Diskutera – Hur bra blir The Division 2?

Inaktiv
Skrivet av powerbuoy:

Känns otroligt likt ettan. Vilket såklart är kul för de som älskar ettan, men mindre kul om man var ute efter något nytt. För mig känns Anthem betydligt intressantare.

Är man ute efter något nytt så har man missat hela grejen med TD2. Var solklart från början att det skulle bli en vidareutveckling på ettan och inte en total omdesign av spelmotor och hela köret som från diablo2 till diablo3 t ex.

OT:

Kommer ha lika kul med TD2 som jag hade i TD1.
Bring it!

Inaktiv
Skrivet av Maddox:

@ForrestFox: Du tar i lite väl mycket när du påstår att det tar flertalet magasin att döda fiender när du testar själv. De enda som kan kräva mer än ett magasin är "Heavies" som har riktigt tungt kroppsskydd. Röda och lila gubbar dör på några välplacerade skott, men om man sitter och skjuter dem i västen eller hjälmen så tar det såklart mer tid.

Men du har också rätt när man är mer än två spelare så har de ökat nivåerna på fienders kroppsskydd, men detta märkte jag mer på min level 7 gubbe i en full grupp i Grand Washington Hotel. När jag körde Jefferson Trade Center i end game med två andra så hade vi inga svårigheter att besegra fiender.

Vill man oneshota saker kan man spela CS. I ett mmo/arpg fungerar det inte med 100% realism. Kan man inte sätta sig in i den spelstilen blir det som sagt att hålla sig till något annat

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Är man ute efter något nytt så har man missat hela grejen med TD2. Var solklart från början att det skulle bli en vidareutveckling på ettan och inte en total omdesign av spelmotor och hela köret som från diablo2 till diablo3 t ex.

OT:

Kommer ha lika kul med TD2 som jag hade i TD1.
Bring it!

Instämmer! Så många saker med tvåan är för att göra om system helt som inte funkade så bra eller var för avancerade i första spelet. Allt handlar inte om grafik, men de har uppdaterat Snowdrop för att hantera höjdskillnader så kullar och dalar finns. Detta syns väl t.ex. i Darkzone.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av pazu:

Så synd att de slösar detta upplägg på ett "MMO". Hade vart SÅÅÅÅ häftigt om detta var en enspelarspel med asgrym kampanj.

De har redan Ghost Recon och Farcry som är det på två olika sätt. Dessutom kan man köra Division 2 som ett enspelarspel om man vill.

Medlem

ᴀɴ ᴀɢᴇɴᴛ ɪs ʀᴇǫᴜᴇsᴛɪɴɢ ʙᴀᴄᴋᴜᴘ.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

ᴀɴ ᴀɢᴇɴᴛ ɪs ʀᴇǫᴜᴇsᴛɪɴɢ ʙᴀᴄᴋᴜᴘ.

Haha påminner mycket om Fallout 4 " Another Settlement Needs Our Help "

Medlem
Skrivet av Maddox:

@ForrestFox: Du tar i lite väl mycket när du påstår att det tar flertalet magasin att döda fiender när du testar själv. De enda som kan kräva mer än ett magasin är "Heavies" som har riktigt tungt kroppsskydd. Röda och lila gubbar dör på några välplacerade skott, men om man sitter och skjuter dem i västen eller hjälmen så tar det såklart mer tid.

De vapen jag fick tillgång till vid high-tier gubben gav ganska hård rekyl vilket gjorde att det blev svårt att sätta välplacerade skott från håll. Men jag verkar inte vara den enda som anser detta så vore intressant att se hur du spelar, om du springer otäckt nära fienden eller hur du gör.
Anyhow, som sagt så är det en Beta, så jag gissar vissa ändringar kommer göras på ett eller annat sätt innan release.
(Och nej, jag är ingen usel skytt, hehe)

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

ᴀɴ ᴀɢᴇɴᴛ ɪs ʀᴇǫᴜᴇsᴛɪɴɢ ʙᴀᴄᴋᴜᴘ.

På PC-versionen: Tryck "M" för kartan, tryck "E" två gånger så kartan kommer i SHD läge. Håll innne "F" för att stänga av "On call".

Medlem

@ForrestFox: Körde du sharpshooter utan att byta vapen? Jag körde båda gångerna som demolitionist och använde maskingevär/hagelbössa kombo. Jag visste var de skulle komma så jag kunna direkt öppna upp med maskingeväret och sikta stabilt.
Hagelbössa om de flankade mig eller avancerade när jag laddade om maskingevär.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Tyckte den var bra (spelade fram till DZ typ), saknar "snö" miljön. Gillade Division 1 och känns som att detta blir en riktig uppföljare.

Medlem

Synd bara du inte kommer kunna spela spelet rakt av som solo, då menar jag inte storyn, syftar på allt som spelet har att ge. Speciellt end gamet, för ibland vill man ju vara för sig själv en stund.
Jag personligen är inte så mycket för spela med randoms, beror på spel som Battlefield är okey. Men spela med vänner är helt okey.

Fast detta är ju då min åsikt på spelet/spelen.

