Apex Legends firar sin första vecka med 25 miljoner spelare

Robot
Apex Legends firar sin första vecka med 25 miljoner spelare

Fortnite tycks ha fått sig en redig konkurrent!

#apex-legends


Medlem

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

BR är roligt. Ge det en chans. FFA deathmatch fast tydligare vem som vinner och större karta.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

Håller på och plitar på en krönika om varför BR lockar så många, men sen behöver ju inte genren vara för alla


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Håller på och plitar på en krönika om varför BR lockar så många, men sen behöver ju inte genren vara för alla

Det behöver det verkligen inte vara, men vill ytterligare en gång poängtera att en gång som BR hatare har blivit BR älskare, åtminstone av tack vare Apex Legends, så tror nog att anledningen till det speciella koncept som Apex har gör att många ändrar sin åsikt och finner det roligare i att spela BR. Tror dock att Apex sätter en ny standard inom BR nu också.

Medlem

Har varit inne och tittat lite på twitch denna vecka och apex har då haft mellan 3-5 gånger fler tittare än fortnite.

Medlem

Jag hoppas se det i lite andra 'universe' snart. Tänk om de kunde ha ett BR-läge i Alien, man droppar in som squads och alla som dör blir Aliens som jagar de återstående eller något annat ballt.

Medlem

Vore kul att se hur Fortnites siffror påverkas av detta. Lite som hur PUBG började sjunka när Fortnite blev det nya som alla spelade.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Håller på och plitar på en krönika om varför BR lockar så många, men sen behöver ju inte genren vara för alla

Jag kör PUBG Mobile ibland och visst, det är kul då och då, men när jag sitter hemma vid datorn har jag 50 andra spel hellre spenderar tid med. Ska bli kul att läsa krönikan.

Skribent
Skrivet av heady89:

Jag hoppas se det i lite andra 'universe' snart. Tänk om de kunde ha ett BR-läge i Alien, man droppar in som squads och alla som dör blir Aliens som jagar de återstående eller något annat ballt.

Det där låter som något jag skulle vilja spela!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

Yes bara du


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

Ja alltså du vs 25miljoner på en vecka

Personligen är jag mest imponerad över vilken stenkoll de haft på servrarna, aldrig sett ett multiplayer spelsläpp som har fungerat såhär bra, och då vara den med snabbast växande spelarbas på samma gång är sinnessjukt imponerande.

CFW
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

Inte bara du.

Medlem

Apex legends är första BR spelet jag gillar starkt och vill spela mer av varje dag.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Det där låter som något jag skulle vilja spela!

AVP hade väl exakt det? Sjukt skoj var det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det jag inte gillar med dessa typ av spel är alla randoms man tvingas spela med/mot. Visst kan man spela med vänner, men föredrar singelplayer eller local coop med vänner för då vet man vilka man får i laget. Verkar dock vara en stabil nätkod, god optimerad motor och finjusterade kontroller vad jag har sett. Frågan är också hur länge spelet överlever dock? Black ops 4 blev ju hyllat för sin "bättre" tolkning av BR, men hur många spelar det nu gentemot Apex Legends?

Kul för dom som gillar spelet, men är ingenting för mig


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Det behöver det verkligen inte vara, men vill ytterligare en gång poängtera att en gång som BR hatare har blivit BR älskare, åtminstone av tack vare Apex Legends, så tror nog att anledningen till det speciella koncept som Apex har gör att många ändrar sin åsikt och finner det roligare i att spela BR. Tror dock att Apex sätter en ny standard inom BR nu också.

I samma båt själv, har aldrig gillat BR spel och testade endast Apex för att det är sprunget ur Titanfall, och att det var gratis såklart

Men jag är helt såld, vet inte när jag sist spelade ett spel så aktivt som jag lirat Apex den gångna veckan! Känns som spelet hittat en "sweespot" på så många områden som bara funkar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Det där låter som något jag skulle vilja spela!

Det första AvP spelet erbjöd en sån multiplayer som på sin tid var fantastiskt kul!

Både Alien och Predator känns ju som självklara val att adapteras till BR spel men måtte det göras av utvecklare som har en aning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag provade aldrig PUBG och bara lite Fortnite och jag var mer intresserad av konceptet än utförandet, fram till nu med Apex som är riktigt roligt.

Medlem

Frågan är väl hur mycket prylar folk köper? EA lär inte bli glada om det inte drar in pengar...

