Racingspel Windows, som har racing mot polare över internet-läge

Medlem
Racingspel Windows, som har racing mot polare över internet-läge

Tja,

Min bästa kompis har precis fixat en schysst burk samt fiber-internet, så vi tänkte lira lite bilspel mot varandra!

Båda köpte Dirt 4 på rea nu - men vad vi kan se så kan man aldrig köra "mot varandra" - man kan bara tidsmässigt köra samma bana samtidigt o sen vem som fick bäst tid.

Jag tänker mig gammal Test Drive / NFS - där man körde samma bana själva eller med bot-bilar och kunde krascha in i den andra för att sabba tiden o rent allmänt bara ha QL - dvs mindre sim och mer "game arcade" spel.

Sjukt svårt att förstå vilka spel som har detta? Som sagt mer arkad än Sim, men inte med massa vapen och fjantiga story lines etc - välj bil(gärna ur en stor katalog) välj bana (gärna från riktiga banor) och skapa privat lobby, spela o ha det QL!

Forza 7 ? Shift2? Assetto Corsa?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning Lazze

Quake-konnässsör

Har ni tagit en titt på Project Cars? Finns två spel i den serien.

Är tydligen på rea nu också när jag kollade på steam, Project Cars 2 kostar cirka 20 dollars.

Medlem
Skrivet av almblad:

Har ni tagit en titt på Project Cars? Finns två spel i den serien.

Är tydligen på rea nu också när jag kollade på steam, Project Cars 2 kostar cirka 20 dollars.

Tja!

Tack för svar!

Kollat lite - men det är mer "sim"-spel som jag tolkat - kanske är OK ändå.... många säger "svår kört"

men för 20 USD kan man ju prova

Med vänlig hälsning Lazze

Quake-konnässsör

@Lazzerman: man kan ställa in lite hur avancerat man kan köra. Visst kan man finjustera allt, men jag brukar bara leka runt i spelet.

Medlem

Inte 100% på hur multiplayer funkar i spelet.. Men Wreckfest kan vara värt en titt.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Inte 100% på hur multiplayer funkar i spelet.. Men Wreckfest kan vara värt en titt.

Tack! Skall kolla in det!

Med vänlig hälsning Lazze

1
Skriv svar