Bristen på spel håller Playstation borta från E3 i år – comeback 2020?

Robot
Bristen på spel håller Playstation borta från E3 i år – comeback 2020?

Sony öppnar upp för Playstation på E3 2020.

#e3, #e3-2019, #playstation-4, #playstation-5, #sony


Tråddemonen
Testpilot

Sony ger handikapp till sina konkurrenter?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Sony ger handikapp till sina konkurrenter?

Eller så är det kanske de andra som har gett Sony handikapp fram till och med nu.

Tråddemonen
Testpilot

@Maysay: Det hade ju varit något, hade gärna velat se ett nytt Fable till Xbox då.

Backloggens befriare
Skrivet av Zimpan:

@Maysay: Det hade ju varit något, hade gärna velat se ett nytt Fable till Xbox då.

Känner mig ganska säker på att vi får se det i sommar


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ganska vettigt av Sony att inte delta om de inte har exklusiva saker att visa upp. Flera av deras studior jobbar säkert med titlar till Playstation 5. Ett nytt Horizon Zero Dawn som release titel hade kunnat kännas lite smaskigt.

Sen alltid kul innan de nya konsolerna visas upp om vilka specifikationer och pris de tänker sätta.

Medlem

Jag tycker också det är ett rätt bra drag av dem. Vi har ju en hel del spel att se fram emot på ps4 även i år men som sagt vi vet redan om dem och att stå där och visa upp samma spel igen blir ju rätt onödigt och 3e parts spelen kommer ju visas upp iaf med eller utan Sony där.

Så länge man får se fortsättningen på devolver digitals E3 presentationer så är jag mer än nöjd haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag hoppas att dom väntar med PS5 tills tidigast nästa år, eftersom att jag tror att SSD eller liknande teknik skulle göra underverk för konsoler.
Det är nog lite för tidigt för PSVR2 också, men det behöver dom ju kanske inte släppa precis vid release av PS5 iofs.

Min nästa TV kommer ha HDMI 2.1, så konsolerna får gärna vänta lite för att TV-apparaterna ska mogna med.

Hur mycket grafikminne vågar man hoppas på? GDDR6 16GB, skulle vara trevligt, men det är nog för nytt och dyrt i år.

Den tekniska biten är faktiskt viktig, även fast att konsol gamers försöker att nonchalera det hela.
Jag kanske får vänta på PS5 pro?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag hoppas att dom väntar med PS5 tills tidigast nästa år, eftersom att jag tror att SSD eller liknande teknik skulle göra underverk för konsoler.
Det är nog lite för tidigt för PSVR2 också, men det behöver dom ju kanske inte släppa precis vid release av PS5 iofs.

Min nästa TV kommer ha HDMI 2.1, så konsolerna får gärna vänta lite för att TV-apparaterna ska mogna med.

Hur mycket grafikminne vågar man hoppas på? GDDR6 16GB, skulle vara trevligt, men det är nog för nytt och dyrt i år.

Den tekniska biten är faktiskt viktig, även fast att konsol gamers försöker att nonchalera det hela.
Jag kanske får vänta på PS5 pro?

Jo den tekniska biten är såklart superviktig. Men jag spelar på konsol just för att inte behöva bry mej vad som finns innanför plasten. 😀

Medlem

Jag tror att Sony håller igen för att slå till på riktigt jävla hårt och stort inför officiella uppvisningen av PS5.

Sony insåg förmodligen hur viktig första intrycket är (se Xbox one) och vill dominera när dom visar upp den.

Min teori.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Jo den tekniska biten är såklart superviktig. Men jag spelar på konsol just för att inte behöva bry mej vad som finns innanför plasten. 😀

Med nyare lagringsutrymme så kan man komma upp i 2500MB i sekunden, vilket betyder att man kan fylla grafikminnet på 8000MB på lite över 3 sekunder.
Det är förstoss lite dyrt fortfarande men ändå rätt coolt.

Själv så skaffade jag PS4 Pro och bytte ut hdd imot SSD vilket gjorde så att bl.a Red Dead Redemption 2 startar på 1 minut istället för 2m.
Jag upplever även ett bättre flyt i allmänhet, men jag kanske är lite känslig för reklam och väntetider(betalar även för youtube premium).

Medlem

E3 skapades en gång i tiden för att man skulle kunna visa upp spel för (tidnings)journalister som inte kunde åka hit och dit över hela världen för att kunna se på diverse spel.

Visst är det roligt med E3 som åskådare men den ursprungliga meningen bakom det hela har ingen betydelse längre då det går att distribuera information när och hur som helst.

Sedan kan ett företag som Sony hålla ett evenemang på egen hand och få extremt mycket press utan att det på något sätt störs av andra aktörer som det skulle vara vid E3.

Medlem
Skrivet av Margy:

E3 skapades en gång i tiden för att man skulle kunna visa upp spel för (tidnings)journalister som inte kunde åka hit och dit över hela världen för att kunna se på diverse spel.

Visst är det roligt med E3 som åskådare men den ursprungliga meningen bakom det hela har ingen betydelse längre då det går att distribuera information när och hur som helst.

Sedan kan ett företag som Sony hålla ett evenemang på egen hand och få extremt mycket press utan att det på något sätt störs av andra som det skulle göra vid E3.

Jag ser E3 lite som en festival för gamers.
Det är rätt smidigt att få nyheter om spel intensivt under en vecka om året, vilket gör att man inte måste vara lika uppmärksam under resten av året.

Det kan vara skönt att inte behöva följa 40 olika events på olika platformar, utan att istället få det intensivt under E3 veckan.

Det finns förstoss problem som att det finns väldigt bra spel som har svårt att få utrymme och glöms bort vissa år.

Nu är ju inte det ett problem som bara existerar under E3, men det är ju lättare att missa något i vimlet där.

Vad hände med Guacamelee 2? Var det bra? :/

Medlem

Ge mig ett PS5 i julklapp!

Skrivet av keffkebab:

Känner mig ganska säker på att vi får se det i sommar

Varför känner du dig säker på det? Kommer inte heller vara O.G då Lionhead stängde verksamheten 2016...

Backloggens befriare
Skrivet av Megagurra:

Ge mig ett PS5 i julklapp!

Varför känner du dig säker på det? Kommer inte heller vara O.G då Lionhead stängde verksamheten 2016...

Varit mycket snack om att det görs ett nytt Fable-lir, ofta i samband med Playground Games, och det känns som att om det är någon sanning bakom alla dessa rykten så borde det komma ett tillkännagivande typ nu.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Med tanke på hur bra ps4an går för Sony just nu kan jag inte tänka mig att de vill stressa ut någon ps5, det skulle innebära de konkurrerar med sig själva.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

jbx
Medlem
Skrivet av SunShine:

Med tanke på hur bra ps4an går för Sony just nu kan jag inte tänka mig att de vill stressa ut någon ps5, det skulle innebära de konkurrerar med sig själva.

Men om Microsoft släpper en ny konsol så måste Sony ha ut sin. Microsoft har inget att förlora och skulle säkert må bra av att börja på en ny kula med kraftig hårdvara som piskar både One X och ps4 Pro.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Men om Microsoft släpper en ny konsol så måste Sony ha ut sin. Microsoft har inget att förlora och skulle säkert må bra av att börja på en ny kula med kraftig hårdvara som piskar både One X och ps4 Pro.

Fast nu är det ju inte länge sedan de släppte sin uphottade One. Ska de släppa ut en ny konsol igen redan så låter det inte som det går vidare bra för dem. Men absolut om MS börjar vifta med tanken om en ny generations konsol så är det så klart att Sony inte kommer sitta och vänta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar