Kodgrävande hittar tecken för att Apex Legends får solo- och duolägen

Robot
Kodgrävande hittar tecken för att Apex Legends får solo- och duolägen

Det som göms i kod kommer fram på internet.

#apex-legends


Geeks Gaming

Oooh, intressant! Just duo är något jag ser fram emot då man får se alla de gamla radarparen igen på Twitch. Sacriel och jackfrags, shroud och doc(?) summit och josh

Medlem

Det är ju klart att det finns stöd för det i koden, är ju bara en variabel, så de kan sätta ihop vilka kombinationer av team de vill, tex 30v30.

Frågan är om de planerar att stöda det, att dela upp spelarbasen till 3 olika game modes skapar 3 olika sätt att spela spelet på och dvs 3x mera saker att stödja.

Man kan se att de redan nu har overrides på abillities för Solo inställt (medic_super:medic_super_solo) så troligtvis så har de någon gång kommit fram att utifall de vill göra Solo så blir de tvugna att ändra på vissa karaktärer som inte skulle fungera i Solo såsom i Duo/Trio.

Jag tror mycket väl att vi inomsintid kommer få Solo / Duo, men jag gillar när utvecklare försöker fokusera på en front för att göra den versionen så polished som möjligt.


signatur
Skribent

Det får vi hoppas. Ogillar att köra i grupp.

Medlem

Det står även "inherit survival" längst upp som kan indikera andra typer av spelsätt utöver BR. Men sen så kan det också vara utanför deras intresse och bara vara rester från Titanfall-spelen.

Medlem

Jag är kanske en av få men tar gärna ett BR i Battlefront. Gillar hur det spelet utvecklats under året till det bättre.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Duos vore jätte bra faktiskt

Medlem

Duos - ja tack.

Solo: Tveksam faktiskt. Främst pga obalansen som kan bli med alla olika legends.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Känns som man förlorar en del om man tar bort samarbetet , men duo sure

Moderator | Testpilot
Skrivet av CliQue-SinneD:

Duos - ja tack.

Solo: Tveksam faktiskt. Främst pga obalansen som kan bli med alla olika legends.

Mm spelet är byggt för att liras i grupp. Känns som att mycket försvinner om man kör solo också då allt är byggt från grunden att spelas tillsammans med andra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med tanke på hur dåligt systemet verkar vara på att matcha folk med ungefär samma erfarenhet, och med tanke på att den klyftan bara kommer växa, så känns ett solo-läge väldigt intressant.
Kanske bättre att bara laga matchmaking istället, dock...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är just 3-manna squad som är en utav dem unika grejerna med Apex Legends. Spelet känns byggt kring 3 spelare på lag. Spela Duo kommer garanterat kännas som en man kort när man förstår vikten utav att ha 3 spelare med unika egenskaper. Nää..jag håller mig till 3-manna squad.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tror solo och duo läge skulle ta bort det som gör Apex Legends unikt emot andar BR. Som många redan nämnt här så är Apex Legends uppbyggt på just samarbete och synergin mellan olika legends i din 3 manna grupp. Men håller med @Dunder att matchmakingen är rätt dålig just nu och bara om den fixas så tror jag 3 manna läget håller sig

Medlem

Nu när jag tänkt lite mer så är jag rätt tveksam till Duos också faktiskt. Funkar liksom riktigt bra just med 3manssquads.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Min tolkning av koden är att de plockar bort "incapshield" ( = incapacitated shield = knockdown shield? ) i solo från loot och även Lifelines ulti. Vilket känns ganska logiskt då man antagligen kommer dö direkt i solos.

1
Skriv svar