Total War: Three Kingdoms försenas

Robot
Total War: Three Kingdoms försenas

Creative Assembly senarelägger releasen med 2,5 månader.

#total-war-three-kingdoms


FM-guru
F.d. Sisyr

Märkligt med en så lång uppskjutning med tanke på att det var mindre än en månad kvar till release. Dessutom mitt under pågående lanseringshype; de livestreamar ju spelet titt som tätt nu.

Gissar att man kommit fram till att spelet är för buggigt helt enkelt. Total War-titlarna är ju inte direkt kända för sina buggfria upplevelser, om man säger så, och man vill nog gärna undvika ytterligare en lansering likt den Rome 2 hade...

Medlem

Ja det var synd :/

Såg framemot det, men hellre ett försenat spel än ett som är helt trasigt på release.

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Märkligt med en så lång uppskjutning med tanke på att det var mindre än en månad kvar till release. Dessutom mitt under pågående lanseringshype; de livestreamar ju spelet titt som tätt nu.

Gissar att man kommit fram till att spelet är för buggigt helt enkelt. Total War-titlarna är ju inte direkt kända för sina buggfria upplevelser, om man säger så, och man vill nog gärna undvika ytterligare en lansering likt den Rome 2 hade...

Rome2 va riktig besvikelse. Och tyvärr verkar den dåliga AIn vara kvar om man tittar på gameplay från Three Kingdoms... Så vi får se.
Skippade Throne of britania av någon anledning.
Men tror jag kommer hålla mig till Empire, Shogun2 och Warhammer.

Medlem

@Jinxswe: Du borde kika in Thrones, jag har haft mäkta roligt med det

Medlem

Ska ändå inte köpa spelet med tanke på att det är endast baserat på kinesisk historia. Förstår inte varför de gör kinesiska total War spel, t.ex. shogun är ju riktigt tråkigt jämfört med medieval 2 eller Rome spelen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Är ett stort fan av Total War-serien. Shogun 2, Warhammer 1 & 2 är några av mina absolut mest spelade spel. Jag kan inte säga att jag gillade varken Rom 2 eller Atilla, och jag har inte ens tittat på Thrones of Britannia. Såg inte tillräckligt med nyheter för att hoppa på det men kanske är fel av mig?

Jag hoppas att Three Kingdoms är CA stora comeback på historiska sidan. Även om tidseran inte intresserar mig sådär supermycket så kommer jag ändå spela det förutsatt att CA levererar. En sån här stor försening praktiskt taget garanterar att Three Kingdoms inte blir ett Rome 2 vid release. Ju bättre Three Kingdoms blir desto bättre lär Warhammer 3 bli om många förbättringar med grafikmotorn, AI och funktioner som diplomati kan föras vidare.

Skrivet av Kleptoman:

Ska ändå inte köpa spelet med tanke på att det är endast baserat på kinesisk historia. Förstår inte varför de gör kinesiska total War spel, t.ex. shogun är ju riktigt tråkigt jämfört med medieval 2 eller Rome spelen.

Skojar du? Shogun 2 är för bövelen ett av de absolut bästa spelen i serien. Shameful dispray!

Medlem

Ni kan köpa det i födelsedagspresent åt mig istället i och med att jag fyller år den 21 maj


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Bra. Rome 2 - never forget.

Medlem

Och jag som såg fram emot att ha något kul att spela när jag tyvärr blir av med jobbet, tusan också. Får väl hoppas jag hinner hitta nytt då.

Frilansare

Good call. Det behövdes en hel del finputsning där.

Medlem
Skrivet av Brona:

Är ett stort fan av Total War-serien. Shogun 2, Warhammer 1 & 2 är några av mina absolut mest spelade spel. Jag kan inte säga att jag gillade varken Rom 2 eller Atilla, och jag har inte ens tittat på Thrones of Britannia. Såg inte tillräckligt med nyheter för att hoppa på det men kanske är fel av mig?

Jag hoppas att Three Kingdoms är CA stora comeback på historiska sidan. Även om tidseran inte intresserar mig sådär supermycket så kommer jag ändå spela det förutsatt att CA levererar. En sån här stor försening praktiskt taget garanterar att Three Kingdoms inte blir ett Rome 2 vid release. Ju bättre Three Kingdoms blir desto bättre lär Warhammer 3 bli om många förbättringar med grafikmotorn, AI och funktioner som diplomati kan föras vidare.

Skojar du? Shogun 2 är för bövelen ett av de absolut bästa spelen i serien. Shameful dispray!

Rome 2 tycker jag är ett bättre spel än Atilla - dock så är Charlemagne DLCt till det sistnämnda riktigt roligt. Thrones är en väldigt nedskalad TW upplevelse, men har sin charm i estetiken och naturligtvis även tidsperioden! Men, man ska inte glömma bort det underbara Medieval 2 Britannia!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

"Three Kingdoms är det första spelet i den historiska serien sedan 2013 års Total War: Rome 2"

Nej, det stämmer ju inte - Thrones of Britannia kom förra året!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Brona:

Skojar du? Shogun 2 är för bövelen ett av de absolut bästa spelen i serien. Shameful dispray!

Håller med. Det där var ren och skär blasphemy.

Medlem
Skrivet av Roten:

Rome 2 tycker jag är ett bättre spel än Atilla - dock så är Charlemagne DLCt till det sistnämnda riktigt roligt. Thrones är en väldigt nedskalad TW upplevelse, men har sin charm i estetiken och naturligtvis även tidsperioden! Men, man ska inte glömma bort det underbara Medieval 2 Britannia!

Rome 2 är antagligen bättre efter alla DLC. Jag gillade hur fokuserat Atilla var kring hunerna men fullkomligt avskydde systemet med squalor och sanitation. Det begränsade, höll tillbaka en och var inte det minsta roligt.

Frilansare
Skrivet av Roten:

"Three Kingdoms är det första spelet i den historiska serien sedan 2013 års Total War: Rome 2"

Nej, det stämmer ju inte - Thrones of Britannia kom förra året!

Tror att artikelförfattaren tänker på nästa stora fullängdstitel i Total War-serien. Thrones är en del av deras experimentella Saga-serie. Tycker också att det blivit rörigt med alla spinoff och expansioner.

Vissa skulle hävda att Atilla var det senaste men jag tänker att det också är en spinoff.

Frilansare

För koll på vad de olika Total War-teamen arbetar med rekommenderas CA-bloggen:
https://www.totalwar.com/blog/what-the-teams-are-working-on-j...

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Rome2 va riktig besvikelse. Och tyvärr verkar den dåliga AIn vara kvar om man tittar på gameplay från Three Kingdoms... Så vi får se.
Skippade Throne of britania av någon anledning.
Men tror jag kommer hålla mig till Empire, Shogun2 och Warhammer.

Äger nästan alla titlar total war titlar efter att ha insett hur mycket pengar jag har lagt i bara total Warhammer serierna, (bara Warhammer/Warhammer 2 som egentligen borde vara ett spel, tillsammans med alla faction DLC,s) så har jag slutat köpa deras produkter. Alldeles för mkt pengar i mina ögon.

1
Skriv svar