Diskutera – Hur bra blir The Division 2?

Robot
Diskutera – Hur bra blir The Division 2?

Berätta om dina intryck från betan!

#massive, #the-division-2, #ubisoft


Medlem

Gillade betan, känns som att de lärt sig av misstagen i 1an och gjort ett mer slipat spel (från start), ser fram emot release. 👍

Medlem

för mig kändes det som DLC och expansion till originalet. Kändes väldigt lika bara att du fått nya skills och dom ändrat UI och vart man är någon stans, inget fel på det i sig men inte tillräckligt för mig för köpa på release blir till vänta på patcher och se vart spelet går någon stans.

När jag väl får spelet så kanske det blir spela igenom storyn och så sen lägga ner.

Medlem

Tyckte att den kändes bra, tyckte dock att det fanns lite konstiga beslut i vapendesignen. Att göra en Lvoa-c till ett semiauto-gevär utan möjlighet till byte av eldläge var lite skumt.

Dock verkade det som att det gick att sänka många elitens och named enemies med ett hs, när deras skydd var borta. Bidrog lite till minskad känsla av kulsvampar i spelet.

Tråddemonen
Testpilot

2an känns skarpare och det finns mer innehåll som varierar en hel del. För min del så är jag mest intresserad utav kampanjen och miljöerna. Jag känner mig säker på att jag kommer att älska det, men jag tror många andra tycker det är för likt 1an och därmed blir missnöjda över spelet.

Medlem

Kan nog bli riktigt bra, men saknar lite av den härliga atomsfären från ettan. Jag befarar för Biowares del att många kommer hoppa av Anthem-tåget så fort The Division 2 släpps.

Har tre inbjudningar i mitt förfogande, PM:a mig om ni vill ta del av betan.

Medlem

Märks att dom har lärt sig av sina misstag, får hoppas bara endgame blir bra också i slutändan så vi kan skifta mellan detta och Anthem i framtiden.


signatur
Medlem

Jag körde det första spelet en hel del, men har svårt för att fastna för the division 2. Försöker gilla betan men nä, det är nåt som skaver.

Medlem

Initialt intryck för min del var att Division 1 var mer stämningsfullt med NYC, utbrottet av virus och miljöerna. Detta känns för min egen del inte lika stämningsfullt. inledningen känns "meh" när man tar sig till basen. I första spelet kändes det mer stämningsfullt. Högst personlig åsikt men jag hade velat få samma stämning som i det första spelet. Man kanske även inte har sett en bra introsekvens (som 1:an hade innan man startade)

Gällande övriga delar såsom "förbättringar" mot första delen har jag inte spelat tillräckligt mycket för att ha en åsikt.

Medlem

Så synd att de slösar detta upplägg på ett "MMO". Hade vart SÅÅÅÅ häftigt om detta var en enspelarspel med asgrym kampanj.

Medlem

Känns som ett stabilt spel! Blir nog köp.

Geeks Gaming

Känns verkligen som en expansion till 1an... inget har ändrats överhuvudtaget. AI är totalkorkad. Storyn är nästan ickeexisterande. Fruktansvärt buggit. Och spelet är så förutsägbart.
De vill säga 1an utan snö...

Medlem

Jag tycker att spelet verkar bra, en förbättring jämfört med 1an. Dom löste bullet sponge på ett bra sätt genom att låta spelare skjuta bort rustningen på tungt bepansrade fiender och därav kunna döda dom snabbt när rustningen var borta. Samt tycker jag att spelet är mer balanserat, inga insta heal skills. Samt att både du och fienderna tål mindre stryk gör att man måste tänka mera taktiskt.

Medlem

Inte kört men jag finner det märkligt att man går från snö-temat till varmare klimat, påminner mig om hur Lost Planet gjorde samma sak och även om jag inte spelat Lost Planet 2 så var det i första spelet en utmaning, man var hela tiden tvungen att tänka på att man kunde dö av kylan och således hade man begränsad tid att ta sig från ett ställe till ett annat.

Medlem

Spontant kändes det som en expansion till 1:an. Lite mer slipat, lite snyggare, men i grunden kändes det som exakt samma spel. Samma "hologram", samma telefoner och ljudfiler utspridda överallt, samma bandesign, till och med samma skills (dock med lite variationer).

