Diskutera – Hur bra blir The Division 2?

Medlem

Förstår inte varför alla kräver att det ska vara så olikt föregångaren. Det heter "2" av en anledning, att det högst troligt kommer att bygga på vad som redan skapats i ettan.

Mer av samma tror jag majoriteten av de som gillar "looter-shooters" inte har något emot, om jag ska vara ärlig.

Har man 40h kampanj och en massa end-game content så tycker i.a.f. jag att man kan kalla det "2" snarare än en expansion, oavsett om gameplayet är detsamma.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Förstår inte varför alla kräver att det ska vara så olikt föregångaren. Det heter "2" av en anledning, att det högst troligt kommer att bygga på vad som redan skapats i ettan.

Mer av samma tror jag majoriteten av de som gillar "looter-shooters" inte har något emot, om jag ska vara ärlig.

Har man 40h kampanj och en massa end-game content så tycker i.a.f. jag att man kan kalla det "2" snarare än en expansion, oavsett om gameplayet är detsamma.

Är ju heller inte speciellt unikt, de flesta spel som får uppföljare är ju mer eller mindre mer av samma 😋

Medlem

Mer av samma vilket för min del är en bra sak. Definitivt något jag kommer spela mellan destiny 2 expansioner. Dock är jag inte lika förtjust i årstiden i spelet. Det var någon härligt dystert med vinter och snö i ettan.

Medlem

Personligen så gillade jag ettans miljöer mer, men samtidigt så känns tvåan mer levande. Körde igenom allt innehåll som fanns. Alla uppdrag, körde upp till lvl 10 i DZ samt alla 3 endgame karaktärer och känner att jag kommer nog att köpa tvåan när det släpps.

Gillade på något sätt att man har armor nu, för ryker den så är du död ganska snabbt därefter.

Medlem

Kommer bli ett köp. Dock skulle gärna veta om hur mycket ultimate editions "EXTRA STASH SPACE" är, eller om de är bara att man öppnar upp en Perk tidigare. Vore också nice om dom hade lite större FOV eller en slider..
Tycker fienden dör extremt fort nu med de gäller samma för dig när din armour är borta

Medlem

Älskade 1an och älskar 2an. Känns som vapnen har mer tyngd och en del av bullet spongen har försvunnit. Jag personligen kan knappt vänta tills release och en förbokning kändes hur gjuten som helst efter beta testen.

Medlem

Tyckte 1an fick för mycket skit eller rättare sagt kanske så släpptes det för tidigt, efter patchar och tillägg tyckte jag det var riktigt bra!

2an känns som en bra fortsättning, man har lärt av sina misstag och 2an vid släpp är vad 1an borde varit, sett till förväntningarna, jag ser fram emot detta släpp och kommer spendera många timmar här!

Division 2 är solklart sämre än ettan. The Dark Zone är ett skämt nu. För er som inte känner till det har de lagt till stat normalisering, vilket innebär att alla är lika statmässigt. Låter bra på papper, men ni kan gissa vad som redan hänt. Folk har redan hittat en 1-shot sniper build. Dödar alla andra spelare på ett enda skott. Och inte fan kan man skydda sig heller, eftersom man tvingas till jämna stats.

Med andra ord, i DZ är det som om att ni startade upp en match av Counterstrike. Lycka till som solospelare där när de lagt tillbaka Pulse(fanns ej i betan).

Menyerna i spelet är åt fan och det blindande ljuset på loading screen är extremt tröttsamt.
De har också implementerat auto-movement där ens gubbe får för sig att göra saker helt själv. Man hade mycket mer kontroll på gubben i ettan.

Fienderna spammar sina jäkla leksaksbilar och drönare plus granatkastare hela tiden. Det är en artificiell svårighetsgrad. Fienderna likt ettan fuskar. De vet alltid vart du är, även fast det har kommit in en storm där du själv inte kan se en enda fiende av dimman. De skjuter dig från alla håll genom dimman.

Och innan ni undrar, jag spelade igenom hela betan solo, inkl. endgame uppdraget.

Till slut, många buggar från ettan kom med i tvåan också. Det ser mörkt ut för D2.

Inaktiv
Skrivet av KingManfred1337:

Division 2 är solklart sämre än ettan. The Dark Zone är ett skämt nu. För er som inte känner till det har de lagt till stat normalisering, vilket innebär att alla är lika statmässigt. Låter bra på papper, men ni kan gissa vad som redan hänt. Folk har redan hittat en 1-shot sniper build. Dödar alla andra spelare på ett enda skott. Och inte fan kan man skydda sig heller, eftersom man tvingas till jämna stats.

Med andra ord, i DZ är det som om att ni startade upp en match av Counterstrike. Lycka till som solospelare där när de lagt tillbaka Pulse(fanns ej i betan).

Menyerna i spelet är åt fan och det blindande ljuset på loading screen är extremt tröttsamt.
De har också implementerat auto-movement där ens gubbe får för sig att göra saker helt själv. Man hade mycket mer kontroll på gubben i ettan.

Fienderna spammar sina jäkla leksaksbilar och drönare plus granatkastare hela tiden. Det är en artificiell svårighetsgrad. Fienderna likt ettan fuskar. De vet alltid vart du är, även fast det har kommit in en storm där du själv inte kan se en enda fiende av dimman. De skjuter dig från alla håll genom dimman.

Och innan ni undrar, jag spelade igenom hela betan solo, inkl. endgame uppdraget.

Till slut, många buggar från ettan kom med i tvåan också. Det ser mörkt ut för D2.

Överdrivet negativ much? De flesta nackdelarna du beskriver är saker som går att fixa innan release och OM det är ett problem så kommer det fixas. Märkte inte direkt av några av UI-problemen du beskrev heller. Ställt in det fel kanske?

