Nya Days Gone-bilderna är 0 % zombier och 100 % romantik

Robot
Nya Days Gone-bilderna är 0 % zombier och 100 % romantik
Tråddemonen
Testpilot

Klart att det ska pussas och kramas lite innan Zombies gör detsamma.

Har önskat i många, många år att det ska komma seriösa spel, med modern grafik som bara handlar om kärlek, utan nåt våld alls i, men det har man ju fått ge upp tanken på tyvärr. Speciellt i en värld där småpojkar med sina karaktärer, endast är ute efter att skjuta, slå ihjäl och få döda andra småpojkars karaktärer, om och om igen i en evighets loop, är det mest populära i spelvärlden.
Vad är det för primitiv planet vi lever på, när det är det största nöjet bland spelande gossar, ställer jag mig frågan?

Medlem

Förhoppningsvis lär sig framtidens spelutvecklare att det är en riktigt dålig idé att hypa ett spel årtal innan release.
Days gone känns lika ljummet som en kopp avslaget kaffe vid det här laget.
Ska det hypas så gör det Tidigast (!) 6 mån innan release, och för bövelen leverera Bra spel.

Synd att cyberpunk föll i samma skitränna av dåliga marknadsföringsbeslut.

Medlem
Skrivet av jack the frack:

Har önskat i många, många år att det ska komma seriösa spel, med modern grafik som bara handlar om kärlek, utan nåt våld alls i, men det har man ju fått ge upp tanken på tyvärr. Speciellt i en värld där småpojkar med sina karaktärer, endast är ute efter att skjuta, slå ihjäl och få döda andra småpojkars karaktärer, om och om igen i en evighets loop, är det mest populära i spelvärlden.
Vad är det för primitiv planet vi lever på, när det är det största nöjet bland spelande gossar, ställer jag mig frågan?

Så... spelutvecklare, eller rättare sagt Utgivarna har inget alls med dagens flod av våldsspel att göra? *himlar med ögonen*
Människan är en väldigt primitiv varelse där vi styrs likt marionetter.
Att vi matas med våld beror inte på att människan Vill Ha Våld, det beror på att vi matas med skiten.
Ta Zelda som exempel.
Fundera en stund till och fundera huruvida det kanske finns krafter bakom kulisserna som Vill att vi spelar spel fulla med våld snarare än Zelda.

(Nu är ju förvisso inte Zelda utan våld men jag förmodar att du syftar på överdrift och blod i splatterform)

Medlem
Årets spel med råge

Days Gone blir nog överraskningen 2019 game of the year. Ni hör det från mig först

Releasehästryttare
Skrivet av submariner:

Days Gone blir nog överraskningen 2019 game of the year. Ni hör det från mig först

.. no!

Medlem
Skrivet av jack the frack:

Har önskat i många, många år att det ska komma seriösa spel, med modern grafik som bara handlar om kärlek, utan nåt våld alls i, men det har man ju fått ge upp tanken på tyvärr. Speciellt i en värld där småpojkar med sina karaktärer, endast är ute efter att skjuta, slå ihjäl och få döda andra småpojkars karaktärer, om och om igen i en evighets loop, är det mest populära i spelvärlden.
Vad är det för primitiv planet vi lever på, när det är det största nöjet bland spelande gossar, ställer jag mig frågan?

Det är svårt att utveckla något om det inte finns pengar att tjäna där. Se på Dead Space 1 till och med, vill minnas att utvecklarna sa att trots att spelet fick bra omdöme så kunde de inte fortsätta på det viset för det var så pass läskigt(bra) att folk köpte bara inte det helt enkelt.

Jag misstänker att det hade varit fallet med ett kärleks/romantiksspel också. Jag vill gärna ha något i den stilen med, fast jag tror inte det lönar sig, vilket tyvärr är en viktig del av arbetet ifall du inte är villig att spendera både en jävla massa tid och pengar ur egen ficka utan att få mer än ett "Tack" tillbaka.

Tror inte det bara handlar om barn att göra, men gott med vuxna människor också som helt enkelt intresserar sig mer utav intensivare upplevelser.

