Neill Blomkamp släpper Anthem-kortfilm – se den nu!

Robot
Neill Blomkamp släpper Anthem-kortfilm – se den nu!

Regissören bakom District 9 pumpar upp hypen inför Biowares storspel.

#anthem, #neill-blomkamp


Medlem
Medlem

Undrar om det blir loading screen mellan varje scen?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

Undrar om det blir loading screen mellan varje scen?

Jag är mest nyfiken på vilken kampanj som gick bäst kostnadmässigt, att betala DrDisrespect och Shroud för att spela Apex eller Blomkamp för att köra Anthem-kortfilm


signatur
Medlem

District 9 är fortfarande briljant och Elysium är underskattad liksom Chappie.

Inaktiv

Älskade District 9.
Allt Blomkamp gjort är ju en annorlunda sci-fi upplevelse jämfört med nästan allt annat avdankat som släpps nuförtiden.

Får bittert erkänna att jag är hypad för både kortfilmen och spelet.
Såhär hypad har jag inte varit sen Left 4 Dead 1 releasen. Skäms nästan.

Medlem

@BlueTeam: Elysium var medioker, men helt klart sevärd. Den hade inte det där *Oumph!* känslan som District 9 lyckades med. Chappie är Blomkapms näst bästa rulle i mitt tyckte.

Skulle vilja se studion göra en miniserie lik Band of Brothers i 10-12 delar med 1 timmes avsnitt där man följer mariner, ODST och bakgrunden till spartanerna från Halo böckerna. Samma typ av dokumentärstil som District 9 har. Sen också ett perspektiv från bland annat covenanternas imperium.

Exempel:

Medlem
Medlem

Trailer för en kortfilm? För det här kan väl inte vara allt?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är mest nyfiken på vilken kampanj som gick bäst kostnadmässigt, att betala DrDisrespect och Shroud för att spela Apex eller Blomkamp för att köra Anthem-kortfilm

Jag har svårt att se att förstnämnda inte var det vinnande alternativet. Gissar på 1/5 av kostnaden och dessutom för ett spel som redan var bra OCH polerat vid sin surprise launch. Det var en cool trailer dock!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@SID 6.7: Tror det var allt. Några av Oats andra kortfilmer har varit så här korta.
Se det mer som en trailer för spelets story; typ som om det var en filmtrailer.

Medlem

Man blir ju lite sugen på mer.

Medlem

Var la coolt, men förstår inte riktigt varför man inte kunde göra en 3D film som hade varit coolare än halvtaskiga skådespelare och looken av ett kostymdrama på SVT2 från 1994.

Medlem

Ja det var ju trevligt. Hade varit ännu trevligare om spelet kunde leverera också.
Måste tyvärr säga att Neill Blomkamp sjönk ett snäpp i mina ögon efter detta. Inte pga filmen utan pga valet att kleta ner sig och beblanda sig med EA och Anthem.

Nu har han ju förvisso redan gjort barnsligt skräp som chappie och halvmedioker smörja som elysium så det är väl knappast förvånande.
District 9 är dock ett mästerverk, mycket tack vare Sharlto Copley såklart.

Medlem
Medlem

Kändes väldigt B. Stor skillnad mot Blizzards 100% CGI-trailers från 90-talet... StarCraft tex.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag gillar Neill Blomkamp skarpt. Efter hans stora genombrott med filmer som District 9 , Chappie och Elysium.

Vill se fler liknande filmer från honom. Den här korta Anthem trailer var riktigt snyggt gjort. Jag kan se en fortsättning på en biograf inom de närmsta åren. Men det lär väl aldrig hända.....

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är mest nyfiken på vilken kampanj som gick bäst kostnadmässigt, att betala DrDisrespect och Shroud för att spela Apex eller Blomkamp för att köra Anthem-kortfilm

-Ok grabbar, hur marknadsför vi vår free to play battle royale klon med lootboxar efter att ha blivit uppköpta av EA, utan att bli lynchade i alla spelforum överallt fram till launch?
-...
-...
-...FOR THE LOVE OF GOD DON'T TELL ANYONE! Släpp det och låtsas som det regnar.
-Genialt! Bonus till dig!

Medlem

När släpps serien på Netflix? Jag vill se hela säsongen nu!

Medlem

Kortfilm? Känns som en trailer... Osammanhängande och snabba klipp.

Sämsta kortfilmen jag sett.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Haha, gisses... Hög cringefaktor och märklig klippning för att vara kortfilmsmålet till trailern vi fick se tidigare. Om man inte ens här fick en försmak på den story som förväntas finnas i ett spel från Bioware, då finns det nog inte mycket till story heller.

Vem ska bli hypad av den här mediokra kortisen? Samma person som älskar de spel Bioware gjort historiskt? I think not. Kul för de som längtar dock såklart!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det var ingen kortfilm, men det var en cool trailer. Blir rätt nyfiken på storyn i anthem nu

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kändes väldigt B. Stor skillnad mot Blizzards 100% CGI-trailers från 90-talet... StarCraft tex.

Really? Tror du förskönar lite hur bra dom faktiskt var med ren nostalgi...

Medlem

Den trailern gjorde mig än mer övertygad om att helt ignorera Anthem. Ser ut som en typisk actionfilm, som man efter några sekunder aldrig vill se. Förstår om det lyckas med att locka de yngre generationerna. Påminner en del Transformers.

Medlem

Jag vill inte vara negativ eller så men det här var riktigt tråkigt - orkade knappt ta mig igenom till slutet och så här efteråt ångrar jag mig.

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Really? Tror du förskönar lite hur bra dom faktiskt var med ren nostalgi...

https://youtu.be/5VsdKesdaKs

Självklart spelar nostalgi in men första StarCrafts video är helt fantastisk.. När dom samlar skrot i rymden och ett annat skepp kommer.. älskar det. Så jämför den med "det här"... usch. StarCraft ville jag spela... Anthem.. nope.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Självklart spelar nostalgi in men första StarCrafts video är helt fantastisk.. När dom samlar skrot i rymden och ett annat skepp kommer.. älskar det. Så jämför den med "det här"... usch. StarCraft ville jag spela... Anthem.. nope.

Samma här.
Starcraft 1 med brood war, var mörk och skrämmande. Zergsinvasionen var helt omöjliga att stoppa.
Har spenderat många timmar med att bara titta på mellansekvenserna.
Tyvärr blev Sc 2 en fredagsmysrulle. Tänk va bra det spelet hade blivit om de fortsatt med den mörka tonen istället för den färgglada positiva stämningen...

Det görs tyvärr bara spel utan bra storys numera.

1
Skriv svar