Livstecken från arenapangaren Diabotical - släpps inom två månader

Robot
Livstecken från arenapangaren Diabotical - släpps inom två månader

Utvecklarna visar upp de senaste framstegen och pratar om planerna för den närmaste tiden.

#diabotical, #quake-3


Medlem

Det har gått väldigt långsamt, och det har varit många perioder av tystnad där man undrat om det faktiskt kommer bli något av det, men nu börjar man bli riktigt hype:ad.

Kul att se 2GD få stå lite i rampljuset igen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Och han tror seriöst att detta spel kommer att lyckas?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Då spelar jag hellre Quake som detta spelet är en shameless kopia av

Medlem

Diablo 3-doftande??? Vart är det diablo 3? För att det heter Diabotical?

Geeks Gaming
Skrivet av anon_326725:

Då spelar jag hellre Quake som detta spelet är en shameless kopia av

Med vilka spelare?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kör James, kör! Det vi inte fått i Dota 2-memes de senaste åren får vi förhoppningsvis tillbaka i en kompetent arenashooter.

Men jag tror tyvärr inte att det kommer sälja särskilt bra. Genren verkar sirapsseg.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Quake-konnässsör

Kan vara något att sätta sina tänder på, får kanske kolla på det när det kommer ut.

Har vi hört något ifall det kommer en mapeditor till detta?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av almblad:

Kan vara något att sätta sina tänder på, får kanske kolla på det när det kommer ut.

Har vi hört något ifall det kommer en mapeditor till detta?

James har visat upp map editor i en tidigare video, ska se om jag kan leta igen den.

Edit:


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv

Jag är hajpad på detta spel då jag tyckte Quake Champions sög och mitt gamla favoritspel Quake Live är ganska dött nuförtiden. Detta tycker jag ser väldigt trevligt ut.
Finns många Quakeare i limbo nu som inte har något att spela så jag tror ändå det kan bli en del spelare. Sedan hoppas jag på en långsam tillväxt av spelare så småningom.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_306295:

Jag är hajpad på detta spel då jag tyckte Quake Champions sög och mitt gamla favoritspel Quake Live är ganska dött nuförtiden. Detta tycker jag ser väldigt trevligt ut.
Finns många Quakeare i limbo nu som inte har något att spela så jag tror ändå det kan bli en del spelare. Sedan hoppas jag på en långsam tillväxt av spelare så småningom.

Ja Quake champions va en riktig besvikelse. Och tyvärr utvecklas inte Unreal Turnament längre. Så är grymt hypad på detta. Va med och kickstarta de... Dock inget ljud om betan man skulle bli inbjuden till... och alphan.

Gnällkuk

Jag backade detta och VAR hypead. Däremot så tvärdog utvecklingen och uppdateringarna för ett år sedan eller liknande och tills jag fick mailet häromdan hade jag helt glömt bort spelet. Det har tagit nästan tre år innan vi ens fått en beta, alldeles för långsamt och hade jag vetat att de skulle vara så här sega hade jag avstått från att backa, tyvärr.

Jag köper att vissa saker kan ta tid, men att bara skita i att prata med sina investerare och bara köra "locket på" känns trist och bådar knappast för att man bryr sig så mycket om sin eventuella spelarbas. På två år har man knappt släppt några nyheter eller uppdateringar alls. Jag hyser inget större förtroende till utvecklarna eller spelets framtid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Diablo 3-doftande??? Vart är det diablo 3? För att det heter Diabotical?

Haha, Quake ska det såklart stå.


signatur
Quake-konnässsör

@Gustav Höglund: Perfekt, då kan man ta fram sina gamla anteckningar när man byggde kartor för Quake 2 och Quake 3 och implementera dem i detta spel isåfall.

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Jag backade detta och VAR hypead. Däremot så tvärdog utvecklingen och uppdateringarna för ett år sedan eller liknande och tills jag fick mailet häromdan hade jag helt glömt bort spelet. Det har tagit nästan tre år innan vi ens fått en beta, alldeles för långsamt och hade jag vetat att de skulle vara så här sega hade jag avstått från att backa, tyvärr.

Jag köper att vissa saker kan ta tid, men att bara skita i att prata med sina investerare och bara köra "locket på" känns trist och bådar knappast för att man bryr sig så mycket om sin eventuella spelarbas. På två år har man knappt släppt några nyheter eller uppdateringar alls. Jag hyser inget större förtroende till utvecklarna eller spelets framtid.

Tror utvecklarna är ganska mycket nybörjare när det kommer till spelutveckling så kan tänka mig att de ofta kör fast och inte hittar lösningar och att saker tar orimligt lång tid att göra.

Förhoppningsvis är anledningen till att det släpps nu snart att utvecklingen gått framåt och att spelet faktiskt är spelbart och inte bara för att de gett upp...

Spelet utvecklas i Stockholm förövrigt.

Gnällkuk
Skrivet av anon_306295:

Tror utvecklarna är ganska mycket nybörjare när det kommer till spelutveckling så kan tänka mig att de ofta kör fast och inte hittar lösningar och att saker tar orimligt lång tid att göra.

Förhoppningsvis är anledningen till att det släpps nu snart att utvecklingen gått framåt och att spelet faktiskt är spelbart och inte bara för att de gett upp...

Spelet utvecklas i Stockholm förövrigt.

Det är mest avsaknaden av kommunikation som är det negativa, att saker tar längre tid eller att man stöter på oväntade problem är knappast ovanligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Im Mr Meeseeks look at me! Kul när det dyker upp intressanta indie-alternativ till arena shooters som Quake och UT

Medlem

Detta kommer aldrig att lyckas bredvid Quake Champions och andra stora titlar som släpps, t.ex det senaste Apex Legends. Hade kunnat sätta pengar på att detta dör innan det ens kommer igång, det är alldeles för långt ifrån de andra titlarna i ren kvalitet.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag tror att det här spelet har en plats i hjärtat hos många quakeälskare, tyvärr tror jag inte att massan kommer anamma detta som sin arena shooter, där känns Quake Champions mer trolig. För hardcore-spelare, helt klart, men för mainstreampubliken? Troligtvis inte.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag backade detta och VAR hypead. Däremot så tvärdog utvecklingen och uppdateringarna för ett år sedan eller liknande och tills jag fick mailet häromdan hade jag helt glömt bort spelet. Det har tagit nästan tre år innan vi ens fått en beta, alldeles för långsamt och hade jag vetat att de skulle vara så här sega hade jag avstått från att backa, tyvärr.

Jag köper att vissa saker kan ta tid, men att bara skita i att prata med sina investerare och bara köra "locket på" känns trist och bådar knappast för att man bryr sig så mycket om sin eventuella spelarbas. På två år har man knappt släppt några nyheter eller uppdateringar alls. Jag hyser inget större förtroende till utvecklarna eller spelets framtid.

Du är inte en investerare, utan en välgörare. Du gav pengar, inget annat.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Detta kommer aldrig att lyckas bredvid Quake Champions och andra stora titlar som släpps, t.ex det senaste Apex Legends. Hade kunnat sätta pengar på att detta dör innan det ens kommer igång, det är alldeles för långt ifrån de andra titlarna i ren kvalitet.

Apex Legends visst, men Quake Champions är det inte svårt att slå i kvalitet.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Apex Legends visst, men Quake Champions är det inte svårt att slå i kvalitet.

Inte? Varför tycker du inte det? Detta spelet kommer ju inte ens i närheten, i jämförelse ser detta ut som en tidig amatör-tech demo.

Inaktiv
Skrivet av anon_306295:

Apex Legends visst, men Quake Champions är det inte svårt att slå i kvalitet.

Menar du att Apex Legends är i samma kaliber som Quake eller t om BÄTTRE??

Hjälp...

Inte ens i närheten av den succén och världsomspända populariteten som Quake har/haft eller någonsin kommer ha.

Gnällkuk
Skrivet av FejkFejksson:

Du är inte en investerare, utan en välgörare. Du gav pengar, inget annat.

Det här var inte röda korset. Välgörenhet är något helt annat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Har svårt att se hur detta överhuvudtaget skall vara någon lämplig ersättare för något Quake-lir. Bollar med armar? Inte riktigt min grej, spelar hellre ärligt talat Quake 2, Quake Live och fortsättningsvis Quake Champions då.

Quake kommer alltid vara Quake och ha en stor plats i hjärtat, men detta anser jag inte som är värdig ersättare. Och så länge bethesda inte kommer förbättra QC så finns det andra spel att köra under tiden som inte är Quake, men som ändå fyller lyckan av spelglädjen, precis som Apex Legends har lyckats göra.

Medlem

Kul hur folk jämför Apex Legends med Quake, som om de skulle ha någonting gemensamt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Inte? Varför tycker du inte det? Detta spelet kommer ju inte ens i närheten, i jämförelse ser detta ut som en tidig amatör-tech demo.

Detta har ju självklart inte lika bra grafik som Quake Champions men i övrigt tror jag inte det är så svårt att slå QC.
QC har dålig netcode, är laggigt, har ingen server browser, ingen map editor, inga bra game modes, det går inte att spela flera matcher på samma server utan man blir utkickad till menyn efter varje match, inga "community-features" för t.ex. klaner och klanmatcher, det har inte riktig Duel eller Clan Arena osv.
Så fort Diabotical släpps kommer det ju dyka upp massvis med spelarskapta kartor exempelvis varav många kommer vara bättre än samtliga kartor som finns i QC.

Men ja det svåra kommer nog vara att få gameplayet bra, så att vapnen känns bra och fienderna studsar runt på rätt sätt när man träffar dem med en raket osv. Det har jag inte sett ett exempel på hittills.

Skrivet av anon_326725:

Menar du att Apex Legends är i samma kaliber som Quake eller t om BÄTTRE??

Ja Apex är definitivt av bättre kvalitet än Quake Champions.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, Quake ska det såklart stå.

Ja jag blev lite förvirrad 😵

1
Skriv svar