Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

@breahl: kul! Var det första mötet? Man stöter väl på honom några gånger till under spelet vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@breahl:

Men hur var det nu med Deadwood, fick serien något riktigt slut? Vill minnas snack om att de bara dödade den, så har inte vågat se klart. För bra minnen. Ian McShane alltså...

Som jag minns det försökte man väl göra ett slags värdigt slut. Men man ville ha MER så det kändes dystert.

Godless! Tror jag ingen har nämnt.☺

Medlem
Skrivet av Nemo:

Håller med! Grymt bra miniserie. Jag var helt "hooked" och såg hela under 2 kvällar på raken. Särskilt Jeff Daniels tyckte jag var makalöst bra.

Även där hittar man likheter med RDR2. Tänker på gruvan vid västernstaden. I RDR2 har vi ju Annesburg med gruvan.

Vilken tjänst/kanal sänder den?

Tillägg: Hittade den på Netflix🙂

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: kul! Var det första mötet? Man stöter väl på honom några gånger till under spelet vad jag vet.

Japp var första gången, kul om det blir fler.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

För den som vill inspireras så är ju Godless något av det bästa jag sett i western-väg de senaste årtiondena. Vill hålla den shoot-out som sker i avsnitt [beep] som en av de bästa som någonsin gjorts på tv, film eller i spel. Godless!
(sorry om någon redan tagit upp detta. Är ju en "late bloomer" i den här tråden...)

Yes! Också ett fan av den miniserien! Japp, that shoot out...OK corral släng dig i väggen Många bra skådespelarinsatser i Godless också.


signatur

Jump in.

Avstängd

Lite skillnader jag märkt på RDR 1 och 2.

Bra saker: Dead eye är bättre, mycket bättre, man är nästan oövervinnelig. Dueller är mycket enklare också, man vinner alla hur enkelt som helst.

Jobbiga sak: Att man måste rida hästen manuellt hela tiden. I RDR 2 kan man slå på cinematic mode när man satt ut en destination man ska till och bara njuta av omgivningarna.

Sen har jag sett att man kan köpa hus och sådant i RDR 1, vad har man dom till?


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Yepp, rent samhällsmässigt så fanns det många brister innan västern moderniserades där lagar och annat infördes. Men även Moderniseringen använde sig utav slavarbeten och fula sätt för att verkställa dessa projekt inom moderna samhällen. Tills dess så fanns det en anledning då det kallades för "Vilda" för det var faktiskt så områdena såg ut som dem gjorde med sina brister i resurser och samhällsstrukturer. Det finns en charm över det hela, men det är ingen tidsperiod man hade velat leva under.

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: Vi alla har en period där vi säger "Screw it!" och slänger på oss ett par cowboysarpjux och en hatt. Och spenderar resten utav kvällen med en kastrull full av bönor.

Välkommen till Vilda FZ!

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@Nemo: Yepp, rent samhällsmässigt så fanns det många brister innan västern moderniserades där lagar och annat infördes. Men även Moderniseringen använde sig utav slavarbeten och fula sätt för att verkställa dessa projekt inom moderna samhällen. Tills dess så fanns det en anledning då det kallades för "Vilda" för det var faktiskt så områdena såg ut som den gjorde med sina brister i resurser och samhällsstrukturer. Det finns en charm över det hela, men det är ingen tidsperiod man hade velat leva under.

@Över45 skulle nog vara en riktig Uncle om han levde under den tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Jag tror att vi alla känner oss som Uncle ibland. Man vill bara slippa allting och koppla av.

Medlem
Skrivet av breahl:

Lite skillnader jag märkt på RDR 1 och 2.

Bra saker: Dead eye är bättre, mycket bättre, man är nästan oövervinnelig. Dueller är mycket enklare också, man vinner alla hur enkelt som helst.

Jobbiga sak: Att man måste rida hästen manuellt hela tiden. I RDR 2 kan man slå på cinematic mode när man satt ut en destination man ska till och bara njuta av omgivningarna.

Sen har jag sett att man kan köpa hus och sådant i RDR 1, vad har man dom till?

Husen köper man för att få ställen att sova/spara på osv om jag minns rätt. Samma som i GTA.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd
Skrivet av Paiden:

Husen köper man för att få ställen att sova/spara på osv om jag minns rätt. Samma som i GTA.

Ok ja det kan ju vara rätt så bra. Konstigt att det inte fanns i RDR 2.

Fast kom att tänka på att det är helt annat system där, där kan du stänga av när dom helst och starta där sen. När du stänger RDR 1 så hamnar man i något hus när man börjar igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

@Över45 skulle nog vara en riktig Uncle om han levde under den tiden.