Medlem

Helt ok, ett klart köp.
Om jag nu säger att det dock inte är samma atmosphär som i ettan som en del också gjorde, så tror jag däremot att det mera en "det blir *aldrig* samma sak än som det första".Okay, kanske inte alltid, men vädligt ofta.

Avstängd

UI:t är ju fruktansvärt dåligt. Fullständigt värdelöst och plottrigt!

Inaktiv
Skrivet av Rh3nium:

Helt ok, ett klart köp.
Om jag nu säger att det dock inte är samma atmosphär som i ettan som en del också gjorde, så tror jag däremot att det mera en "det blir *aldrig* samma sak än som det första".Okay, kanske inte alltid, men vädligt ofta.

Tycker det är sjysst med lite färgladare miljöer än konstant snöslask och regn hela tiden.

Medlem

Tittar man på det på streams så ser man knapppt någon skillnad. Det skulle kunna ha varit en stor DLC till D1 lika gärna. Men jag undrar om det är roligare än D1, spelar man det ensam var det ganska tråkigt, säkert roligare i coop men det är ju alla spel så.

Medlem

Spelade igenom det och klarade även Invaded scenariot (endgame) solo. Hade riktigt kul. Tycker AI känns bra, den omringar en, tar skydd, skickar upp drones, kastar granater med mera. Ibland gör den lite fel och springer efter en öppet när man backar, men det berodde lite på omgivningen också.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Är man ute efter något nytt så har man missat hela grejen med TD2. Var solklart från början att det skulle bli en vidareutveckling på ettan och inte en total omdesign av spelmotor och hela köret som från diablo2 till diablo3 t ex.

OT:

Kommer ha lika kul med TD2 som jag hade i TD1.
Bring it!

Hade inte förväntat mig byte av spelmotor (inget fel på snowdrop) men att alla animationer och UIt är identiskt känns lite fattigt. Känns som att det enda de gjort är att byta karta. Men kul för dig att du tycker det är kul.

Medlem

Sämsta beta-upplevelsen jag någonsin haft tror jag.
Uppstarten av spelet var det segaste på länge med buggigt karaktärsväljande (och extremt fula karaktärer jämfört med första spelet), spelets anti-fusk kraschade tydligen ett par gånger då spelet inte hittade igen det, eller så hade jag får dålig uppkoppling mot servern.

När spelet till slut gick igång så fanns det absolut inget ljud in-game. Endast ljud i menyer och cut-scenes. Blev en rätt hastig avinstallation.
Får helt enkelt vänta på spelets release och sjutton uppdateringar senare innan jag ens funderar på detta spel. Lite synd då jag ändå fastnade hårt för första spelet redan i betan.

Medlem

Jag vill fortfarande ha en FOV-slider.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Riktigt dålig timing ubisoft. Att tro att någon annan än riktigt störa division fan kommer köpa detta är en dödsstöt för hela spel serien. Man kan inte släppa detta bara dagar efter spel som anthem, farcry och apex. D2 kunde blivit succé men nu finns det inte en chans. Borde ha släppts i januari. Spelet i sig har inget nytt som kan locka nya spelare. Okej spel, dålig timing.

Medlem

Ingen stor skillnad jämfört med första spelet. Sommar DLC. Anthem verkar mer lockande.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Riktigt dålig timing ubisoft. Att tro att någon annan än riktigt störa division fan kommer köpa detta är en dödsstöt för hela spel serien. Man kan inte släppa detta bara dagar efter spel som anthem, farcry och apex. D2 kunde blivit succé men nu finns det inte en chans. Borde ha släppts i januari. Spelet i sig har inget nytt som kan locka nya spelare. Okej spel, dålig timing.

Vet inte deras förväntningar men tror inte det här floppar, jag hade betydligt mer problem med Anthem, både tekniskt och spelmekaniskt. Tiden får väl utvisa hur det går för båda spelen men det här var inget jag ens funderat på nu inför release. Sen kan jag hålla med om att det ser mycket ut som första spelet men det ser jag inte som nåt stort problem, snarare tvärtom, då hittar man i menyer och vet upplägget, det som däremot verkligen glädjer mig är att de verkligen verkar fattat deras misstag vid releasen av förra spelet och nu åtgärdat många saker, syns kanske inte vid första anblick men det tyckte jag kändes när man spelade betan. Är jävligt sugen på spelet nu men vill tillägga att jag hoppas på Anthem också, är bara lite mer reserverad vid release kring det.

Medlem
Skrivet av laban005:

Vet inte deras förväntningar men tror inte det här floppar, jag hade betydligt mer problem med Anthem, både tekniskt och spelmekaniskt. Tiden får väl utvisa hur det går för båda spelen men det här var inget jag ens funderat på nu inför release. Sen kan jag hålla med om att det ser mycket ut som första spelet men det ser jag inte som nåt stort problem, snarare tvärtom, då hittar man i menyer och vet upplägget, det som däremot verkligen glädjer mig är att de verkligen verkar fattat deras misstag vid releasen av förra spelet och nu åtgärdat många saker, syns kanske inte vid första anblick men det tyckte jag kändes när man spelade betan. Är jävligt sugen på spelet nu men vill tillägga att jag hoppas på Anthem också, är bara lite mer reserverad vid release kring det.

