Öppen The Division 2-beta avslöjad av slintande tunga

Robot
Öppen The Division 2-beta avslöjad av slintande tunga
Medlem

Inte helt omöjligt.

Medlem

Division 2 hade varit en enormt bra expansion, men som ett helt nytt fullpris spel är det inte värt pengarna. Tyvärr.
Kommer garanterat bli ett köp, men det kommer få gå ner till halva priset först.

Medlem

Gött. Missade betan i helgen, så hade vart skönt att skapa en egen uppfattning efter att ha läst allas åsikter. Verkar betydligt bättre än Anthem.

Gnällkuk
Skrivet av Frasstheass:

Gött. Missade betan i helgen, så hade vart skönt att skapa en egen uppfattning efter att ha läst allas åsikter. Verkar betydligt bättre än Anthem.

TL;DR

Gillade du ettan kommer du gilla tvåan, gillade du inte ettan kommer du antagligen inte gilla tvåan. Det är en uppföljare och mer av samma där de största skillnaderna är ny miljö och lite tweakande under huven samt att det ser snäppet bättre ut än föregångaren.

När problem från första dagen hade blivit fixade så gick det att spela mer eller mindre smärtfritt. La väl kanske 10h totalt, tillräckligt för att kunna göra bedömningen att det blir d1-köp. Den enda större nackdelen för mig var att det var hyfsat opolerat prestandamässigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Haha, klippet var roligt :D.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Division 2 hade varit en enormt bra expansion, men som ett helt nytt fullpris spel är det inte värt pengarna. Tyvärr.
Kommer garanterat bli ett köp, men det kommer få gå ner till halva priset först.

Om det följer samma trend som senaste spelen från Ubisoft är det halva priset efter 3 månader. De har haft rätt aggressivt korta tider för reor på sina nya spel.

Till exempel
https://isthereanydeal.com/game/assassinscreedodyssey/history...

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

TL;DR

Gillade du ettan kommer du gilla tvåan, gillade du inte ettan kommer du antagligen inte gilla tvåan. Det är en uppföljare och mer av samma där de största skillnaderna är ny miljö och lite tweakande under huven samt att det ser snäppet bättre ut än föregångaren.

När problem från första dagen hade blivit fixade så gick det att spela mer eller mindre smärtfritt. La väl kanske 10h totalt, tillräckligt för att kunna göra bedömningen att det blir d1-köp. Den enda större nackdelen för mig var att det var hyfsat opolerat prestandamässigt.

Spelade 1an en hel del. Har dessutom en del vänner som ska spela.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Division 2 hade varit en enormt bra expansion, men som ett helt nytt fullpris spel är det inte värt pengarna. Tyvärr.
Kommer garanterat bli ett köp, men det kommer få gå ner till halva priset först.

Agreed. Sen tycker jag att det är urdumt att släppa uppföljare till Games as a Service-titlar över huvud taget, hela poängen med GaaS-konceptet går ju bort helt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gnällkuk

@Frasstheass: då tror jag inte ni kommer bli besvikna


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fanns massor av fuskare i ettan, känns som att samma sak kommer att hända med tvåan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Är en anledning till varför de gör tvåan, för att göra om nätverkskoden från grunden och lägga till Easy Anti Cheat för att ta hand om problemet. Sen vi som spelar på PC kan aldrig 100% komma bort ifrån fuskare men poängen är att minska det avsevärt.

Jag har läst många inlägg där flera verkat ha missat poängen med The Division 2 när de säger att det egentligen är ett DLC.
De har gjort om massor med saker som inte funkade så väl eller var för avancerade i första spelet, som t.ex. hur man räknade ut dps för din build.

Det är mycket enklare att göra ett nytt spel än att bygga om ett som redan finns från grunden


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kan man göra skamlös reklam för Geeks egna The Division 2 klan så ska man.
https://www.fz.se/forum/trad/433658-geeks-egna-the-division-2...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Älskade ettan (för Solo spelandet), och tyckte multiplayer var helt okay. Spelade det för kampanjen, och efter det så återvände jag för survivor läget.
Sett fram emot en expansion, men en uppföljare är lika gott, det kanske kan få mig att spela lite mer multiplayer om de får in lite bättre anti-cheats. Men i huvudsak kommer jag skaffa tvåan för att få fortsätta med storyn och spela en helt ny kampanj <3

Medlem
Skrivet av Maddox:

Jag har läst många inlägg där flera verkat ha missat poängen med The Division 2 när de säger att det egentligen är ett DLC.
De har gjort om massor med saker som inte funkade så väl eller var för avancerade i första spelet, som t.ex. hur man räknade ut dps för din build.

Det är mycket enklare att göra ett nytt spel än att bygga om ett som redan finns från grunden

Att folk upplever att det känns som ett dlc till ettan är väl en rätt så subjektiv åsikt och behöver inte betyda att någon har missat nån slags poäng med spelet.

Uppföljare överlag släpps alldeles för nära inpå föregångaren numera. Min upplevelse är att det mesta likväl kunde patchats in i ettan.