Gnällkuk

Jag tycker det är kul, men är så fruktansvärt kass på det. 8/10 matcher dör alltid min squad inom fem minuter och får väl kills var fjärde match. Det verkar ha blivit sjukt svårare nu ön när det släpptes.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k:

Du får spela med oss som är lite duktigare
aka hoppar sent och tar det försiktigt framåt


signatur

Halo kompis!

Medlem

Jag är riktigt kass, lyckades med en första vinst igår.
Spelar en timme per kväll när frugan nattar barnen och jag städat upp allt stök.
Så är väldigt nöjd med ping-systemet som gör att man inte riktigt behöver sitta och skrika i en mic och väcka barnen

Medlem
Skrivet av Ogrelin:

Frågan är väl hur mycket prylar folk köper? EA lär inte bli glada om det inte drar in pengar...

EA är redan glada, första rapporten på 10 miljoner som hade laddat hem Apex lyfte aktien med 13%.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ogrelin:

Frågan är väl hur mycket prylar folk köper? EA lär inte bli glada om det inte drar in pengar...

Fuck EA. Respawn känns som den där rebelliska tonårsdottern som berättar allt hemsk deras föräldrar håller på med. Se bara hur de uttryckte sig när de sa att EA har inget med vårat system av mtx att göra. Nu är ju jag redigt Epic kär och gillar Fortnite och UT väldigt mycket men Respawn med såpass bra titlar som Titanfall bakom sig är iaf i min top 5 av utvecklare. F*n de borde gå indie eller något. EA och deras slipsar kan gärna gå i konken

Ps. Ja jag gillar inte lootlådorna i Apex men jag gillar shoppen överlag.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

Nej, det är inte bara du; detta är årets GÄSP.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

I samma båt själv, har aldrig gillat BR spel och testade endast Apex för att det är sprunget ur Titanfall, och att det var gratis såklart

Men jag är helt såld, vet inte när jag sist spelade ett spel så aktivt som jag lirat Apex den gångna veckan! Känns som spelet hittat en "sweespot" på så många områden som bara funkar!

Precis samma känsla! Vad kul att flera känner likadant!

Gnällkuk

@Bussovic: Märkt i princip noll skillnad med att hoppa sent, får förvisso spela längre men samma utgång. Ja, får väl spela med andra bättre nästa gång kanske


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av NuZ:

Fuck EA. Respawn känns som den där rebelliska tonårsdottern som berättar allt hemsk deras föräldrar håller på med. Se bara hur de uttryckte sig när de sa att EA har inget med vårat system av mtx att göra. Nu är ju jag redigt Epic kär och gillar Fortnite och UT väldigt mycket men Respawn med såpass bra titlar som Titanfall bakom sig är iaf i min top 5 av utvecklare. F*n de borde gå indie eller något. EA och deras slipsar kan gärna gå i konken

Ps. Ja jag gillar inte lootlådorna i Apex men jag gillar shoppen överlag.

Vad jag menade var att bara EA ser att Free to play + shop fungerar ekonomisk så kanske de vågar gå den vägen med andra titlar...

Jag gillar inte 600kr för spel som sedan ska fortsätta dra in pengar via en shop. Man kan ju undra hur en BF5 Free to play-lansering hade sett ut, känns spontant som om det oxå borde fått 25miljoner spelare ganska fort det oxå.

Medlem

Jag testade det för första gången igår.
Då man är till åren (snart 40) så har mina vänner slutat spela, har inte tid eller gått över till konsol. Har spelat Pubg solo ett antal timmar och t.o.m norpat en chicken dinner eller två. Tog mig tid i training arenan så jag fick bra känsla för kontroller, vapen och skills. Hoppade in och i första matchen landade jag och mina randoms i famnen på ett lag med vapen, "blam blam" matchen över. Jaja tänkte jag, i nästa match med randoms hade jag en tonåring som skrek på mig innan vi valt legends att jag var en gay noob och när jag valde legend så skrek han att jag tog hans karaktär med en massa andra tillmälen. Bet ihop och vi överlevde ett tag. 3:e matchen med randoms gick bättre och jag fick mina första 2 kills. Spelet är snabbt med brutal TTK. Jag tycker dock det är alldeles för mycket flashiga mynningsflammor, lasrar och siffror vilket gör det svårt att se motståndaren i siktet. Går detta att dra ner på? Spelet är nog kul för folk med två vänner att spela med. Vet inte om jag orkar spela med randoms igen dock, finns mycket annat att spela den lilla tid jag har för spelande.

12
Skriv svar