lita på" att göra , och allt med medvetenhet om sin egna personlig smak och preferenser. Samt att all form av media är högst subjektiv. Det du älskar kan någon annan ogilla och vice versa. Och det är hur chill som helst, vem bryr sig. Varför är du ens här om du bara vill ha bekräftat och höra det du önskar att spelet kommer vara, istället för att faktiskt ta till sig av olika infallsvinklar, intryck och reflektioner? Makes no sense.

Medlem
Skrivet av CatacularCataclysm:

Det har ingenting med "lita på" att göra , och allt med medvetenhet om sin egna personlig smak och preferenser. Samt att all form av media är högst subjektiv. Det du älskar kan någon annan ogilla och vice versa. Och det är hur chill som helst, vem bryr sig. Varför är du ens här om du bara vill ha bekräftat och höra det du önskar att spelet kommer vara, istället för att faktiskt ta till sig av olika infallsvinklar, intryck och reflektioner? Makes no sense.

För en sån här recension kommer påverka försäljning av spelet negativt och detta är ett spel som jag vill älska, så det är mer av en "vägran att tro" att det inte håller måttet

Men när jag ser att andra gett det bra, så lever hoppet.

Medlem

Alltså vilken recension - som vanligt - Jocke! Ruskigt välskriven. Det är såna här recensioner som får en att läsa trots att man kanske inte har något intresse för spelet i fråga. Hatten av!

Bokade spelet tidigare i veckan och håller nu på med föregångaren. Kanske blir att vänta ett tag innan jag drar igång för att låta utvecklarna patcha bort problemen.

Skriv svar