NuZ
Testpilot
Skrivet av jack the frack:

Har önskat i många, många år att det ska komma seriösa spel, med modern grafik som bara handlar om kärlek, utan nåt våld alls i, men det har man ju fått ge upp tanken på tyvärr. Speciellt i en värld där småpojkar med sina karaktärer, endast är ute efter att skjuta, slå ihjäl och få döda andra småpojkars karaktärer, om och om igen i en evighets loop, är det mest populära i spelvärlden.
Vad är det för primitiv planet vi lever på, när det är det största nöjet bland spelande gossar, ställer jag mig frågan?

Har du missat fantastiska To The Moon och dess efterföljare. Starkare spel får man leta efter. Lilleskutt-tårarna bara spruta av det kännslomässiga i spelet och kärleken. Kan rekommendera


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Har du missat fantastiska To The Moon och dess efterföljare. Starkare spel får man leta efter. Lilleskutt-tårarna bara spruta av det kännslomässiga i spelet och kärleken. Kan rekommendera

Finding Paradise och To the Moon är superbra men de har absolut inte modern grafik.

Releasehästryttare

@jack the frack:
@NuZ:
@matnojje:

Eastshade släpps på Onsdag och skall tydligen vara riktigt bra, inte en raketkastare så långt ögat kan nå+ snyggt som attans.

http://www.eastshade.com/

Medlem
Skrivet av Devan:

http://www.eastshade.com/wp-content/uploads/2014/05/BannerVan...

@jack the frack:
@NuZ:
@matnojje:

Eastshade släpps på Onsdag och skall tydligen vara riktigt bra, inte en raketkastare så långt ögat kan nå+ snyggt som attans.

http://www.eastshade.com/

Tack för tipset det ser riktigt fint ut.

Inaktiv

@submariner: Aldrig i livet. Isf lovar jag att göra något obscent på livestream.

Medlem
Skrivet av jack the frack:

Har önskat i många, många år att det ska komma seriösa spel, med modern grafik som bara handlar om kärlek, utan nåt våld alls i, men det har man ju fått ge upp tanken på tyvärr. Speciellt i en värld där småpojkar med sina karaktärer, endast är ute efter att skjuta, slå ihjäl och få döda andra småpojkars karaktärer, om och om igen i en evighets loop, är det mest populära i spelvärlden.
Vad är det för primitiv planet vi lever på, när det är det största nöjet bland spelande gossar, ställer jag mig frågan?

Pengarna styr skulle jag gissa. Mer variation i spel världen vore inte helt fel. Gjorde dom ett kärlek spel idag skulle det ändå innehålla ett battleroyal läge :p.

Avstängd

Tror detta blir en kandidat till årets spel. Det ser verkligen kanon ut och blir nog en förbokning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har man med en scen där ett kärlekspar leker med lite blommor under ett vattenfall så nalkas det uppätning av kärlekspartner inom kort, sorgligt men sant,

Medlem
Skrivet av jack the frack:

Har önskat i många, många år att det ska komma seriösa spel, med modern grafik som bara handlar om kärlek, utan nåt våld alls i, men det har man ju fått ge upp tanken på tyvärr. Speciellt i en värld där småpojkar med sina karaktärer, endast är ute efter att skjuta, slå ihjäl och få döda andra småpojkars karaktärer, om och om igen i en evighets loop, är det mest populära i spelvärlden.
Vad är det för primitiv planet vi lever på, när det är det största nöjet bland spelande gossar, ställer jag mig frågan?

Att kalla de som gillar shooters för barn hjälper knappast diskussionen. Det är som jag skulle kalla dig en löjlig hippie som vill ha en "sjung cumbaya runt brasan" simulator. Fast det gör jag inte.

Vissa människor, oavsett ålder, tycker den typen av spel är kul. Om du nu vill ha en annan typ av spel, starta ett företag och få ett utvecklat, eller utveckla det själv?


signatur

I drank what?

KoP
Medlem

Enligt eran release lista så kommer Days Gone till PC, PS4, Xbox och swich.

Jag är ganska säker på att det inte stämmer. :'D

Tack för tipsen på Finding paradise, To the Moon och Eastshade.
Ha en fortsatt fin dag! Puss å kram

1
Skriv svar