Veckans PSVR släpp - Vecka 7

Avstängd
Veckans PSVR släpp - Vecka 7

Vecka 7 är här och Sony har gett info på vilka PSVR spel som släpps denna vecka.
Bara 3 titlar denna gång. Bara 1 som väcker min köplust och det är Eden Tomorrow

Eden Tomorrow - 12 Februari

VERTI-GO HOME! - 15 Februari

Dead Land VR - 15 Februari


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Tråddemonen
Testpilot

Eden Tomorrow har jag kikat på ett antal gånger. Verkar bli ett köp framöver!

Releasehästryttare

Mm Eden tomorrow ser ganska platt ut på 2d skärm, men kan tänka mig att det är snyggt när man väl spelar det i psvr.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Mm Eden tomorrow ser ganska platt ut på 2d skärm, men kan tänka mig att det är snyggt när man väl spelar det i psvr.

Tycker att många VR-spel ganska fula, särskilt texturer. Istället för att göra genomtänkt design offrar man kvalite för att nå prestandamålet.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker att många VR-spel ganska fula, särskilt texturer. Istället för att göra genomtänkt design offrar man kvalite för att nå prestandamålet.

Tro mig... Ni vill verkligen inte få stora frame drops i VR
Med VR är det väldigt viktigt att ligga på minst 60FPS vilket också är varför Sony inte tillåter spel som faller under detta. PSVR kör ju trots allt med 120hz skärmar och använder sig av repojicering från 60/90 fps till 120 om spelutvecklarna inte uppnår 120fps native.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrAg00nEn:

Tro mig... Ni vill verkligen inte få stora frame drops i VR
Med VR är det väldigt viktigt att ligga på minst 60FPS vilket också är varför Sony inte tillåter spel som faller under detta. PSVR kör ju trots allt med 120hz skärmar och använder sig av repojicering från 60/90 fps till 120 om spelutvecklarna inte uppnår 120fps native.

Jag är helt med på varför man gör det, tycker det bara är synd att många små utvecklare inte har resurserna att satsa på design som ser bra ut med färre polygoner och lägre texturupplösning, istället för att bara göra spel som ser ut som PS2-titlar


signatur
Avstängd

Ser ut som att jag missade ett spel denna vecka

Intruders: Hide and seek 13 februari
Du spelar som den trettonåriga Ben och måste försöka hitta din syster som gömt sig samt hjälpa dina föräldrar som blivit fastbundna av 3 inkräktare i ert egna hem.

Lite amnesia/alien isolation stuk men som utspelas i hemmets "lugna" vrå.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar