Senaste filmen du såg

Ambassadör
League of Legends

@Carl Johansson-Sundelius: Kanske få ge det ett försök igen. Insåg precis att jag blandade ihop Plemmons med Will Poulter. En blandning av Plemmons och Poulter är min favoritskådespelare

Medlem

Ready Player one

Standardactionrulle.

Ger den (med nöd och näppe,) tre av fem.

(Jag har egentligen ingenting emot "standardactionrullar". Ett bra sätt att avsluta en vardagskväll.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Colombiana (2011). Ok film men inget jag blåser av stolen för. Den gick på TV och jag hade inte sett den innan


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Overlord!

Ganska skön film. Grymma effekter, bra skådespeleri osv. Helt ok story trots att det är scifi/skräck.
Gillar man den typen av film så bryr man sig inte om felaktigheter i historia och osannolika saker.

Rekommenderar!

Skägg.
10 Chambers

Dark Crimes.

2 av 5 Bitter Polsk Polis. Hade ändå lite förhoppninngar om att Jim Carrey skulle leverera lite obehaglig stämning men istället fick man en förutsägbar kriminalrulle som kändes utragen trots en lång på bara 1,5 timmar.


signatur
Medlem

Assassin's Creed. Både jag och frugan (som inte är en gamer) uppskattade filmen. Så vi såg den med gamerögon (spelat serien sedan 1an) och icke-gamer ögon. (Hon sade "är det det där spelet du springer runt på taken?"). Underhållande. 3 av 5 lönnmord.


signatur

I drank what?

Fragtjuv

Har den senaste tiden laddat upp med filmerna som är nominerade till bästa film på OScarsgalan. Jag tycker att de flesta av dem har varit bra men hade svårt att ta till mig The Favourite. Jag hoppas för övrigt att Blackkklansman eller Green book tar hem det.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Moderator | Testpilot

Inte sett så mycket film på senaste tiden faktiskt...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

BlacKkKlansman igår kväll.

Sett fram emot att kunna hyra denna på någon playtjänst men blev ändå lite besviken.
Visste att den byggde på en riktig historia och sånt gillar jag men det blev lite för lite av allt.
För lite dramatisering för att vara en ren film, för lite dokumentär för att vara en ren dokumentär... fanns ingen edge åt något håll.
Jag förväntade mig lite mer "svart humor" likt den i filmen three billboards outside ebbing missouri.

Men jag ger den ändå 3/5 och man upphör aldrig att förvånas över hur saker och ting såg ut och tyvärr fortfarande ser ut i "the U S and A"

Medlem

The Infiltrator

På gränsen mellan okej och bra, anser jag. En actionfilm utan mycket skjutande, en spännande dramafilm om när Robert Mazur infiltrerade Escobars gäng, i ett försök att ta ner dem, så att säga. Gillades hur som helst.

Tråddemonen
Testpilot

Såg Polar med Mad Mikkelsen. Den var som en sämre John Wick 2/5.

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

Såg Polar med Mad Mikkelsen. Den var som en sämre John Wick 2/5.

Såg också den igår. Tyckte den var sjysst. Gillade John Wick också

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Såg också den igår. Tyckte den var sjysst. Gillade John Wick också

Samma här. Frugan uppskattade den också, så nu är hon även introducerad i John Wick's underbara värld.


signatur

I drank what?

Tråddemonen
Testpilot

@Mirage: Låter ju positivt, Vikkan filmerna är bra.

Medlem

Paradox (Netflix)

Tidsresor och missöden.

Tre tidsmaskiner av fem.

Trailern innehåller spoilers. Be warned.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Predator (Från 2018)

Den var varken bra eller dålig. En helt okej filmrulle att titta på under en tråkig hemmakväll.

Medlem

road to perdition. hur bra som helst nästan.
paul newman rip, tom hanks och flera.
gangster drama/action .
se den om ni kan.

Medlem

Shimmer Lake

"Amerikansk småstads-snutfilm"

Det var svårt att bedöma den här filmen. Visserligen gillade jag upplägget, och filmen är välgjord, Men...

Låt oss säga att det här är en film där praktiskt taget alla, utom möjligen FBI agenterna, har skelett i garderoben.
Jag har svårt för att känna någon form av sympati för någon av filmens huvudkaraktärer, liksom.

Ger den trots detta tre polisbrickor av fem

Även denna trailer är full med spoilers.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

"Under sanden"


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Wonder woman

Superhjältefilm med snygg koreografi, men tämligen svag story.

Två av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Hunter killer

Mycket bra och påkostad amerika film där Gerald buttler spelar u-båts kapten som räddar välden från WW3.

4 av 5 torpeder

Medlem
Skrivet av Devan:

Hunter killer

... som räddar välden från WW3.

Känns som du har skrivit in en liten spoiler här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare
Skrivet av Akronym:

Känns som du har skrivit in en liten spoiler här.

Kollar man inte på trailern så visst.

Medlem

@Devan: Tittar aldrig på trailers för serier eller filmer som jag eventuellt tänker titta på, eftersom de tenderar att innehålla spoilers, så there you have it.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Ingen jättechock att Gerard Butler/USA alltid vinner i slutet oavsett?

Releasehästryttare
Skrivet av anon_326400:

Ingen jättechock att Gerard Butler/USA alltid vinner i slutet oavsett?

Medlem

@Devan: Förvisso inte, men i stället för en pytteliten risk att det går dåligt för dem, så vet jag nu att det garanterat inte går dåligt för dem. Så varför skall jag nu titta på filmen?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare
Skrivet av Akronym:

@Devan: Förvisso inte, men i stället för en pytteliten risk att det går dåligt för dem, så vet jag nu att det garanterat inte går dåligt för dem. Så varför skall jag nu titta på filmen?

Bra CGI, bra skådespeleri, det va ju även Nyqvists sista roll innan han dog, och man kan se att han lider av sin sjukdom i filmen.

Och jag rekommenderar den! Koka lite popcorn och se den ikväll

Medlem

@Devan: Kommer inte att hända. Jag tillhör kategorin som avskyr spoilers, så denna film kommer jag troligen inte att titta på förrän jag har glömt ditt inlägg. På riktigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare
Skrivet av Akronym:

@Devan: Kommer inte att hända. Jag tillhör kategorin som avskyr spoilers, så denna film kommer jag troligen inte att titta på förrän jag har glömt ditt inlägg. På riktigt.

You do you bo.

Skriv svar