Definitivt! Jag skulle sitta och berätta massor runt lägerelden för "ungspolingarna". Inte supa riktigt lika mycket dock. Att förklara för andra hur man egentligen gör en sak är jag bra på. Lumbago har jag inte, ont i ländryggen/ryggskott. Dock har jag portvinstå (gikt) ett trasigt knä och allmänt ont här och där.
"Det där med att bära vatten och hö. Jag har så ont i knät och gikten gör sig påmind. Men jag kan berätta för dig hur man hugger ved effektivt"

Medlem
Skrivet av Över45:

Definitivt! Jag skulle sitta och berätta massor runt lägerelden för "ungspolingarna". Inte supa riktigt lika mycket dock. Att förklara för andra hur man egentligen gör en sak är jag bra på. Lumbago har jag inte, ont i ländryggen/ryggskott. Dock har jag portvinstå (gikt) ett trasigt knä och allmänt ont här och där.
"Det där med att bära vatten och hö. Jag har så ont i knät och gikten gör sig påmind. Men jag kan berätta för dig hur man hugger ved effektivt"

Har ni spelat förlängningen med John. Uncle ger John ett litet uppdrag att samla ihop lite saker att bota hans "underlivsbesvär", som han dragit på sig på något underligt vis😉

Medlem
spelar om nu :)

Ja nu är det 2:a gången jag spelar och har verkligen tagit det lugnt! Så mycket roligt att upptäcka och nu håller jag på att verkligen undersöka ALLA små stugor jag hittar över hela kartan. Rätt så tids-slukande
En roligt litet uppdrag jag upptäckte denna gång var i Rhodes. Såg av en ren händelse att det stod en kille vid vapen-shopen och tittade ner och in genom ett källarfönster vid husets gavel. Har ni andra gjort det "uppdraget"?
Rätt kul faktiskt även om jag råkade ha ihjäl den jag skulle hjälpa men tur nog sparade jag innan
Detta tillhör ju inte huvudstoryn så skiter i att sätta spoilervarning och jag säger inte heller vad man ska göra

Känns faktiskt lite roligare nu även om jag vet hur det går för nu är man ju betydligt skickligare med kontrollen etc

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

Ja nu är det 2:a gången jag spelar och har verkligen tagit det lugnt! Så mycket roligt att upptäcka och nu håller jag på att verkligen undersöka ALLA små stugor jag hittar över hela kartan. Rätt så tids-slukande
En roligt litet uppdrag jag upptäckte denna gång var i Rhodes. Såg av en ren händelse att det stod en kille vid vapen-shopen och tittade ner och in genom ett källarfönster vid husets gavel. Har ni andra gjort det "uppdraget"?
Rätt kul faktiskt även om jag råkade ha ihjäl den jag skulle hjälpa men tur nog sparade jag innan
Detta tillhör ju inte huvudstoryn så skiter i att sätta spoilervarning och jag säger inte heller vad man ska göra

Känns faktiskt lite roligare nu även om jag vet hur det går för nu är man ju betydligt skickligare med kontrollen etc

Jodå jag brukar göra det först av allt när jag spelar om för man får en fin bössa.

Det finns förövrigt ett sånt där uppdrag i varje stad du är i så du vet, så kolla dom andra med.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@Bellafjella: Haha, ja vapenhandlaren är en hyfsat sjuk man


signatur

Jump in.

Medlem

@breahl: Det ska jag genast kolla! Man har nog missat en hel del!

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Ja nu är det 2:a gången jag spelar och har verkligen tagit det lugnt! Så mycket roligt att upptäcka och nu håller jag på att verkligen undersöka ALLA små stugor jag hittar över hela kartan. Rätt så tids-slukande
En roligt litet uppdrag jag upptäckte denna gång var i Rhodes. Såg av en ren händelse att det stod en kille vid vapen-shopen och tittade ner och in genom ett källarfönster vid husets gavel. Har ni andra gjort det "uppdraget"?
Rätt kul faktiskt även om jag råkade ha ihjäl den jag skulle hjälpa men tur nog sparade jag innan
Detta tillhör ju inte huvudstoryn så skiter i att sätta spoilervarning och jag säger inte heller vad man ska göra

Känns faktiskt lite roligare nu även om jag vet hur det går för nu är man ju betydligt skickligare med kontrollen etc

Ja alla små grejer och småuppdrag man upptäcker när man spelar långsamt och undersöker allt är väldigt givande. Att verkligen undersöka alla ensligt liggande småstugor gör att man upptäcker många tragiska, otäcka och underliga livsöden. Det gjorde för mig att det känns som att det är verkligt. Folk har levt här, ungefär. Man går på illusionen av den levande världen de skapat 😀.

Medlem
Skrivet av Över45:

Har ni spelat förlängningen med John. Uncle ger John ett litet uppdrag att samla ihop lite saker att bota hans "underlivsbesvär", som han dragit på sig på något underligt vis😉

Ja det var väldigt lustigt uppdrag...

Bland annat skulle man få tag på en skunk!

En skunk? Vad tusan ska Uncle med den till? Jag bara garvade när jag såg det...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Ja det var väldigt lustigt uppdrag...

Bland annat skulle man få tag på en skunk!

En skunk? Vad tusan ska Uncle med den till? Jag bara garvade när jag såg det...

Vill vi veta?


signatur

Jump in.

Medlem

Att hålla en hemlighet i fem år...

Läsvärd intervju med Roger Clark om samarbetet med Rockstar och övriga röstskådisarna, och hur det var att hålla storyn och hans jobb med Arthur hemligt i fem år.

Red Dead Redemption 2 Roger Clark Interview

Medlem

Undrar hur många av Rogers polare som försökte supa honom under bordet och få honom att säga något om spelet under de där fem åren.

"Kom igen Roger, liiite kan du väl berätta! Här, jag bjuder på en öl till! " 😀 🍺

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Antagligen så gav han vika men skrek bara "Lenneih!!!" och ingen förstod honom.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja det var väldigt lustigt uppdrag...

Bland annat skulle man få tag på en skunk!

En skunk? Vad tusan ska Uncle med den till? Jag bara garvade när jag såg det...

LÄS PÅ EGEN RISK

Nu var det väl doftkörtlarna på en skunk som behövdes om jag minns rätt. Om man tänker på hur vidrigt de sägs lukta ( har aldrig upplevt det) så måste det verkligen vara rejäla problem med underlivet Uncle hade.

Kan dock tänka mig att tanken var att "ont dödar ont" (stanken tar ehmm. bort stanken)🤢. Förr när medicin inte var annat än när man gjorde blandningar själv (naturapoteket) fanns det lite "folktro" inblandad ofta. Det att "ont skall med ont fördrivas" är ett ganska känt gammalt talesätt. Så blandningen kanske baseras på det.😷 Men naturligtvis ett skämt från R*.
😁
Det var väl ofta som vissa växter verkligen hjälpte mot vissa specifika problem också. Men det är ju erfarenheter och "kloka gummor/gubbar" som verkligen kunde sin sak det handlade om då. Som kristendomen dömde till häxbålet ibland.
Ibland är mänskligheten fantastisk på att dömma sig själv!

Medlem

@Över45: hehe, ja det låter trovärdigt. Eller plausibelt, som man säger! 😄

Avstängd

Försöker kämpa mig igenom red dead 1 men känns så tråkigt att spela då 2:an är så mycket bättre. Sen musiken är fruktansvärd, man somnar nästan då man rider omkring. Det känns så dystert tack vare den där låten som går hela tiden.

Jag har dock läst hur allt slutar och finns väl någon youtube video med så kan kolla det. Har så mycket andra spel att testa med fram till den 26:e. Är över 600 spel på PS Now varav runt 200 är till PS4, resten är äldre systemen. Det fina är ju att man kan spela alla på PC med så när RDR 2 kommer till PS Now så kan PC-spelarna spela genom det. Men det lär väl dröja, tror det hinner komma till vanlig PC först.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: vad händer den 26e? Det är väl ingen DLC på gång då som jag missat? 😬 Har inte koll på alla releaser hit och dit. 😄

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: vad händer den 26e? Det är väl ingen DLC på gång då som jag missat? 😬 Har inte koll på alla releaser hit och dit. 😄

PS Now betan slutar hahahaha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Försöker kämpa mig igenom red dead 1 men känns så tråkigt att spela då 2:an är så mycket bättre. Sen musiken är fruktansvärd, man somnar nästan då man rider omkring. Det känns så dystert tack vare den där låten som går hela tiden.

Jag har dock läst hur allt slutar och finns väl någon youtube video med så kan kolla det. Har så mycket andra spel att testa med fram till den 26:e. Är över 600 spel på PS Now varav runt 200 är till PS4, resten är äldre systemen. Det fina är ju att man kan spela alla på PC med så när RDR 2 kommer till PS Now så kan PC-spelarna spela genom det. Men det lär väl dröja, tror det hinner komma till vanlig PC först.

Slutet på RDR(1) är ju ungefär lika muntert som i RDR2😀.

Dock får du ju möjlighet att hämnas eller låta bli. När du blir Johns son.

Skriv svar