Vad ska Rockstar göra härnäst?

Medlem

dom ska lägga fokus på göra den bästa möjliga utgåvan av red dead 2 till PC. Och sen lägga fokus på att fixa mer content till spelet.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ett nytt spel i LA Noires stil vore inte helt fel. Det var roligt och intressant att se ett spel från polisens synvinkel.

Sant. Jag kollar på True Detective säsong 3 och det fick mig att tänka på hur jävla nice det hade varit med ett sånt spel.

Medlem

En riktigt bra gjord remake av första Max Payne.

Medlem

RDR 1 och 2 till Pc


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

RDR 1 som DLC till RDR2 vore ju fräckt - och realistiskt.

Sen vill jag gärna se något mer mysterielösar centrerat spel, en andlig uppföljare på LA Noir om man så vill. Det tror jag skulle passa GTA/RDR 2 motorn bra. Nån över skrev att det skulle vara fräckt med något True Detective liknande och det är nog något sånt jag tänker mig också. Mycket story. Man kommer nära individerna som utreder (deckare, poliser eller amatörer spelar mig ingen roll). De blir uppslukade och sönderslitna av mysteriet och även om man överlever är det något huvudpersonen bär med sig för alltid.

Jävlar vad bra det skulle kunna vara.

Medlem

Ett GTA 6 med scifi-tema för att rida på vågen av Cyberpunk 2077. En mörk värld full av korruption med tydlig 80s-scifi-estetik, mumma!!!!

Medlem

I närtid så vill jag ja en expansion till Rdr2, singelplayer såklart.

I ett lägre perspektiv så önskar jag Gta 6, och hoppas att dom behåller åtminstone lite fokus på singelplayerdelen. Efter det skulle det vara fint med ett Nytt Rdr. Kanske något som utspelar sig när gänget bildades eller liknande. Gillar karaktärerna som är med nu, så hade varit schysst att få spela som en yngre Arthur.

Gta 6, ingen aning vad det ska handla om, hade ju varit lite intressant med 60-talets London eller liknande med ny grafik. problemet är att det kanske inte blir lika mycket moderna leksaker då, som mobiltelefonen, mångfalden av fordon och vapen m.m. Så jag tvivlar på att det kommer att hända då det skulle fallera emot den stora yngre gruppen som spelar online.

Problemet med Rockstar är att dom är lite som Kalle anka på julafton, inte illa menat, utan att dom finns där troget och levererar det man förväntar sig år efter år med nya förväntningar. Skulle ett släpp gå fel, så lär det bli en mindre storm haha.

Är nog relativt få spelbolag som har den pressen dom har att leverera som dom gör. Man förväntar sig att det är bra helt enkelt. Och dom har ju levererat i snart 22 år.

Medlem

Skulle föredra en ny GTA 6, gärna en stad med varierande vädersäsonger. På sommarn så är det likt GTA 5 när det gäller fordon och aktiviteter(men vill även se skateboards och rollerblades) , på vintern så har vi snowboard, slalom, skoter, halkiga vägar och med mekaniken från RDR 2 så behöver man ha rätt kläder om man vill överleva också.

Medlem

Kan dom inte göra ett svulstigt fps? 30 timmar lång singleplayer.

Medlem

Ett nytt Pingis spel!

Medlem

GTA Vice City 2 är det enda de borde arbeta med.

Skribent

Som någon redan nämnde: Ett polisspel
Låt oss jaga bovar istället för att vara en.

Eller bara släpp Red Dead Redemption 2 till PC någon gång.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Någonting nytt..

Avstängd

Kan stänga tråden nu, dom skrev för 8 min sedan på twitter vad dom skulle göra. Jäkla online skit.

https://twitter.com/RockstarGames/status/1095353457547067392


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fullspäckad singleplayer action i Sci-Fi miljö eller varför inte utmana Need for Speed och The Crew i racing genren på allvar?

Medlem
Medlem

En del har sagt att de skulle vilja spela som snut. Har alltid önskat att de ska göra ett open world Blade Runner där man spelar agent som ska hitta replicants. Kanske även spela en replicant karaktär.

Medlem
Mer fantasyinriktat?

Jag tror att nästa spel kommer bli något som liknar gta eller rdr. Kanske mer finslipat (om det nu är möjligt) eller så kör dom vidare på samma serier.
Jag skulle tyckte det vore enormt fränt om dom istället sadlar om helt (<-- hehe) och gör ett mer fantasyinriktat spel som the witcher fast kanske inte lika stor dos "high fantasy"
Tänk om dom satsar lika mycket eller mer på storyn, karaktärerna och gameplay som dom gjort i tidigare spel fast allt utspelas i en dark fantasyvärld med svärd, drakar, magi och sån skit.
I wanna!

Avstängd

Bully 2 eftersom det är deras mest unika spel, de spel som finns i skolmiljö kan man räkna på typ en hand, GTA, RDR osv - numera finns det en uppsjö av liknande spel.

Medlem

PC spel, kanske

Medlem

Skulle vilja se något nytt, helst inom den kriminella sektorn. Drog kartell, Vapen smugglare, eller African warlord.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skribent

Hade gärna sett ett nytt pingisspel, eller något helt oväntat från dem. Tror nämligen de skulle göra bra ifrån sig vad de än gör,

Sen ett GTA där du både spelar polis och skurk är en intressant tanke. Tänker Heavy Rain har ju en liknande mekanik, där du både är på flykt och sen utreder fallet som polis. Tror Rockstar skulle kunna göra något riktig bra av det,


signatur

"Writer and Fighter"

@Johlor: Typ som karaktärsskiftandet i GTA V men att en är polis?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tror att det kommer en remake på RDR1 som släpps standalaone (och på PC.)

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

@Johlor: Typ som karaktärsskiftandet i GTA V men att en är polis?

Exakt så, skulle kunna bli kul och intressant om det görs så inte allt är svart eller vitt,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

GTA 1940.

Ge mig det Mafia som Mafia II skulle varit, med humor, vass story och intressanta karaktärer.


signatur

Nämen!

Skribent
Skrivet av Struggle:

GTA 1940.

Ge mig det Mafia som Mafia II skulle varit, med humor, vass story och intressanta karaktärer.

Mafia II var väl bra? Är det trean du tänker på?


signatur

"Writer and Fighter"

Gillade balkankonceptet i GTA 4, Niko var jävligt iskall och spelet hade i sig en mörkare ton än GTA V. Däremot de ni snackar om ovan med att man axlar rollen som polis låter inte fel de heller, men isåfall så crocked att man gör uppdrag åt bägge sidor 🙂

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det är dags för Vice City. Do it.

Det är mitt prio1 önskemål också. Vice City var magiskt när det kom och jag har inte fått samma känsla i GTAIV och GTAV
Dock ska man inte gå tillbaka och spela gamla Vice City (det har tyvärr åldrats) utan det är dags för ett RDR2 i miami vice miljö.
Och 80 talet är väl fortfarande hett med Stranger Things vågen.

Eller jo förresten en sak till, släng in en sån där galning som var med i GTA V också, kunde aldrig bestämma om jag skulle hata eller älska den killen, men utöver det osmakliga tortyruppdraget var han underbar

Medlem
Skrivet av breahl:

Kan stänga tråden nu, dom skrev för 8 min sedan på twitter vad dom skulle göra. Jäkla online skit.

https://twitter.com/RockstarGames/status/1095353457547067392

Online RDR2 ingår i RDR2 enligt mig - det var väntat. Nu snackar vi nästa nya spel, inte en DLC.
Bara att hoppas att ONline blir en flopp
Det är väl GTA V online succen som gjort att det fortfarande inte kommit nåt nytt single player GTA sedan 2013 - det har ju helt missat dagens konsolgeneration. PS4/Xbox1 versionen av GTA V är ju bara en bra remaster av PS3 versionen. RDR2 är första spelet som gjorts för dagens (nästan föråldrade) generation
Undra om det gör som GTA V och släpper det precis innan ny konsolgeneration eller väntar på PS5an?

Skriv svar