Lite väl tidigt att döma ut spelet redan imo. Ser riktigt bra ut änsålänge imo

Medlem

Innan Anthems VIP demo så förbokade jag D2 och hade inget förhoppningar om att Anthem skulle passa mig. Till en början i Anthems VIP så bekräftades mina aningar men under helgen växte det på mig. Efter den här helgens betaspelande i D2 har jag gjort en u-sväng. Jag avbokade D2 och förbokade istället Anthem.

Det är något fundementalt fel i D2. Om man bortser från alla buggar så tycker jag att det inte går att träffa något. Notera att jag spelar på XBOX. De har totalt ändrat känslan för hur man skjuter jämfört med D1. Det är klumpigt och oförlåtande. Det känns som man inte gjort något för konsolspelarna utan fokuserat helt och hållet på PC. Ett annat fruktansvärt irriterande moment är när man använder kikarsiktet. Efter varje skott måste man zooma in igen... Om du träffar 1mm utanför en hitbox så missar du helt. Verklighetstroget kanske några tänker. Visst. Men på konsol med en handkontroll och den uppdaterade AI'n där NPC har ADHD och inte står still i kombination med att den går ut det inzoomade läget blir man ledsen och arg.

Jag kommer köpa D2. Men för tillfället känns det inte helt redo. Förhoppningsvis åtgärdar man det och släpper en ny beta (eller demo) för att vinna tillbaka mitt förtroende. Annars får jag plocka upp det senare i år när jag tröttnat på Anthem.

Medlem

Jag gillade betan skarpt, trots lite ljudbuggar och spelbuggar i spelet som jag hoppas att ME rättar till före lanseringen.

Jag har spelat ut ettan + DZ och i tvåan kände jag att de har fyllt i fler möjligheter att modifiera extra prylar (drönare, bärbar automat-kulspruta osv). Själva banan var riktigt snyggt (kommer nog ta en hel del bilder i spelet framöver) och ser fram emot att få utforska resten av Washington.

Fienderna har uppgraderat sig och blivit skarpare ( efter rank 300).

Det jag inte gillade är att man inte kan dra sig ur Squaden/gruppen när man vill. När vi har kört klart en mission så vill jag gärna dra mig ur från gruppen men det funkade inte. Vet inte om det beror på något fel eller om det är en bugg.

Skrivet av anon_326725:

Överdrivet negativ much? De flesta nackdelarna du beskriver är saker som går att fixa innan release och OM det är ett problem så kommer det fixas. Märkte inte direkt av några av UI-problemen du beskrev heller. Ställt in det fel kanske?

Lite väl tidigt att döma ut spelet redan imo. Ser riktigt bra ut änsålänge imo

Det finns bra saker i spelet också, jag tycker bara att de har gjort för många ändringar som de inte kan göra så mycket med. Ljusproblemen etc antar jag att de fixar. Däremot problemet med stat-normalisering kan de inte fixa. Inte heller väntar jag mig att de fixar det faktum att fienderna fuskar eftersom det är kvar sen ettan. Väderförhållanden fungerar bra mot andra spelare, inte så vidare mot AI.

För att vara tydlig kommer jag fortfarande spela spelet, kommer exklusivt hålla mig till Dark Zonen utan normalisering. Jag tycker bara att det i helhetens ljus är sämre än ettan.

Medlem

För att jämföra första spelet The Division så va de riktigt bra spel för va beta, visst kom ju lite delta error upp lite då då. Men bortsett de så kändes The Division 2 väldigt bra optimerat inga konstiga frame drops i en väl detaljerad stad. Med min rigg så låg jag mellan 60-80 fps allt på max med 1920x1080 upplösning.

Men där man hade sin bas i vita huset kändes lite rörigt tog ju nästan en hel dag för att komma dit man skulle. Men man lär sig.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Prestandamässigt så flöt DX12 versionen väldigt mycket bättre, men DX12 versionen gav mig också en bluescreen(!!) med något om "video memory management" så att ehhhhhh....

De har haft problem med instabilitet på DX12 länge. Jag testade första spelet igen för några veckor sedan och DX12 gav mig regelbundna hack så det gick inte att spela. Bytte till DX11 och då fungerade det bra igen.

Medlem

Skrev samma sak i en annan tråd. Som en expansion till ettan hade detta varit ett givet köp, men som ett eget fullpris spel känner jag att det inte är värt pengarna.
Jag gillade ettan enormt mycket, och jag tyckte att tvåan var rolig att spela också. Jag kände dock att det inte fanns så mycket nytt, och att som andra skrivit att det var ettan utan snö.
Jag kommer garanterat köpa spelet, men det får nog gå ner i pris först, så jag väntar nog på någon lämplig rea.
Anthem kommer som sagt om någon vecka, och det kommer förhoppningsvis hålla mig intresserad ett tag.

Medlem

Hej. har spelat några timmar i singleplayer. Undrar hur det funkar med co-op?

Kommer man kunna köra hela kampanjen i co-op eller är det bara vissa delar?

Medlem

@zzap64: Du kommer kunna spela igenom kampanjen i coop men du måste prata med de primära uppdragsgivarna separat. Jag har inte testat kampanjen i tvåan så mycket i coop då jag alltid var högre level än de jag skulle spela med och allt anpassades efter min level.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Gillade stämningen mer i Division 1. Annars är det som en lite bättre version av ettan rent spelmässigt.
Dark Zone/PVP kan jag inte uttala mig om.
Kommer dock inte att köpa det, för det är på tok för lite saker som lockar.

Medlem

@Maddox: Ok, tack för info! Tycker sådant upplägg i co-op är lite märkligt. Är det inte det? Man spelar ju ihop liksom. Men det kanske blir bra ändå

123
Skriv svar