Paradox teasar vampyrspel med dejtingsajten Tender

Robot
Paradox teasar vampyrspel med dejtingsajten Tender

Kan detta vara början på ett nytt Vampire: The Masquerade Bloodlines-spel?

#nyhetstips, #vampire-the-masquerade


Tråddemonen
Testpilot

Masquerade var ett riktigt bra spel när det släpptes, en utav de få vampyrspel som faktiskt var riktigt underhållande.

Får hoppas på en ny titel!

Medlem

Vampire the Masquerade är ett av mina favoritspel (efter fanpatch) så det vore fantastiskt med ett nytt spel! Kul sätt att skapa lite hype och "Tänder" var väldigt fyndigt måste jag säga!

Medlem

@Zimpan: JA TACK! Var hur kul som helst att spela den helgalne Malkavian, med alla dialogval man kunde göra. Många fina minnen från det spelet.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

FM-guru
F.d. Sisyr

Bara att hålla tummarna.

Tråddemonen
Testpilot

@Azureye: Yepp det spelades igenom ett par gånger med olika vampyrer

Skägg.
10 Chambers

Så... vilken blodtyp är ni? Frågar åt en kompis.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så... vilken blodtyp är ni? Frågar åt en kompis.

Faktiskt ingen aning! Borde kanske ta reda på det..


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Man kan redan nu göra quests för att få xp vilket ska låsa upp nytt innehåll. T.ex. kan man interagra med andra som registrerat sig; eller få uppdrag att söka efter någon forskning och svara på en fråga.

*Edit* Inte supermånga uppgifter att göra. Det kommer mer efter hand. Dom lägger nog till nya med några dagars mellanrum.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så... vilken blodtyp är ni? Frågar åt en kompis.

Vitlökssås är min blodtyp.

Medlem

Vampire the masquerade är ett av tidernas bästa spel. Det vore grymt om de gjorde ett nytt spel. Med dagens grafik så skulle det kunna bli episkt.

Minns ni det hemsökta huset? *rysningar*

Medlem

Mer information som framkommit som jag fick tips om;
Det finns en konspirationsteori-temad sida som är kopplad till ARG'n och Tender:
https://www.trustnomore.com/

och ett twitterkonto med en "person" som utger sig för att vara en som utreder vad Tender egentligen handlar om: (kontot drivs egentligen av ARG skaparna Alice & Smith)
https://twitter.com/KnoxJ2019

@Carl Johansson-Sundelius

Medlem

Med dating-site temat i åtanke spekulerar många av deltagarna i ARG'n om att något stort kommer hända på alla hjärtans dag.

Medlem

Twitter kontot jag länkade innehåller förövrigt några concept-art bilder som redan har låsts upp av ARG spelarna.

Medlem

"This is bait"

Medlem

Ett av mina favoritspel helt klart, och då har jag inte testat den förmodat fantastistka fanpatchen ens! Haha Tänder for the win! Ska hur som helst bli intressant detta.

Testpilot

Spelade Masquarede för första gången i höstas. Riktigt bra, men klart att vissa saker var föråldrade och funderade på varför det inte kommit någon uppföljare, kanske får vi svaret snart!

Medlem

Tydligen refereras "Tender" i senaste VtM rollspelsboken "Camarilla" på det här sättet:

Citat:

Tender is a dating site. RED-Buzz has reported that, in cities like Athens and Rome, "catfishing" on the site seems to be skyrocketing. Rather than traditional catfishing, many of the "dates" are diseased and malformed, with at least one date trying to bite their prospective boyfriend.

Medlem

Känns lite som en blandning utav mage the awakening och vampire the masquerade.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Körde om Bloodlines för bara några månader sedan, och det är fortfarande ett sjukt bra spel (långt ifrån perfekt dock). Hade gärna sett ett nytt i serien!

Skägg.
10 Chambers

Händer stuff på Twitch...


signatur
Medlem

Den 21/3 är nästa live-event. Den gången tydligen med 300 personer. (Orden i fetstil var censurerade i en tidigare version av memot)

Medlem

Med den mängden deltagare skulle jag inte bli förvånad om dom avtäcker spelet på eventet.

Medlem

eller rättare sagt med lite mer tanke....21/3 så håller GDC på i San Fran. sååååå ja; avtäckande

1
Skriv svar