Far Cry New Dawn är ju också precis som Far Cry Primal bara samma spel med lite ändrad spelvärld, ny story och nytt content.
Apex Legends kan man ju inte direkt beskyllda dem för, ingen visste ju att det skulle komma.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av pazu:

Så synd att de slösar detta upplägg på ett "MMO". Hade vart SÅÅÅÅ häftigt om detta var en enspelarspel med asgrym kampanj.

Var precis vad jag tyckte om ettan. Eller ja, inför släpp i alla fall. Efter släpp kunde jag konstatera att det var ett spel som inte hade fallit mig i smaken även om det varit SP...

Inaktiv
Skrivet av Amelek:

Sämsta beta-upplevelsen jag någonsin haft tror jag.
Uppstarten av spelet var det segaste på länge med buggigt karaktärsväljande (och extremt fula karaktärer jämfört med första spelet), spelets anti-fusk kraschade tydligen ett par gånger då spelet inte hittade igen det, eller så hade jag får dålig uppkoppling mot servern.

När spelet till slut gick igång så fanns det absolut inget ljud in-game. Endast ljud i menyer och cut-scenes. Blev en rätt hastig avinstallation.
Får helt enkelt vänta på spelets release och sjutton uppdateringar senare innan jag ens funderar på detta spel. Lite synd då jag ändå fastnade hårt för första spelet redan i betan.

Det där kan jag intr relatera till alls. Inte någon av streamsen jag såg heller. Måste ha skitit sig rejält för just dig med installationen. Otur

Inaktiv
Skrivet av Solidtamam:

Riktigt dålig timing ubisoft. Att tro att någon annan än riktigt störa division fan kommer köpa detta är en dödsstöt för hela spel serien. Man kan inte släppa detta bara dagar efter spel som anthem, farcry och apex. D2 kunde blivit succé men nu finns det inte en chans. Borde ha släppts i januari. Spelet i sig har inget nytt som kan locka nya spelare. Okej spel, dålig timing.

Dummaste jag läst på länge..

Medlem
Skrivet av Natrium:

för mig kändes det som DLC och expansion till originalet. Kändes väldigt lika bara att du fått nya skills och dom ändrat UI och vart man är någon stans, inget fel på det i sig men inte tillräckligt för mig för köpa på release blir till vänta på patcher och se vart spelet går någon stans.

När jag väl får spelet så kanske det blir spela igenom storyn och så sen lägga ner.

Precis min känsla.
Kanske blir ett köp när det kostar 100 sek.
Med respawns apex legends och hur polerat och bra det är, så tvivlar jag på att man sneglar åt ett annat spel på månader. The last of us 2 är det enda spel som jag ser fram emot, och det kommer till ps5.
Och wreckfest... Om det kommer någon gång.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Alla är vi olika, men finns nog(?) fler i min sits...

Har extremt lite tid, så spel måste fång mig fort.
Kanske har missat grejen med division, kanske finns/är ”end game” som är grejen?

Demot, så långt jag kom:
Först så man köra nån repetetiv gömma sig bakom en låda och skjuta lite fiender, sen in i någon bas och få lite info om att man ska vidare, in till nästa bas och lite mer intetsägande ”story” / ”cutscene” för att sen gå mot nått hotell där det återigen är samma repetetiva veva av att skjuta mobs...

När man kom upp på taket gav jag upp, var det inte i division 1 där man rätt fort hamnade uppe på ett tak i slutet av banan?

Kändes bara som man spelat samma grej femtielva gånger förut.
15 minuter, det är vad spelet har på sig att övertyga mig att det är värt min tid. Oavsett vilket spel det är. Tyckte inte att detta demot gjorde det...

Medlem

Spelade igenom betan med en kompis, även "endgame" scenariot. Vi hade väl lite sådär medelmåttligt kul i alla fall.

Jag hade oerhört låga förväntningar från början så jag blev väl om något lite positivt överraskad men jag skulle ändå inte anse att det är ett bra spel, och absolut inte värt priset på 60€.

Har inte spelat Division 1 men har sett en del gameplay, 2:an verkar ju minst sagt väldigt lika. Problemet är väl egentligen själva gameplay i grunden, jag kände att jag nog skulle bli uttråkad rätt snabbt med att sitta bakom skydd och försöka dra headshots på fiender för att sedan förflytta mig till nästa skydd och skjuta nästa fiende. Precis all combat följde ju den stilen och det kändes varken speciellt spännande eller roligt enligt mig.

Prestandamässigt så flöt DX12 versionen väldigt mycket bättre, men DX12 versionen gav mig också en bluescreen(!!) med något om "video memory management" så att ehhhhhh....

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

UI:t är ju fruktansvärt dåligt. Fullständigt värdelöst och plottrigt!

Amen to that. Hade hoppats de skulle göra UI't lite bättre, men vi får det vi får tyvärr

123
Skriv svar