Jag kände bara ett stort "njaaaa"....

Medlem

Hittar ingen inställning för anti aliasing på pc, och det känns som att det hade behövts!

Medlem

Känns otroligt likt ettan. Vilket såklart är kul för de som älskar ettan, men mindre kul om man var ute efter något nytt. För mig känns Anthem betydligt intressantare.

Skribent

Lika bra som det första – inte alls.

Medlem

Väldigt snarlikt ettan, med allt vad det innebär. Blir nog inget köp till fullt pris för mig, men inte omöjligt att jag slår till på någon rea längre fram.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Det jag sett från 2an ser ut exakt som första spelet fast i annan miljö.

Jag gillade första spelet, spelade igenom det två gånger men ledsnade efter det. Multiplayern var enligt mig helt värdelöst och lockade inte alls, coop uppdrag var helt klart spelets bästa del.

Men jag kommer sakna vintermiljön och att det nu utspelar sig i en miljö som känns så oerhört generisk och känns igen från många andra spel gör att jag inte känner något sug på mer Division.

Detta kunde vart en expansion till första spelet och jag hade nog vart mer intresserad men inte alls nu. Får se om det blir ett köp på nån rea eller dylikt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har inte orkat bry mig om detta spelet och jag höll ändå på mycket med ettan. Var även testare långt innan spelet släpptes på plats i Malmö. Dock så lyssna inte utvecklare på någon av oss testare med alla fel vi hitta i design etc som de sedan över ett år efter släpp börjat fixa lite när dom insåg att dom skulle lyssnat på oss testare när vi sa dom mest uppbenbara saker.

Därav mitt svala intresse för detta spel när jag vet hur lite dom lyssnar på oss spelarna.

Medlem

Har än så länge bara spelat 2 timmar, men tycker det hela ter sig helt ok. Kommer inte på något anmärkningsvärt när det gäller buggar heller, hade en rätt så felfri upplevelse än så länge. Har inte heller spelat första spelet.

Striderna är helt ok, och ain är överraskande rolig. De försöker ta bakvägar, gömma sig och ändra position. Lite som Anthem borde ha varit. Inget lagg heller och bättre optimerat (också enligt digital foundry-analys). Visst, 30 fps men det kan jag leva med så länge det inte fluktuerar för mycket. Håller sig stabilt även när spelet går "Michael-bay style" med explosioner och dylikt.

Är inte intresserad av att betala fullpris för detta, men kommer köpa det på rea senare


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Känns verkligen som en expansion till 1an... inget har ändrats överhuvudtaget. AI är totalkorkad. Storyn är nästan ickeexisterande. Fruktansvärt buggit. Och spelet är så förutsägbart.
De vill säga 1an utan snö...

Klart som fan det är buggigt, det är en BETA! De samlar in all info som de får från spelarna sen fixar till dem felen som de får in. Sen är det begränsat just nu för att det är ett test bara. Det kommer nog bli bra när hela spelet kommer. Jag gillade det bättre än 1an och då är det bara en beta.

Medlem

Har spelat ettan ganska mycket. Det som fick mig intresserad vad stämningen i ett snöigt NY. Har inte alls fått samma sug på 2:an.

Medlem

Jag älskar betan, tycker det är ett av de vackrare miljöerna med suverän grafik. Har förbeställt det sen ett tag tillbaks, mest för storyn. Jag blev inte sittande med Div1 efter att jag klarat av storyn och det enda som fick mig att återvända till det första spelet var survivorläget, och jag gissar att det samma kommer hända med Div2.

Än så länge har betan inte visat så mycket olika sorters valuta, men i Div1 blev det riktigt frustrerande med 15 olika valutor som man skulle grinda för, istället för att bara ha en enda valuta. Dålig design imho med många valutor, som jag hoppas de kommer undvika i tvåan.

Det är ett par negativa saker jag sett med Div2 betan.
1. Man ska trycka på skift för att börja springa, men är man i skydd och vill springa därifrån så har åtminstone jag en tendens att trycka på skift för att just börja springa därifrån, men det som händer är att jag börjar gå därifrån, vilket gör att då trycker jag på skift igen, men det blir någon slags fördröjning då innan karaktären börjar springa, så jag hinner reflexmässigt trycka en tredje gång på skift vilket händer precis när karaktärern faktiskt börjar springa. Då blir effekten att jag med tredje trycket stänger av springet och jag börjar gå igen. (Svårt att förklara, men kontentan är att Spring-funktionen på Skift inte är "så som det borde vara")

2. Att stå inne i en byggnad ger en konstig ljuseffekt där man inte kan se ut genom dörrar/fönster. Åter igen svårt att förklara, men det blir som att hela dörröppningen får en jättestark ljuskälla och man kan inte se vad som finns utanför. Jag vet inte om detta är en designmiss, eller om utvecklarna gjort det med flit, men det är otroligt frustrerande att ta skydd inomhus i en fight och inse att man inte kan se ett skit var fienderna är utanför.

3. Provade att köra deras "end game" karaktärer med sista uppdraget, och till viss del kan det kännas balanserat, men många gånger blev det otroligt frustrerande.
Många gånger blev en situation att 1-2 fiender kom rusande mot en, vilket krävde ett helt magasin vardera att döda. Samtidigt börjar 2-3 andra fiender cirkla runt en för att skjuta en i sidorna, varav de kunde kräva två till tre mag att döda (allt beroende på avstånd och vapnets rekyl etc). SAMTIDIGT kunde två olika sorters robotar börja vandra in och börja cirkla runt en, varav de kräver åtskilliga magasin att skadliggöra. Samtidigt som fientliga drönare börjar skickas mot dig av en av de där soldaterna som cirklar runt som du inte hunnit döda ännu. Och slutligen, på vissa delar av uppdraget, stegar även Thanos in på plan med en minigun och börjar stega rakt mot dig, vilken kräver hela USA's arme's ammonutionsföråd för att ta död på.
Gud vet hur många gånger jag fått spela om det sista uppdraget på grund av skevt designval. För mycket bulletsponges ihop med för många fiender. Förhoppningsvis skär de ned på bulletsponges. (Kan nämna att jag spelade själv, har inte kört ihop med andra, så sista uppdraget kanske är lättare om man teamar ihop. Samtidigt såg jag ett klipp där det påstås att svårighetsnivån ökar markant med antal spelare, och att vara fyra spelare gör svårighetsnivån sjukt svår). Det slutade oftast med att jag hittade ett liten glitch där "Thanos" kunde fastna i terrängen eller ta en sjukt dum pathway så jag kunde skjuta honom i ryggen, eller att jag backtrackade till en trång korridor där fienden glatt gick rakt in i så jag kunde ta dem en efter en, utan detta hade jag nog gett upp helt.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Kan nog bli riktigt bra, men saknar lite av den härliga atomsfären från ettan. Jag befarar för Biowares del att många kommer hoppa av Anthem-tåget så fort The Division 2 släpps.

Har tre inbjudningar i mitt förfogande, PM:a mig om ni vill ta del av betan.

Precis vad jag kommer göra då division 2 känns myclet mera slipat, samt mera in game content, men kommer skifta mellan bägge


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Känns verkligen som en expansion till 1an... inget har ändrats överhuvudtaget. AI är totalkorkad. Storyn är nästan ickeexisterande. Fruktansvärt buggit. Och spelet är så förutsägbart.
De vill säga 1an utan snö...

Min känsla också.
1an utan snö.

Medlem

Spelet känns lite Division 1,5 eller har jag fel?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

@ForrestFox: Du tar i lite väl mycket när du påstår att det tar flertalet magasin att döda fiender när du testar själv. De enda som kan kräva mer än ett magasin är "Heavies" som har riktigt tungt kroppsskydd. Röda och lila gubbar dör på några välplacerade skott, men om man sitter och skjuter dem i västen eller hjälmen så tar det såklart mer tid.

Men du har också rätt när man är mer än två spelare så har de ökat nivåerna på fienders kroppsskydd, men detta märkte jag mer på min level 7 gubbe i en full grupp i Grand Washington Hotel. När jag körde Jefferson Trade Center i end game med två andra så hade vi inga svårigheter att besegra fiender.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

123
Skriv svar