Vinnarna i Steam Awards 2018 visar att Valve inte riktigt bryr sig om något

Robot
Vinnarna i Steam Awards 2018 visar att Valve inte riktigt bryr sig om något

Prisutdelningen är bara ytterligare ett exempel på att Valve gör allt med en axelryckning.

#steam-awards, #valve


Medlem

Jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om Steam Awards, eller dess vinnare, och att GTA 5 vinner "Labor of Love" före Stardew Valley visar ju att de som röstade inte ens visste vad kategorierna hade för innebörd.

Medlem

Varför skulle Valve bry sig om något som alltid och kommer alltid att vara ett skämt?

Medlem

Det är fånigt att det tillåts nominera spel som är gamla, men själva listan säger mer om Steams användare än om Valve.

Medlem

När jag nominerade försökte jag hålla mig till spel som släpptes 2018, så anser också att det är lite fånigt att spel som släpptes pre-2018 fick vara med och slåss om priserna. Men, men... vad kan man göra när det gäller Valve?

Medlem

brydde mig inte ens om att rösta ... så meningslöst..

Medlem

edit:

När jag tänker efter har väl steam awards aldrig varit för vad som släpptes under året, utan vad som spelats under det?

Medlem

Jag tycker det är ett kul initiativ att PC-världens största community får rösta på spel i olika kategorier. Kategorierna känns inte alltid superseriösa men det måste de inte vara. Det finns nog med pris som röstas fram av "experter" och gör allt vad de kan för att framstå som spelens Oscars; utan större framgång.

Medlem

Valve är inte spelutvecklare.

Geeks Gaming
Skrivet av Freeman79a:

Valve är inte spelutvecklare.

Hur menar du? Man har väl utvecklat spel? Senast var det ju artifact

Medlem

Vill man ha seriös med endast 2018 spel kan man titta på tusen andra awards som finns. Tycker att det är lite roligt med ett alternativt awards som det här.

Medlem

Det ironiska är att vill man ha half life 3 portal 3 team fortres 3 etc så ska man undvika att köpa spel på steam. Synd att det är så många som inte fattar det utan köper allt på steam och sedan klagar att inget nytt spel från dom kommer.. Låt dom svälta lite nu så dom blir hungriga igen

Medlem

Men detta har ju pågått i flera år. Varför uppmärksammas det först nu av FZ?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men detta har ju pågått i flera år. Varför uppmärksammas det först nu av FZ?

Nyhetstorka förmodligen

Medlem

Är det uttalat att det bara handlar om spel från i år? Behöver ju inte vara så bara för att det är en årlig företeelse.

Min känsla är att Valve alltid velat att Steam egentligen drivs av communityn och att dom inte vill och inte vill behöva polisa saker och ting. Sen kan ju initiativ för det funka bättre eller sämre men känner nog de utvärderar och itererar iaf. Om communityn ger priserna vilka är Valve att säga att dom gett fel.


signatur

subterranean homesick alien

Backloggens befriare

Tycker nog ändå att det roligaste är att CD Project Red blir årets utvecklare med 0 släppta lir.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Det handlar ju om det som spelats under året, inte releaser. Pubg blev ju årets spel, igen, tex. Är ju communityt som både nominerat spelen till kategorierna och sedan röstat på dem. Spelen med flest spelare brukar vinna sånna omröstningar, utan att nödvändigtvis vara "bäst"

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Tycker nog ändå att det roligaste är att CD Project Red blir årets utvecklare med 0 släppta lir.

Med tanke på deras goodwill och det de visat av cyberpunk, inte direkt konstigt att många spelare värderar dem högt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sillgam:

Men detta har ju pågått i flera år. Varför uppmärksammas det först nu av FZ?

Skrivet av Striva:

Nyhetstorka förmodligen

Tredje året, och vinnarna för 2018 annonserades i fredags, så det är väl inte så draget ur röva?


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av keffkebab:

Tycker nog ändå att det roligaste är att CD Project Red blir årets utvecklare med 0 släppta lir.

Skrivet av knoxudg:

Med tanke på deras goodwill och det de visat av cyberpunk, inte direkt konstigt att många spelare värderar dem högt.

Thronebreaker kan ju iofs räknas som ett spel iom det är standalone

Medlem

Stoppa pressarna!

Man får alltså veta vilket spel som blev trea i respektive kategori.

Backloggens befriare
Skrivet av NordhNet:

Thronebreaker kan ju iofs räknas som ett spel iom det är standalone

Aah, just det, det hade jag redan glömt. Ja. Då har de ju faktiskt utvecklat ett lir! Tar tillbaks!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av bluebird:

Stoppa pressarna!

Man får alltså veta vilket spel som blev trea i respektive kategori.

Game of the Year

  1. Playerunknown’s Battlegrounds

  2. Monster Hunter: World

  3. N/A

  4. Hitman 2

  5. Assassin’s Creed Odyssey

Geeks Gaming
Skrivet av superlim:

edit:

När jag tänker efter har väl steam awards aldrig varit för vad som släpptes under året, utan vad som spelats under det?

Exakt så tolkar jag det, dvs players choice vad man själv spelat under 2018

Medlem

Hela Labor of Love kategorin vid sidan av Stardew Valley och Path of Exile om man ser hur de arbetar tillsammans med deras community för att göra den bästa produkten för alla involverad.

Medlem
Skrivet av knoxudg:

Med tanke på deras goodwill och det de visat av cyberpunk, inte direkt konstigt att många spelare värderar dem högt.

Inte tillräckligt högt med tanke på hur dåligt Thronebreaker sålde


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inte tillräckligt högt med tanke på hur dåligt Thronebreaker sålde

Började väl sälja mycket bättre efter de slutade med sina löjliga GoG exklusivitet?

1
Skriv svar