THQ Nordic har fortfarande spenderbyxorna på - köper Kingdom Come: Deliverance-studion

Frilansare
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker tvärtom, jag är förvånad, det har nog sålt väldigt bra. Känns nästan mera som att dom som kanske fick så bra betalt för studion att dom inte kunde säga nej.

2 miljoner ex över alla plattformar.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance, ett helt grymt spel som blir ännu bättre med moddar.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

2 miljoner ex över alla plattformar.

Låter inte alls som att det är många sålda exemplar, har jag fel?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

THQ var redan utgivare till Kc:D genom Deep Silver så var kanske inte helt oväntat.
Aktien upp 13% idag i skrivande stund efter THQ presenterat en mycket bra årsrapport.

Konstigt att man kan tjäna pengar på att köpa nya studios och ha en bredd katalog av spel under sitt bälte än att bara trycka ut uppföljare vars enda syfte är att kunna sälja mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Låter inte alls som att det är många sålda exemplar, har jag fel?

vad jag läst mig till så är 2 Miljoner ex på 1 år är ett helt ok resultat.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Låter inte alls som att det är många sålda exemplar, har jag fel?

För ett RPG som kickstartades samt är extremt nischat då det siktar mot att vara historiskt korrekt och i en period och område inte många är intresserad av? Jo, skulle nog våga påstå att det är rätt många sålda ex.

Vad jag kan läsa mig till så har t ex inte Pillars of Eternity 1 eller 2 nått dom siffrorna inviduellt.

Medlem

Skulle också vilja påstå för att vara en ny studios första spel så är det väldigt imponerande

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Låter inte alls som att det är många sålda exemplar, har jag fel?

Jag tycker det låter sjukt bra. Det är ju en kopiös mängd pengar, det kostar ju AAA, det är deras första titel(?) och detta är en kickstarter dessutom?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fantastiskt spel, med oändlig potential som kommer visa sig i framtiden.
Nya IPn av gröna studios med begränsade resurser får man helt enkelt ha lite lägre krav på.
Jag säger mig snarare det var väntat att de skulle bli intressant för att köpas in i en större koncern, helt enkelt på grund av till gång till större resurser som kan utveckla den potentialen i en uppföljare.

Har hänt flera ggr tidigare, relativt okända små studios släpper en hit. Rättigheterna/Studion blir högst intressant för uppköpning. Förmodligen vill Warhorse även se sina visioner förverkligas och därav tar beslut som detta. KC:D får en uppföljare, var så säker!

12
Skriv svar