Oavsett så ska det bli intressant att se hur endgamet är. Bortsett från DZ så var resten i ettan ganska tråkigt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har extrema problem med gränssnittet i både ettan och tvåan. Det är så förbannat fult så det finns inte. Man får ju magsår av att titta på skiten, och all form av inlevelse är ju bara att glömma direkt. Förstår inte att inte folk klagar mer på den aspekten av spelen, men det är väl kanske bara min smak som är udda.

Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

@Kleptoman: Är en anledning till varför de gör tvåan, för att göra om nätverkskoden från grunden och lägga till Easy Anti Cheat för att ta hand om problemet. Sen vi som spelar på PC kan aldrig 100% komma bort ifrån fuskare men poängen är att minska det avsevärt.

Jag har läst många inlägg där flera verkat ha missat poängen med The Division 2 när de säger att det egentligen är ett DLC.
De har gjort om massor med saker som inte funkade så väl eller var för avancerade i första spelet, som t.ex. hur man räknade ut dps för din build.

Det är mycket enklare att göra ett nytt spel än att bygga om ett som redan finns från grunden

Å andra sidan finns buggar som var direkt avgörande med även i tvåan som de antingen inte brytt sig om, eller så är det en begränsning i Snow Drop som de inte vill erkänna. Pratar om "head glitch". Sen tycker jag alltid att man hör utvecklare mena att det nu minsann är krafftag mot fuskare, som sedan aldrig levs upp eller tom med blir värre, som i BFV.

Skrivet av GreveGroggula:

Att folk upplever att det känns som ett dlc till ettan är väl en rätt så subjektiv åsikt och behöver inte betyda att någon har missat nån slags poäng med spelet.

Uppföljare överlag släpps alldeles för nära inpå föregångaren numera. Min upplevelse är att det mesta likväl kunde patchats in i ettan.

Oavsett så ska det bli intressant att se hur endgamet är. Bortsett från DZ så var resten i ettan ganska tråkigt.

Jag har dock uppfattningen att de som klagar över tvåan är de som inte gillade ettan och ville ha ett helt annat spel. Många (inte alla) spelade det vid släpp och sen aldrig mer. Division vid launch hur hur det är idag är ganska stor skillnad.

Skrivet av Sisyr:

Jag har extrema problem med gränssnittet i både ettan och tvåan. Det är så förbannat fult så det finns inte. Man får ju magsår av att titta på skiten, och all form av inlevelse är ju bara att glömma direkt. Förstår inte att inte folk klagar mer på den aspekten av spelen, men det är väl kanske bara min smak som är udda.

Jag tror inte du har varit så aktiv Gränssnittet har det klagats på rätt friskt sedan ettan, nu när betan till tvåan kom så har de lyckats gjort det sämre tom, åtminstone på PC.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag har extrema problem med gränssnittet i både ettan och tvåan. Det är så förbannat fult så det finns inte. Man får ju magsår av att titta på skiten, och all form av inlevelse är ju bara att glömma direkt. Förstår inte att inte folk klagar mer på den aspekten av spelen, men det är väl kanske bara min smak som är udda.

Du är definitivt inte ensam. Fult, kontraintuitivt och onödigt krångligt. Hoppades att de skulle tona ner UI't i tvåan, men det blev ännu värre. Avbrotten när man skulle köra Deconstruct på sina grejer fick mig dessutom att bli ohälsosamt upprörd.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror inte du har varit så aktiv Gränssnittet har det klagats på rätt friskt sedan ettan, nu när betan till tvåan kom så har de lyckats gjort det sämre tom, åtminstone på PC.

Jaså? Jag tycker mest det var ett frenetiskt klagande på bullet sponges och annan spelmekanik i ettan. Stämmer säkert att jag inte följt folks kommentarer kring tvåans beta så noga dock.

Skrivet av Priapsi:

Du är definitivt inte ensam. Fult, kontraintuitivt och onödigt krångligt. Hoppades att de skulle tona ner UI't i tvåan, men det blev ännu värre. Avbrotten när man skulle köra Deconstruct på sina grejer fick mig dessutom att bli ohälsosamt upprörd.

Haha, ja det är inte många saker de gjort rätt vad gäller UI.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag har extrema problem med gränssnittet i både ettan och tvåan. Det är så förbannat fult så det finns inte. Man får ju magsår av att titta på skiten, och all form av inlevelse är ju bara att glömma direkt. Förstår inte att inte folk klagar mer på den aspekten av spelen, men det är väl kanske bara min smak som är udda.

Samma här, känns som ett sånt himla exempel på "konsolifikation" ge mig enkla snabba menyer!!!

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

Jaså? Jag tycker mest det var ett frenetiskt klagande på bullet sponges och annan spelmekanik i ettan. Stämmer säkert att jag inte följt folks kommentarer kring tvåans beta så noga dock.

Haha, ja det är inte många saker de gjort rätt vad gäller UI.

Det försvann nog i mängden bland andra klagomål kanske :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Open beta 1-4 mars

1
Skriv svar