Apex Legends-tips!

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tog det göttigaste från Reddit.

  • Döda fienders lootlådor är färgade efter hur bra stuff som ligger i dem

Ehm, det här måste väl ändå precis alla förstå efter max en match?

Tipset om dörrarna var bra dock, visste jag inte!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

phi
Medlem

Med rätt timing så kan du dra en kort slide före ett hopp för att få en boost och hoppar längre än om du bara sprintar. Användbart när man behöver ta sig mellan byggnader, gaps eller annat skit som annars inte går i bara ett vanligt hopp.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Maysay: Tentamen nästa vecka!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Maysay: Tentamen nästa vecka!

Nej! jag är så dålig på tester...

Såg även den här videon om att använda grappling hook. Alla som saknar Titanfall kan ju kolla.

Medlem

Att man kan röra på sig samtidigt som man healar/bygger på skölden
Att man bör röra på sig samtidigt som man lootar
Loota oftast en hagelbrakare(EVA-8 eller Peacekeeper är favoriter) och ett långdistansvapen(G7 är en personlig favorit pga hög firerate).
Granater är bättre än man tror
Pinga saker så som backpacks,vapen,ammo och tillbehör som kan vara nyttiga för gruppen


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skägg.
10 Chambers

@Maysay: Åh! Hoppas nästan den kommer en karaktär som kan springa på väggar.


signatur
Medlem

Finns det någon osynlig stamina-mätare, eller varför blir man så otroligt seg från och till (i.e. sprint slutar fungera).


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Såg att det redan postats en video om Pathfinders svingande, men jag passar ändå på att posta en till:

Sen kan jag passa på att påminna om att man laddar om sin bössa snabbare om magasinet INTE är tomt. Försök därför lämna en kula i er karbin/SMG och ladda om manuellt istället för att blåsa bort alla skott och låta reload-animationen börja av sig själv.

Medlem

Hur fan droppar man vapen etc på ps4a?

Medlem

@andreascee: Du får väl upp en liten prompt-ruta när du håller markören på vapnet i din inventory? Lär stå på den. Frugan spelar på PS4 och så vitt jag kommer ihåg så är det samma knapp för att droppa allt, vare sig det är vapen eller items.

Medlem

Man kan hoppa, eller klättra, upp till kanten på en vägg och kika över den. Ganska användbart ibland. Håll in eller tryck på hoppknappen utan att röra dig framåt.

12
Skriv svar